Tänään tulleen Jääkiekkolehden osiossa 99-kysymystä oli Jussi Makkonen. Vaikuttaa hyvinkin mukavalta jampalta, kysymykset vaan olivat suurimmaksi osaksi pelkkää liirumlaarumia. Rehellisen oloisesti vastaili noihin kysymyksiin. Esim. kysyttäessä mitä haet Tampereelta, vastaus oli: "Tulin hakemaan itselle hyvää kautta. Että pääsisin sitä kautta maajoukkueeseen ja kehittyisin pelaajana." Moni olisi vastannut, että Tappara on nyt se mihin keskitytään ja joukkueen menestys on tärkeintä. Bullshit sanon minä! Hyvä, että Makkosella on omia tavoitteita ja hyvä joukkue tietenkin auttaa tavoitteisiin pääsyssä. En kiellä, etteikö hän toivoisi Tapparan menestystä, totta kai hän niin tekee, mutta mukavaa, että vastaa rehellisesti omilla sanoilla.
Toinen positiivinen huomio oli kysyttäessä, että minkälaisen ensivaikutelman Sami Hirvonen on jättänyt? "Ammattimaisen. Ihan varmasti osaa hommansa. Oon heti ensimetreillä huomannut, että on tekemisen meininki. Ja harjoitusmäärät ovat olleet erittäin suuria, mutta treenit ovat sopineet minulle kaikin puolin." Kiva kuulla, että odotusten mukaan viime kesään lepsuilu ei toistu harjoituksissa. Toivottavasti jaksavat sitten pelata kaudellakin, etteivät vedä nyt kesällä itseään aivan tukkoon.
Hirvonen on sanonut haluavansa tehdä Tapparasta urheilullisemman ja hyvältä näyttää mielestäni! Esim. Makkonen sanoi juosseensa puolen tunnin juoksutestissä 7300 metriä. Sitä voi jokainen miettiä, että kun 12-minuutin Cooperissa 3000 metriä pidetään loistavana tuloksena, niin Makkonen veti sen todennäköisesti n. 3600 metriin. Tällä kaverilla ei ainakaan kunnosta jää ensi kausi kiinni, toivottavasti muutkin osa-alueet ovat kunnossa ja Makkonen palaa HPK-vuoden huippuvireeseen.