Elkins-Kuronen tapauksen päätöstä liigalta odottelen mielenkiinnolla. Aika edestä tulee kyllä taklaaja noin puun takaa taklaajaksi. Taipaluksen pelaaminen (sääntöjen mukainen), blokkaa nätisti päädyssä karvaajan Elkinsistä mutta taitaa olla myös se ainut puu jonka takaa tullaan. No, minä en niin tiedä ja täytyypi vaan odotella päätöksiä.
Edit: Hieman tuo otteluvalvojan perustelu tuomareiden huonosta sijoittumisesta on outo kun eikös tuo ole toinen päätuomari ihan siinä tämän toiminnan keskiössä laidan vieressä.
Kuronen tulee tilanteeseen kohtuullisen kovaa ja oma pelaaja Taipalus peittää Elkinsin näkökentän, mutta ei tuo mikään aito blind-side hit tässä mielessä ole. Näkisin kuitenkin, että tässä tullaan aivan tarpeettoman kovaa tilanteeseen ja Kuronenkin näkee, että Elkins ei ole valmis ottamaan vastaan taklausta. Puhutaan siis enemmänkin ylikovasta pelaamisesta ja vastustajan kunnioittamisen puutteesta, joka tuntuu katoavan lajista päivä päivältä. Joka viikko voidaan lukea selästä taklauksista, päähän kohdistuneista taklauksista tai jopa tahallisista vahingoittamisyrityksistä.
Åsten edustaa sitä kastia, joka ei kunnioita edes omaa lajiaan tai sen ryhmän koodistoa, johon kuvittelee kuuluvansa. Näitä Jarkko Ruudun, Patrik Lodstedtin ja muutaman muunkin apinan harrastamia noutotapoja ei voi kunnioittaa tippaakaan. Jos haluaa antaa kuitin, tehdään se heti tai seuraavassa vaihdossa edestä päin. Mieluiten karsitaan kuititkin pois lajista kokonaan ja annetaan sellaisia tuomioita, että tuntuu. Tässäkin toki pitää muistaa, että ei kova taklaus ja loukkaantuminen aina tarkoita sääntöjen vastaisuutta tai sikailua.
Tällainen paita pään yli takaa päin ja sen jälkeen takomaan täysin valmistautumatonta vastustajaa ei kuulu lajiin edes Kanadan pimeimpien metsien alasarjoissa. Jos nämä menevät läpi ilman pitkähköä pelikieltoa, kannattaa jokaisen joukkueen palkata riveihinsä muutama halpa kiekkoapina tekemään tätä puuhaa. Yllätyshyökkäykset kannattaa vielä ajoittaa niin, että toisella on alla pitkä vaihto ja itse tuoreilla jaloilla (kuten Mäkiahon Toni toimi), niin pärjää vähän pienempänäkin.
Mun mielestä olisi parasta siivota tämä laji kaikenlaisista "suojelijoista", niin ei tarvittaisi "suojelijoita" suojelemaan muita pelaajia "vastustajan suojelijoiden" tempauksilta.