Jääkiekkokeskustelu > Fanitoiminta

Fanikatsomo

<< < (5/87) > >>

taappara:

--- Lainaus käyttäjältä: kinuskimummo - Tammikuu 02, 2012, 20:09:22 ---
--- Lainaus käyttäjältä: tapparamaN48 - Tammikuu 02, 2012, 18:35:38 ---No mikäs c3 istuvia estää tulemasta seisomakatsomoon?

--- Lainaus päättyy ---


kausari

--- Lainaus päättyy ---
Eipä ne paljon tarkastele seisomakatsomoon menevien pääsyoikeuksia..
Sehän nyt on kuitenkin se halvin katsomo..

Kankaantaan profeetta:

--- Lainaus käyttäjältä: #51 - Tammikuu 02, 2012, 13:59:24 ---Juu tämä kausi vielä C3:ssa, kun sinne niin monella kausikortit on. Seuran puolelle eli tomistolle pitäisi kyllä viedä ideaa, että ensi vuonna fanikausarit olisivat C1:seen ja toki vanhoilla kausarin omistajilla etuoikeus ostaa, kun tätä tuntuu suuri osa kannattavan.
--- Lainaus päättyy ---

Hyvä, että tää aihe on nyt omanaan. Onhan tästä jauhettu viime keväänä ja tänä talvena eri ketjuissa useampaankin kertaan. #51 mainitsee tuossa lainaamassani tekstissä, että asiaa voisi viedä toimistolle.

Olin yhteydessä kolmisen viikkoa sitten sähköpostilla Tappara Fan Clubiin ja kysyin heidän kantaansa juuri tähän samaan asiaan. Lähdin siitä, että jos TFC:n ja Tamhockey:n yhteinen kanta on se, että kannustusta pitää saada lisää niin tässä olisi teille idea pureskeltavaksi.

Olin yllättynyt, että saamani vastauksen sisältö oli lyhennettynä suurin piirtein seuraava:
- Ajatus fanikatsomon siirtämisestä C1:een on hyvä ja vaikutus tunnelmaan olisi varmasti positiivinen
- Toteutus ei ole yksinkertainen, koska "siirrettäviä" olisi paljon, C1:ssä on lisäksi yritys- ja VP-vieraita ja kaikki C3:sta eivät ehkä halua lähteä
- Mikäli uusi halli valmistuu lähivuosina, korjauksen tuoma etu jäisi lyhytaikaiseksi

Olin niin saatanan pökissä saamastani vastauksesta, etten saanut enää vastattua mitään. Mielestäni asia ei ole vaikea ja missään tapauksessa asiaa ei saa jäädä vatkaamaan ajatuksella, josko joku uusi halli joskus tulisi ja pelastaisi meidät.

