Toistan saman vastauksen kuin kauden alkupuolella. Minun Ilveksverini ARKIELÄMÄSSÄ/SIVIILISSÄ/KAVERIPIIRISSÄNI ovat näin toimineet. Siis siviilielämäni kaveriporukan joukossa olevat Ilvestä kannattavat ihmiset. En mielestäni yleistänyt tuossa mitenkään että koko Ilveksen kannattajakunta olisi voittanut mestaruuden. Toivottavasti nyt käsitit asian.
Minun täytyy sitten van todeta, että sinulla on kummallisia kavereita. Eivät ainakaan foorumeille samanlaisia ajatuksia kirjoittele. Ehkä tuo sitten on vain perinteistä kuittailua ja naljailua aina kun Ilves sattuu voittamaan?
Mutta kannattaa ottaa 3 kenttää VAIN puolustavia kavereita jotka ei kykene edes YV-pelaamiseen. Joukkueessa on 4 ehkä EHT-tasoista YV-hyökkääjää (Lehterä, Enlund, Kiiskinen, Lindgren + mahdollisesti Kuparinen)
Ei tietenkään kannata ottaa kolmea kenttää puukäsiä. Eikä pelkkiä puukäsiä ollenkaan. Tuollainen ei myöskään Masi ole.
En ole edes vilkaissut Suomen kokoonpanoa, mutta hommahan on se, että Jalonen kierrättää EHT-toureissa paljon pelaajia eikä vedä "Granlundeilla" jokaista turnausta. Tämä on mielestäni fiksu veto eikä siinä olisi järkeä että varmat mm-kisailijat pelaavat kaikissa turnauksissa.
Enlundista sen sijaan olen erimieltä. Pärjää ehkä KHL:ssä, mutta on ollut huono EHT:llä. Eikä noilta muiltakaan mainitsemiltasi pelaajilta ole juuri kummoisia näyttöjä nähty.
Ja kun Jalonenhan sanoi tavoitteeksi että suomella on maailman parhaat erikoistilanteet + Jääkiekossa taitaa voittaa joukkue jolla on enemmän maaleja, vai kuinka?
Minä en anna EHT-turnausten tuloksille mitään arvoa eli on sama toimiiko yv vai ei. Tärkeintä on usean pelaajan testaus ns. kovassa paikassa. Kuka kestää paineet ja kuka ei. Varmasti MM-kisoissa Suomen yv toimii Granlundin, Immosen, Niskalan ja kumppanien johdolla.
Ja kuten Naapuri sanoi, jääkiekko-ottelu voidaan voittaa tekemällä enemmän, tai päästämällä vähemmän. Eikös se sanonta mene niin, että hyökkäyksellä voittaa otteluita, mutta puolustuksella mestaruuksia. Jalosen maajoukkue ei päästänyt juurikaan maaleja ratkaisupeleissä. Venäjää kuonoon mm. 3-0 ja Ruotsia 6-1.