Tuolla Hangö kertoili vähän samanlaista tarinaa, jossa itsekin olin kerran osallisena. Ja koska en ole mikään sovinisti enkä varsinkaan rasisti, niin vähän ehkä kaduttaakin, mutta avaudutaan kumminkin.
Sovittiin pikkujoulun jatkoilla Seurahuoneella vuonna -88 tai -89, että se, joka nappaa rumimman naisen klo 1.00 mennessä, saa satasen muilta kuudelta osallistujalta. Ja olin jo aivan varma, että olen 600 markkaa rikkaampi, kun olin esitellyt löytöni muille, niin eikös porukan ujoin poika tuonut näytille voittajan, noin 10 minuuttia vaille yhden. Hyvin muodostunut tuhti neito oli, ja voitto meni sillä kerralla sinne.
Mutta sitten olikin voittajalla paha paikka, kun typy ei meinannutkaan päästää saaliistaan irti. Onneksi ujomme oli ujo vain ulkoisesti. Se kysyi tytöltä, että juotko jotain jos se tarjoaa, johon tyttö tietenkin kujersi myöntävästi. Ujo sanoi baarimikolle: "Mulle viski jäillä ja tolle mun virtahevolle ämpärillinen vettä ilman jäitä."
No, silloin ei ollut kivaa ja oli vähän vaikeaa pitää pokka peruslukemilla. Ja v---utti se satkun menetys, kun siihen aikaan se oli iso raha.