Itse tekisin asian näin:
Aluksi manataan jäähallille Tamhockey:n ja TFC:n johdon edustajat. Otetaan hallin pohjakartta kouraan ja piirretään siihen ne katsomonosat, joihin yhdessä päätetään keskittää Tappara-fanien ydin. Sitten Tamhockey ja TFC sopivat, että juuri noille paikoille (esim. se C1 + seisomakatsomo, jota olen jo vuoden tässä ehdotellut) TFC saa myydä lippuja tietyllä hinnalla, johon kuuluu lisäksi fanipaita. Jotta tämäkin juttu saisi jonkinlaisen profeetallisuuden leiman, ajattelin, että se kausari pitäisi ommella sen pelipaidan sisään. Tällöin paitaa olisi vähän niinkuin pakko pitää jos meinaa sisälle päästä. Samanlaisen kausarin saisi halutessaan (ilman pelipaitaa) C2:een tai C3:een. Koska osa varmasti haluaa edelleen istua itsekseen ja osa puolestaan haluaa tiivistää tunnelmaa ja vaikka tosiaan seisoa katsomossa, uskoisin, että tällainen keppi/porkkana -idea voisi onnistuakin. Lopputulos olisi näin ollen:
- Innokkain porukka saataisiin houkuteltua C1:een
- C1:ssä kaikilla olisi pelipaita päällä (joka jo sinänsä kiinteyttää joukkoa - kyseessä olisi siis Tapparan vastine HIFK:n punaiselle merelle)
- C1 pitäisi taatusti kovempaa ääntä kuin nykyinen C3, ja ääni synnyttää ääntä. Kun joku osa saadaan aktivoitua, lopputuloksena kaikki huutavat. Kaikki rumpalit ja oranget jne tähän katsomonosaan (varmaan hakeutuisivat itsekin - mutta tämäkin pitäisi varmistaa) ja helvetillinen sirkus käyntiin.
- Hakametsästä ei enää puhuttaisi suomalaisissa jääkiekkopiireissä kirkkona, vaan meilläkin voisi olla samanlainen tunnelma kuin Jokerien Eteläpäädyssä tms.
- C1:n yläpuoliseen seisomakatsomoon asettuisi luonnollisesti tuo mainio uusi faniryhmä.
- Muut TFC:n kannattajat, ts. ne, jotka viihtyvät hallissa muutenkin, laitettaisiin edelleen mahdollisimman tiiviisti edellisten jatkeeksi. Loogisena näkisin C2:n ja C3:n, jolloin C-pääty olisi meidän.
- Halliin jäisi ihan tavallisten ihmisten ostettavaksi A-, B- ja D-katsomot, toinen seisomakatsomo, aitiot jne.

Toin tämän ilmi siksi, että tiedätte, että olin jo asiasta yhteydessä, mutta TFC:n päässä asia ei aiheuttanut tuon kummempaa. Olen tästä vielä yhteydessä Tamhockey:n puolelle, ettei asia jää vain yksiin käsiin. Katsellaan miten meidän käy.

taappara:
Kylläpä tuli muuten taas hienoa tekstiä Profeetalta. Tuossa on kaikki omatkin mielipiteeni sisällytettynä!

Ps. Profeetta, laittelin sulle yksityisviestiä, oletko huomannut?

polvitaklaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Kankaantaan profeetta - Tammikuu 02, 2012, 21:34:11 ---Olin yllättynyt, että saamani vastauksen sisältö oli lyhennettynä suurin piirtein seuraava:
- Toteutus ei ole yksinkertainen, koska "siirrettäviä" olisi paljon, C1:ssä on lisäksi yritys- ja VP-vieraita ja kaikki C3:sta eivät ehkä halua lähteä
- Mikäli uusi halli valmistuu lähivuosina, korjauksen tuoma etu jäisi lyhytaikaiseksi

--- Lainaus päättyy ---

Sinällänsä mitä väliä jos kaikki eivät halua lähteä C3:sta? Jokainen on tällä kaudella sinne lippunsa ostanut ja ensi kausi tulee kun tulee ja paikat täytyy maksaa uudestaan. Ei kai tuota fanikatsomon siirtoa tarvitse kysyä siellä nyt istuvilta? Jokainen voi sen paikkansa ostaa minne tahansa ja jos fanikatsomokorttia halajaa niin sitten Tamhockey myy sen C1 jos katsomo sinne siirtyisi. Ne jotka surevat kohtaloaan ja haluavat pysyä C3 (kuten minä), ostavat sitten lipun sieltä.

Tuolla uuden hallin tulolla ei pitäisi olla kyllä mitään merkitystä. Sitten kun se tulee niin homma menee uusiksi enivei. Jälleen kerran pelätään jotain uutta ja mahdollisesti positiivisia tuulia tuovaa uudistusta. Vaikka katsomo siirrettäisiin niin enpä usko, että monikaan jättää ensi kauden kausaria ostamatta.


Niina:
Oletteko koskaan ajatelleet A1 oikeaa, siellä näyttää kaksi ylintä riviä olevan aikalailla vapaana. Siellä voisitte seistä ja C3 lähtisi paremmin mukaan, kuin nyt, kun olette seisomakatsomossa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta