Rehellisyyden nimissä tämä finaalisarja on median puolelta paljon neutraalimpi verrattuna viime vuoden Ässät-sarjaan. Toki vieläkin vedellään Kärppiin päin kallellaan, mutta hiukan on alkanut homma tasoittumaan.
Neutraaliusvaikutelmaan vaikuttaa varmasti se, että molempien joukkueiden valmentajat keskittyvät itse peliin eivätkä teetä esim. Jatkoajalla liaanikiekkohaastatteluja. Tällöin, jos noita "aiheen ulkopuolisia" juttuja alkaisi tulemaan ytimestäkin, niin olisi ilmeistä, että media repisi siitä kaiken irti, kun valmentajan kommentteja pyöriteltäisiin ees sun taas eri medioissa eri toimittajien ja toimittelijoiden toimesta.
Molemmat päävalmentajat kommentoivat nyt itse peliä ja muu valmennusjohto on molemmilla joukkueilla roolinsa mukaisesti enemmän sivussa julkisuudesta. Toivoisi, että muuallakin kuin vain valmentajahaastatteluissa ja Karri Kiven toimesta kommentoitaisiin itse peliä, mutta ymmärtäähän sen, että tuomareista valittamiseen löytyy aina ja loputtomasti joku uusi tai puoliuusi näkökulma, jonka kautta voidaan kirjoittaa nollatason juttua "tuomarien suosimisesta". Siinä vain kirjoittaja tekee itseään pala palalta naurunalaiseksi, varsinkin jos saa vielä palkkaa siitä kirjoittamisestaan.
Onneksi IS:n toimittelijat Rantanen, Nyholm ja Lempinen ovat jo tajunneet olleensa tavattoman järjettömällä asenteella liikenteessä kirjoittaessaan paskaa Niemisen tilanteesta taannoin, kun ovat nyt lopettaneet väitteiden esittämisen Niemisen ongelmista ja henkisen puolen epäkohdista. No, ehkä siihen juttuun sitten löydetään sopiva loppukaneetti riippuen finaalisarjan tuloksesta. Nieminen on heidän studioraatinsa mielestä finaalisarjan päätyttyä joko Tapparan yhteensaattava voima jatkoeräratkaisuistaan lähtien tai sen vaadittavan yhteishengen rikkoja ja viimeisen henkisen rypistyksen jarruttaja.