Mielenkiintoinen otsikko ja hyviä pointteja jo monta. Laitan silti myös omia ajatuksiani mukaan myös.
Todella kannattaa hankkia ammattitutkinto, vaikka nyt vaikealta tuntuisikin. Itselläni on mm. yksi n. 30 vuotias kaveri, jolla koulutus on ainoastaan peruskoulu. Hän on nyt siitä lähtien ollut enemmän tai vähemmän töissä, kertaakaan ei vakituisessa työssä. Asunut aina vuokralla ja kokoajan lainaamassa rahaa. Tälläkin hetkellä vuokratyön kautta. Mielestäni on hienoa, että hän kuitenkin jaksaa tehdä työtä, vaikka korvaukset eivät aina päätä huimaa.
Itselläni aikanaan nuoruudessa opiskelua auttoi harrastukset ja se, että oikeasti nukkui riittävästi. Kaikin puolin siis terveellinen elämä (en tarkoita sitä, etteikö viikonloppuisin tullut riekuttua kavereiden kanssa). Viikolla piti vain pitää rytmistä kiinni.
En itsekään ole opiskellut kuin merkonomiksi (jäähalli oli lähellä ja helppo oli päästä treeneihin siitä). Opiskelun jälkeen otin töitä vastaan mistä käteen jäi vain vaivaista 1000 €. Siitä huolimatta tein työni aina huolella ja pikkuhiljaa vastuuta rupesi tulemaan eri tavalla ja samalla myös työtarjouksia. Nykyään olen siitä iloisessa asemassa, että saan asua omakotitalossa. Minulla on hyvä työpaikka, josta saatava korvaus on hyvä. Pointtina tässä on se, että ei opiskelun tarvitse aina viedä mihinkään korkeakouluhin yms., vaan myös työtä tekemällä voit kehittyä ja päästä parempiin hommiin.
Kuitenkin:
1) Hanki itsellesi tutkinto
2) Tee jatkossa elämässäsi työsi aina huolella, vaikka välillä tuntuisikin, että korvaus ei vastaa työpanostasi
3) Kehitä itseäsi (kurssit + itse työ kehittää)
Lopuksi kuitenkin pitää myös nauttia elämästä. Edellä mainitut asiat kuntoon, niin elämästä nauttiminenkin helpottuu. Muista rutiinit.
TSEMPPIÄ!