Kirjoittaja Aihe: Rauli Urama - Tapparan päävalmentaja 2006-08  (Luettu 151036 kertaa)

Poissa DON

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 347
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #75 : Huhtikuu 29, 2006, 20:40:47 »
Vaikka tämä uuden valmentajan palkkaus olikin kevään suurimpia kiekkofloppeja, ei se silti kuitenkaan aivan Tapparan kiekkohistorian huonoimpia valintoja ole vaikka näin joku tässä väittikin.. valitetettavasti. Aikanaan palkattiin päävalkuksi kaveri joka ei ollut itse varma pystyykö hän niin suurta tehtävää hoitamaan. Ja meni vielä sanomaan sen julkisesti. Hänkin oli kakkosvalmentaja, toivottavasti tulos ei tässä tapauksessa ole yhtä huono...

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #76 : Huhtikuu 29, 2006, 20:50:18 »
Ei ollut Rautakorvellakaan paljon kannuksia aikanaan. Olen nyt paljon levollisempi ensi kauden suhteen kuin aikanaan Saarisen ilmoituksen jälkeen. Silloin sai joka päivä ihmetellä sen äijän peluutuksia ja pelitapaa. Olen täysin varma ettei Urama kykene floppaamaan niin pahasti. Sitäpaitsi nämä hankinnatkaan ei ole tyyliin Varis tai puolikuntoinen maalitykki jne..

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #77 : Huhtikuu 29, 2006, 21:02:46 »
Vaikka tämä uuden valmentajan palkkaus olikin kevään suurimpia kiekkofloppeja, ei se silti kuitenkaan aivan Tapparan kiekkohistorian huonoimpia valintoja ole vaikka näin joku tässä väittikin.. valitetettavasti. Aikanaan palkattiin päävalkuksi kaveri joka ei ollut itse varma pystyykö hän niin suurta tehtävää hoitamaan. Ja meni vielä sanomaan sen julkisesti. Hänkin oli kakkosvalmentaja, toivottavasti tulos ei tässä tapauksessa ole yhtä huono...

Kuka oli kyseessä? Esko Niemi?

Poissa Hannu H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #78 : Huhtikuu 29, 2006, 21:28:28 »
Ei ollut Rautakorvellakaan paljon kannuksia aikanaan. Olen nyt paljon levollisempi ensi kauden suhteen kuin aikanaan Saarisen ilmoituksen jälkeen. Silloin sai joka päivä ihmetellä sen äijän peluutuksia ja pelitapaa. Olen täysin varma ettei Urama kykene floppaamaan niin pahasti. Sitäpaitsi nämä hankinnatkaan ei ole tyyliin Varis tai puolikuntoinen maalitykki jne..

Aivan. Kokemuksen myötä niitä kannuksia yleensä kertyy jos on kertyäkseen. Mun mielestä Uraman tapauksessa potentiaalia menestymiseen löytyy. Tämä mielipide perustuu pelkästään omiin odotuksiin, mielikuviin ja Uraman kykyyn toimia junnupelaajien kanssa. Tapaus Saarinen on sikäli oma lukunsa, että mestaruuden jälkeiselle kaudelle lähtökohdat olivat jo etukäteen huonot. Tiedossa oli, että vaikea kausi on edessä joukkueen rungon pirstaloiduttua ja niin siinä lempo soikoon, hitto vie kävikin.

Nyt joukkueen runko edelliskaudesta on pääosin jäljellä ja etenkin pakisto on jo nyt paperilla suhteellisen kova. Hyökkäyskalustollakaan ei ole syytä painaa päätä puskaan ja varmasti hienosäätöä tällekin osastolle on hyvien tapojen mukaan tulossa. Maalivahtipeli on vielä suurin arvoitus, mutta eiköhän silläkin osastolla -jos ei muuta- niin ainakin tervettä kilpailua saada aikaan mennyttä kautta enemmän. Enkä tarkoita Lehdon huonoutta, vaan vastuun tasaisempaa jakamista. Nähtäväksi jää.

