Yleinen keskustelu > Asiaa Jälkipeleistä

Tappara.info hakee vahvistuksia!

<< < (12/14) > >>

Kankaantaan profeetta:
Aluksi kiitokset pyytämättä tulleesta kannatuksesta. Minusta on hienoa, että joku sanoo täysin "epäsuomalaisesti" olevansa jonkin asian/ihmisen takana, kuten esimerkiksi jäsen polvitaklaaja tuossa ylempänä tekee. Arvostan kovasti - kiitokset sinne.

Aiheeseen liittyen heittäisin muutaman ajatuksen:

1. Sopivat hakijat

Jos koitan kaivaa omista muistilokeroistani jotain haperoa mielikuvaa siitä, kenen kirjoituksista itselleni on tullut sellainen olo, että tuo henkilö voisi olla sopiva moderaattoriksi, niin nostaisin aiemmin mainittujen lisäksi mukaan ainakin seuraavat nimet:
- Kolme Seppää
- polvitaklaaja
- coly
- Lare
- 4_TRA

En ole kysynyt mitenkään kenenkään suostumusta kyseiseen hommaan, mutta tässä voisi olla joku sopiva. Ja voi olla monia muitakin. Esimerkiksi colyn kanssa nähtiinkin tuossa joku viikko sitten hallilla ja verkkokalvolle piirtyi kuva hyvin positiivisesta Tapparan kannattajasta. Täytyy olla aika vahva Tapparasydän jos Jyväkylän suunnalta tulee viikolla peliin. Kaikista noista yllämainituista paistaa mun mielestä sellainen sopiva intohimon ja järjen yhdistyminen.

2. Kriteerien täyttyminen


--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Tammikuu 19, 2012, 21:46:06 ---Moderaattorilta edellytetään seuraavia ominaisuuksia:
+ Tapparalaisuutta
+ Kykyä hoitaa tehtävää objektiivisesti
+ Aktiivisuutta tehtävässä
+ Moderointikokemus muilta palstoilta on iso plussa
+ Aktiivista historiaa Tappara.info -kekustelupalstalla.
--- Lainaus päättyy ---

Ihan hyvät kriteerit. Jotenkin tuntuu, että moderaattoreiden pitäisi olla ennen kaikkea Tapparalaisia, tällä ominaisuudella ainakin saisi olla suurehko painoarvo. Tapparalaisuuden todentaminen voi tosin olla vaikeaa kun tällaisilla salanimillä esiinnytään. Objektiivisuus on itsestään selvä vaatimus, mutta välillä se joiltakin unohtuu. Mun ajatuksissa moderaattori = erotuomari. Huono erotuomari on sellainen aleksirantala, jolla on Tapparaa vastaan niin paljon hampaankolossa, että ei pysty hoitamaan työtään ammattitaitoa osoittaen. Aktiivisuus tehtävässä on luonnekysymys ja erotuomarit kelpaavat taas esimerkeiksi: jollakin on pilli taskussa mutta ei vihellä siihen yhtä usein kuin joku toinen. Tuomari, jolla ei ole sisäistä halua puuttua asioihin, on väärässä hommassa. Kokemus moderoinnista on Tapparalaisuuden ohella varmaan hyvinkin oleellista. Tällaisiin hommiin liittyy aina jonkinlainen koodi ja jos sen käytöstä on jo kokemusta, on taatusti vahvoilla. Aktiivisuus sivustolla näkyy nopeasti; jos ei käy sivuilla lähestulkoon päivittäin, on taatusti vaikea moderoida mitään.

3. Oma sopivuuteni

Tapparalaisuus. 70-luvulla pikkupoikana Turtolassa sain vahvan Tappara-tartunnan, enkä ole siitä sittemmin irti päässyt. Olen tästä joskus kirjoittanutkin johonkin ketjuun. Muistaakseni löysin sitä kautta kytköksen jäsen Hemuliin, joka muisti paikan ja tapauksen. Nyt keski-ikäisenä äijänä tuntuu jopa vähän hassulta olla näin koukussa johonkin asiaan. Objektiivisuus Tässä olen korkeintaan keskitasoa. Puutun asioihin, olen aina puuttunut. Jos pikkupojat tappelevat bussipysäkillä, niin minä olen aina ollut se kummajainen, joka menee ja puuttuu asiaan kun muut aikuiset koittavat katsella taivaalle ja odottavat, että kai joku tämänkin ikävyyden hoitaa. En ole millään tavalla korrekti, vaan liiankin hyökkäävä. Joku helvetin polte vaan ajaa puuttumaan asioihin, joissa näen jotain korjattavaa. Jälki on usein rumaa, mutta lopputulokseen kaikki ovat tyytyväisiä. Aktiivisuutta tehtävässä. Ei näyttöjä, mahdoton itse arvioida. Moderointikokemusta. Ei päivääkään. Aktiivisuutta palstalla. Olen ollut tämän palstan käyttäjä noin viisi vuotta. Käyntikertoja on ollut koko ajan enemmän, mutta kirjoittamisen määrä on kasvanut vielä sitäkin jyrkemmin. Kahtena viimeisenä vuotena on ollut työni muutosten kautta lopultakin mahdollisuus ostaa kausikortti, koska olen tiennyt ehtiväni enimpään osaan peleistä. Tämä on edelleen piristänyt kirjoittamista. Ehkä on vaan ollut liikaa vapaata aikaa.

