Itse en ainakaan ikävöi Ilomäen perään. Olen jollain tapaa helpottunut ettei alettu väkisin etsimään paikkaa, koska JR oli selvästi jo aikoja sitten omat sävelet tehnyt Tapparan hyökkäyksen osalta. Tappara on kuitenkin matkalla kohti oikeanlaista tietä ja siinä Ilomäen meneminen Lukkoon on kuin lokin paska meressä.
Minun mielestä tämä on vain positiivinen signaali Tanukselle ja Haapalalle, eikä toistepäin kuten täällä pelätään. Pitää muistaa, että nuo nuoret herrat on maajoukkuetasolla omassa ikäluokassaan ihan kärkipaletin miehiä, Ilomäki ei koskaan ole ollut. Paremmat mahdollisuudet heillä nyt on pelaamaan kun Ilomäki ei ole "tiellä". Arttu sai vielä 2-vuoden sopimuksen Lukolta, joka on rohkea veto. Mielestäni oli oikea veto olla ottamatta Arttua nyt nimenomana 2v sopimuksella joukkueeseen ja olla juurikin Haapalan sekä Tanuksen tiellä.
Lisäksi Ilomäelle ei tosiaan ollut Jukan paletissa ilmeisestikään ajateltu minkäänlaista roolia ylempiin kenttiin niin ei silloin väkisin kannata sopimusta tehdä. Ilomäessä on se ongelma, että jos hän pelaa heikosti ja otteet ei näy tulostaululla niin hän on hyödytyn alempiin kenttiin sekä alivoimiin. Sen sijaan mm. Venäläinen, Männikkö ja Kaksonen pystyy muuntautumaan moneksi.
Onnea ja menestystä Raumalle.
Edit. Ainiin, sen verran pilkettä silmäkulmaan kun täällä on otettu mm. Kaksonen "silmätikuksi", joka kenties on vienyt paikan Artulta, niin legendaarisia jalluvetoja otetaan kyllä vastaan kummalla on kauden lopussa enemmän pisteitä.