Kirjoittaja Aihe: Keskustelua tapahtumalippujen eteenpäin myymisestä (Metallica 15.7)  (Luettu 9846 kertaa)

Poissa Zanahoria

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Vs: Keskustelua tapahtumalippujen eteenpäin myymisestä (Metallica 15.7)
« Vastaus #30 : Maaliskuu 06, 2007, 14:12:52 »
Taitaa vain olla niin, että mikään ei laki ei kiellä omistamiensa tapahtumalippujen jälleenmyyntiä?

Ei kai laki, mutta kielsikö Lippupalvelu/Lippupiste myymiensä lippujen jälleenmyynnin? Jostain muistelin tällaista lukeneeni, paremmin tietävät valistakoot.

Kyllä se ihan siellä lippupalvelun (mm. Tapparan matsit) pilettien kääntöpuolella lukee. "Lippujen jälleenmyynti, luovuttaminen oheistuotteena tai toisen tuotteen tai palvelun myynnin yhteydessä ilmaiseksikin on kielletty ilman Lippupalvelun nimenomaista kirjallista suostumusta".

Tämähän kieltää itse ostamansa esim. Tapparan matsilipun myynnin toiselle jne. eli tämä trokaus on laitonta puuhaa. Tiedä sitten miten tuo teksti istuu muiden lakipykälien kanssa, eli onko sillä oikeudessa painoarvoa.

Itse ymmärrän lippujen myynnin ns. omat pois-periaatteella, ja siihen asti oma moraalini venyy em. kiellosta huolimatta. Mutta se, että laittaa lipun huuto.nettiin ja väittää ettei se ole oma vika jos joku haluaa maksaa enemmän kuin x euroa, on aikaisempia kirjoittajia myötäilläkseni tekopyhyyttä. Eihän se eroa juuri millään tavalla toiminnasta jossa lippuja on tarkoituksellisesti ylenmäärin ja markkinat määrää mustan pörssin hinnan.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Keskustelua tapahtumalippujen eteenpäin myymisestä (Metallica 15.7)
« Vastaus #31 : Maaliskuu 06, 2007, 14:23:36 »
Jälleenmyynti tarkoittaa minusta sitä, että tuotteet on ostettu itselle myyntiä (ja voittoa) varten ja niitä ei edes ole tarkoitettu itse käytettäväksi. Eli "ammattimaista" toimintaa.

Itselle hankitun lipun myymistä ostohintaan en laskisi jälleenmyynniksi.

Poissa tombraider

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Keskustelua tapahtumalippujen eteenpäin myymisestä (Metallica 15.7)
« Vastaus #32 : Maaliskuu 06, 2007, 17:39:18 »
Niin itse olen saanut hankittua liput kyseiselle keikalla, kuin muillekin haluamilleni keikoille Event clubin kautta. Eli siis lippu on jo "taskussa", kun muut odottavat niiden myyntiin tulemista. Vaimo tilaa yrityksensä kautta yleensä 2-4 lippua ja minä soitan niille kavereilleni jotka ovat kulloisenkin bändin faneja ja kysyn, että kelpaako. Tähän saakka on kelvannut ja yhtään turistia ei ole tullut mukaan, vain faneja.

Onhan yksityishenkilöllä mahdollisuus etuosto-oikeuteen kun maksaa eventsille 50 euron vuosimaksun. Sitten kun pyytää vielä tuttavaa, jolla on erilainen musiikkimaku, mukaan kimppaan niin ei se kallis sijoitus ole. Tuttava ostaa Eltonin keikoille lipun ja sinä Maidenin. Yksi ravinteliilta pois ja panostus on ilmainen.

Trokarilta olen kerran ostanut lipun Maidenin konserttiin ja silloinkin vaihdoin piippuhyllylipun permantoon ja maksoin hymyssä suin 70 erkkiä väliin. Kerran myin Priestin ylimääräisen permantolipun hallin pihalla. Soitin matkaan lähdettyäni radio Cityyn ja sitä kautta myin lippuni yhdelle fanille. Hinta oli se mikä lipussa seisoi. Tyttö tarjosi lipusta hieman enemmän kuin pyysin. Ei tytöltä, jolla on nahkarotsissa Judas Priestin selkälippu, voi pyytää kiskurihintaa.

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Keskustelua tapahtumalippujen eteenpäin myymisestä (Metallica 15.7)
« Vastaus #33 : Maaliskuu 06, 2007, 19:21:14 »
Tästähän tulee kunnon spektaakkeli. Welldone on Asianajotoimisto Fennican välityksellä spämmännyt Huuto.netissä lippuja myyviä uhkauskirjeellä, jossa uhkaillaan lakitoimilla ja toisaalta luvataan lunastaa liput omakustanne hintaan toimituskuluineen.

Samaan aikaan Huuto.netin ja Lippupalvelun toimitusjohtajat antoivat lausunnon jonka mukaan lippujen eteenpäinmyynti on laillista, pikkupräntistä huolimatta: http://www.tutka.org/artikkeli?id=699
Ja Kuningaskuluttaja tutki asiaa vuosi takaperin, todeten myynnin lailliseksi: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1428

Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Keskustelua tapahtumalippujen eteenpäin myymisestä (Metallica 15.7)
« Vastaus #34 : Maaliskuu 13, 2007, 14:52:29 »
Eikös ne seuraa ihan oikeita trokareita siis sellaisia jotka myyvät isolla voitolla kymmeniä ellei satoja lippuja?

Poissa Kosonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Keskustelua tapahtumalippujen eteenpäin myymisestä (Metallica 15.7)
« Vastaus #35 : Maaliskuu 17, 2007, 13:37:50 »
Niin itse olen saanut hankittua liput kyseiselle keikalla, kuin muillekin haluamilleni keikoille Event clubin kautta. Eli siis lippu on jo "taskussa", kun muut odottavat niiden myyntiin tulemista. Vaimo tilaa yrityksensä kautta yleensä 2-4 lippua ja minä soitan niille kavereilleni jotka ovat kulloisenkin bändin faneja ja kysyn, että kelpaako. Tähän saakka on kelvannut ja yhtään turistia ei ole tullut mukaan, vain faneja.

Onhan yksityishenkilöllä mahdollisuus etuosto-oikeuteen kun maksaa eventsille 50 euron vuosimaksun. Sitten kun pyytää vielä tuttavaa, jolla on erilainen musiikkimaku, mukaan kimppaan niin ei se kallis sijoitus ole. Tuttava ostaa Eltonin keikoille lipun ja sinä Maidenin. Yksi ravinteliilta pois ja panostus on ilmainen.

Trokarilta olen kerran ostanut lipun Maidenin konserttiin ja silloinkin vaihdoin piippuhyllylipun permantoon ja maksoin hymyssä suin 70 erkkiä väliin. Kerran myin Priestin ylimääräisen permantolipun hallin pihalla. Soitin matkaan lähdettyäni radio Cityyn ja sitä kautta myin lippuni yhdelle fanille. Hinta oli se mikä lipussa seisoi. Tyttö tarjosi lipusta hieman enemmän kuin pyysin. Ei tytöltä, jolla on nahkarotsissa Judas Priestin selkälippu, voi pyytää kiskurihintaa.

taidat olla vähäsen tyhmä