En ole asettamassa itseäni mitenkään ehdolle, koska pidän kaikkia tässä ketjussa mainittuja sopivampina kyseiseen tehtävään. En koe olevani mikään palstalaisen malliesimerkki, koska olen itsekin syyllistynyt kaikenlaisiin rikkomuksiin. Jos moderaattorit kuitenkin a) tarvitsevat apua moderointiin ja b) kokevat tarvitsevansa apua nimenomaan minulta, en ala valintaa vastustamaankaan. Pallo on teillä.

muncci:

--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Tammikuu 22, 2012, 00:27:07 ---...Heitäs Muncci vähän tarinaa tänne niin mode-tiimi pistää mietintämyssyn päähän: http://tappara.info/index.php/topic,328.msg122809.html#msg122809
Kiitettävää aktiivisuutta ja kiinostusta tehtävään löytyy.

--- Lainaus päättyy ---
No laitetaan nyt sitten kun kerran kiltisti pyydetään.

Tosiaankin, työpäiväni ovat matkoineen +12h joten tässä ehdottomasti suurin rasite hoitamaan moderointivelvoitteita säännöllisesti. IT-alalla kuin olen, niin työtä tehdään välillä (joskin harvoin) myös iltaisin ja viikonloppuisin. Työpäivän aikana ehdin käydä lukemassa palstaa ehkä noin 5 minuutin ajan joten moderoinnit ja havaitut epäasialliset käyttäytymiset hoitaisin vasta iltaisin ja viikonloppuisin.

Oma Tapparalaisuuteni sai alkunsa joskus 80-luvun puolivälissä kun gloryhunttasin Suden ja Lehtosen maajoukkuepeleistä. Siihen aikaan asuin vielä kaukana Tampereelta joten otteluissa pääsi käymään vaan kun nuorisoseura järjesti bussireissuja tai jonkun tutun faija (kiitos palstaveli Selespeed:in isälle) suostui kuskiksi. Ei siihen aikaan ollut nettiäkään käytössä eikä edes Urhoa! Urheiluruudun, Radio Suomen ja lehtien avulla piti seurattua Tapparan otteita.

Fan Clubiin liityin 90-luvun alussa, ja 2003 Tapparan keskustelufoorumi tuli tutuksi ensimmäisen kerran. Aluksi tuli kirjoiteltua aika paljonkin, olihan se niin jännää. Nyttemmin kirjoittelen tänne suht harvoin. Siihenkin löytyy pätevät syyt. Ensinnäkin se työ joka rajoittaa elämää aivan liikaa. Toisekseen miksi toistaisin asioita jota muut on jo sanonut, en näe syytä kirjoittaa jos minulla ei ole tuoda mitään järkevää keskusteluun. Enkä myöskään pysty käymään otteluissa lähes niin usein kuin haluaisin, joten mitään "otteluraportteja" minulta on hieman turha odottaa.

Mutta ehkä suurin syy vähäiseen kirjoitteluun on se että höpötän näitä juttuja paljon mieluummin Irc:issä, #Tappara-kanavalla.  Siellä keskustelu on vapaampaa ja kaikin tavoin helpompaa. Jottei tästä nyt saa ihan väärää kuvaa niin menee minulle palstallakin vähintään se tunti illassa. Ehdottomasti kiinnostaa mitä muut ovat mieltä otteluista, pelaajista jne.

Mitään aiempaa palsta/mode-kokemusta minulla ei ole. Työpaikalla yritän hillitä 450+ käyttäjää jotta eivät riehuisi liikaa meidän järjestelmissä ja verkkolevyillä, jos nyt hakemalla yritän hakea jotain samantyyppistä tehtävää. Ja jonkinlaiseksi kokemuksesi/luottamustehtäväksi voinee laskea myös kun parin kauden ajan (2007-09) toimin Tamhockeyn epävirallisen IT-tukihenkilönä.

Jos haluaa udella lisää meikäläisen persoonasta, niin Global Moderator:eista ainakin JH75, klage ja Henkka tuntevat mnut kohtalaisen hyvin. Muita tuttuja löytyy palstan (aktiivisista ja ei-enää aktiivisista) konkareista. Mm. ippe, Wille, Rixa, Petros, koohoo ja ja..
Tamhockey-keikkaan voi halutessa pyytää referenssiä suoraan Mikiltä.

Mitä ottaisin erityistarkkailuun jos minut valitaan?

Epäasiallinen käyttäytyminen toista henkilöä kohtaan. Keskustelupalsta ei ole oikea paikka haukkua tai millään tavalla tarkoituksellisesti solvata toista henkilöä, varsinkaan nimimerkin takaa. Samoin jos palstalaisen viesti kiukuttaa niin oikea tapa ei ole ryhtyä kiukuttelemaan takaisin. Kukaan muu ei jaksa sellaista turhanpäiväistä väittelyä seurata.

Pahus, tuli liikaa tekstiä. Noh olkoot. Itsehän pyysit. (Joku laittaisi hymiön tähän, minä en niistä välitä)

Ljpp:
Kiitos kaikille ehdokkaille kansalaisaktiivisuudesta. Moderaattori-tiimi hiljentyy miettimään ratkaisuaan muutosten suhteen ja ilmoittaa siitä lähipäivinä.

Ljpp:
Jäsenet Muncci, Screamager ja Kankaantaan Profeetta on tällä päivämäärällä liitetty osaksi Moderaattori-tiimiä. Kiitos kaikille aktiivisuudesta!

muncci:
Jahas, kiitosta vaan luottamuksesta. Pitääillemmalla perehtyä tehtävään vähän tarkemmin. Siis, jos täältä Helsingistä pääsee kotiin lumikaaoksen keskeltä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta