Ite oon kans tätä tapaus Arttua miettinyt melko paljon. Puskista parrasvaloihin. Aikasemmin pieniä kokeiluja, nyt "pakon" vuoksi pelaavaan kokoonpanoon ja kaveri mättää pisteitä minkä kerkeää. Ei helppo tilanne pelaajalle eikä joukkueelle.
Mutta ite oon tainnu nähdä kaikki pelit mitä Ilomäki on tässä nyt pelannu ja se tapa millä pisteitä on syntynyt on vakuuttanut mut täysin. Se rauhallisuus ja juonikkuus mikä kaverin otteista paistaa, kertoo siitä, että kyseessä on A-luokan pelimies. Jos multa kysytään ni sopparia kouraan heti. Ja mielellään vähintään 1+1 vuotista mallia. Ens kaudesta ei oo realistista odottaa 2 pistettä per peli kautta mutta luulenpa, että Arttu nakuttaa sopivassa roolissa 30 pinnaa ens kaudella.
Artun kannalta valinta on varmasti vaikea. Tappara antoi vastuuta vasta kun oli pakko. Helposti siinä varmasti miettii muitakin joukkueita. Kärkijoukkueihin ei kannata lähteä koska peli-aika ja vastuu jää varmasti pieneksi. Saipa tai Hpk ois vastuun kannalta varmoja nakkeja. Kun taas toisaalta, Tapparassa on ens kaudella huikee valmennustiimi ja vastuuta varmasti tulee näyttöjen mukaisesti. Toivottavasti JR saa Artun pysymään Tapparassa ja Ilomäki itse todistaa epäilijöiden skeptisyyden turhaksi.
Tulevaisuuden pelaaja, parhaassa tapauksessa huippukaveri moneksi tulevaksi vuodeksi. Low risk, high reward tyylinen tilanne. Palkka kun jäänee ens kauden osalta 40k-70k haitariin.