Eipä tässä muuta osaa sanoa kuin onnittelut Uramalle päävalmentajan pestistä. Toivottavasti yhteistyö muun valmennusjohdon, pelaajiston ja Isojen Pamppujen kanssa hoituu. Eiköhän näissä asioissa ole suuri osuus sillä mystisellä kemialla. Niin ja se auktoriteetti, itte en yhdistä sitä päivittäiseen kurkkukipuun. Kai siinäkin on kyse jostain mystisestä niin kuin karismassa yleensä.

Virhehankinnasta en tässä vaiheessa kautta suostu Uraman kohdalla puhumaan. Mielenkiintoisesta ja rohkeasta valinnasta kylläkin. Aika näyttää miten nuo kaksi adjektiivia Uramaan yhdistyy. Yhtä kaikki, Tapparalla on valkku ja huhut on huhuiltu. Onneksi. Vielä lopuksi ja Vapun kunniaksi: Työrauhaa!

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #79 : Huhtikuu 29, 2006, 23:52:01 »
Sitten aloin miettimään Leinosen näyttöjä. Onko niitä oikeestaan ollenkaan ellei oteta Rautakorven hankintaa lukuun. Leinosen kaudet ilman Rautakorpee on ollut enempi tai vähempi surkeita. Vieläkin veikkaan ettei ens kausi tee poikkeusta. Valitettavasti. Jos ja kun Rautakorven ja Leinosen väliltä sillat palo lopullisesti eikä näkysällä ole kun Rautakorpi joka saa Tapparan menestymään, niin herää kysymys palloileeko Leinonen toimistolla ikuisesti. Jos Urama epäonnistuu niin kuin minä ja moni muukin pelkää niin saako Leinone silti edelleen jatkaa? Toivotaan ettei ole ens vuonna tarpeellinen kysymys, mutta jos on niin vastaisin ei.

Mistä aiheesta Leinosen näyttöjä tutkit? Leinosen vastuulla on Tamhockeyn talous. Niinäkin vuosina kun joukkue ei ole urheilullisesti menestynyt, on yhtiö kuitenkin tehnyt voittoa. Tappara on osakeyhtiöaikanaan tuottanut ensimmäistä vuotta lukuunottamatta joka vuosi voittoa, joka on perin harvinaista niin yleensä urheilussa kuin suomalaisessa jääkiekossakin. Grönlund hoitelee markkinointia, Kulmala fanituotteita ja Leinonen hoitaa suuret linjat ja on tulosvastuussa. Kukaan näistä herroista ei juuri ollenkaan puutu joukkueen pelikuvioihin.
Päävalmentajan palkkaamisen hoitaa Tamhockeyn hallitus yhdessä Leinosen kanssa. Mutta kyllä siellä hallitus asian päättää.

Tapparan talous täytyy olla kunnossa jotta me voidaan jatkossakin taistella kärkisijoista ja mä oon perkeleen tyytyväinen että toimistolla on joka hommassa asiansa osaava henkilö.

Poissa mkm

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #80 : Huhtikuu 30, 2006, 09:34:02 »
Vaikka tämä uuden valmentajan palkkaus olikin kevään suurimpia kiekkofloppeja, ei se silti kuitenkaan aivan Tapparan kiekkohistorian huonoimpia valintoja ole vaikka näin joku tässä väittikin.. valitetettavasti. Aikanaan palkattiin päävalkuksi kaveri joka ei ollut itse varma pystyykö hän niin suurta tehtävää hoitamaan. Ja meni vielä sanomaan sen julkisesti. Hänkin oli kakkosvalmentaja, toivottavasti tulos ei tässä tapauksessa ole yhtä huono...

Kuka oli kyseessä? Esko Niemi?

Eikös kaveri ollut Porin lahja suomalaiselle kiekolle eli Ipi "Mad dog" Läntinen? Kertakaikkiaan karmee tapaus.

Poissa veikko

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #81 : Huhtikuu 30, 2006, 12:26:14 »
Tervetuloa vaan Tapparaan. Tälläinen "musta hevonen" päävalmentajana tekee kauden alun odotuksesta entistä jännittävempää. Mutulla kun kaikki nyt sitä jo arvostellaan niin mää sanon, että se on ihan pirun hyvä koutsi.
twitter @partakakipahis

Poissa polvipetteri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #82 : Huhtikuu 30, 2006, 17:44:35 »
Huvitti lukea Sihvosen kommentteja. Ei sitten maininnut viime kauden virhearviointien listalla mm. Sheddeniin kohdistuneita kommenttejaan. Olisi varmaan tullut liian pitkä lista. Syvempää uskoa johonkin pelikirjaan... Näin sanailee mies, jonka omat saavutukset päävalmentajana ovat olleet lievästi sanottuna vaatimattomat. Mutta onhan Uramalla sitten mahdollisuudet lähteä toteuttamaan urheilujournalismia, jos päävalmentajuus osoittautuu ylivoimaiseksi. Liekö sitten Uraman pelikirjassa sellainenkin jae. Sihvosella taisi ainakin olla.

Äkkiseltään särähti korvaan tuo:"Uraman olisi pitänyt kyetä ajoissa sparraamaan muun muassa Tolvasen pelikirja. Tai itse asiassa hänen olisi pitänyt kiistää se viimeistään elokuussa.” Joo, löytyy näitäkin esimerkkkejä, kun kakkonen on ruvennut pomppimaan ykkösen silmille. Tapparastakin. Sihvosen mukaan Uraman olisi varmaan pitänyt järjestää kapina joukkueen sisällä huomatessaan että hänen oma pelikirjansa sotii Tolvasen pelikirjaa vastaan. Siis aivan uskomatonta roskaa, siksipä vaihdan itse pääaiheeseen.

Markkinoilla ei ollut yhtään valmentajaa vapaana, jonka olisin ottanut Tapparaan Uraman editse. Heikkilä on minusta leipäpappi jos kuka, Dufva, Kivi ja Ruotsalainen jne. pelkkiä nimiä listalla. Ei tässä varmaan menestystä tule ensimmäisellä kaudella, mutta minuta kukaan noista nimistä ei olisi myöskään kyennyt sitä takaamaan. Urama on harjoittelija, mutta ei ole ollenkaan sanottua, etteikö homma lähtisi Uraman johdolla toimimaan. Ei nuorten maajoukkueen valmentaminen ole sama juttu kuin liigajoukkueen, mutta aivan tyhjä saavutus ei tuokaan hopea ole.

Ainoa, mitä itse mietin on se, että samaan aikaan kun uusi päävalmentaja astuu remmiin, myös voimavalmentaja alkaa siirtyä eläkkeelle. Onko Uramalla muiden muassa Rautakorpea seuranneena pelaajien fysiikkaan liittyvät asiat hallussa? Esimerkiksi tässä kohtaa maajoukkuevalmentaja ja liigaseuran valmentajalla on välissään kuilu.

Luulen, että tällä palstalla olisi käynyt ihan samanlainen vastatuuli olisi sieltä tullut kuka hyvänsä. Vaikka Rautakorpi olisi kantanut salkkunsa takaisin Hakametsään, olisi osa keksinyt siitäkin negatiivista sanottavaa. Kyllähän siellä toimistolla on Matalamäen numero tiedossa, jos kone alkaa yskiä talven mittaan. Mutta tässä vaiheessa antaisin hiukan rauhaa joukkueelle ja Tampere Cupissa katsottaisiin, mitä on saatu aikaan.

vanhus

  • Vieras
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #83 : Huhtikuu 30, 2006, 18:10:19 »
Sitten aloin miettimään Leinosen näyttöjä. Onko niitä oikeestaan ollenkaan ellei oteta Rautakorven hankintaa lukuun. Leinosen kaudet ilman Rautakorpee on ollut enempi tai vähempi surkeita. Vieläkin veikkaan ettei ens kausi tee poikkeusta. Valitettavasti. Jos ja kun Rautakorven ja Leinosen väliltä sillat palo lopullisesti eikä näkysällä ole kun Rautakorpi joka saa Tapparan menestymään, niin herää kysymys palloileeko Leinonen toimistolla ikuisesti. Jos Urama epäonnistuu niin kuin minä ja moni muukin pelkää niin saako Leinone silti edelleen jatkaa? Toivotaan ettei ole ens vuonna tarpeellinen kysymys, mutta jos on niin vastaisin ei.

Mistä aiheesta Leinosen näyttöjä tutkit? Leinosen vastuulla on Tamhockeyn talous. Niinäkin vuosina kun joukkue ei ole urheilullisesti menestynyt, on yhtiö kuitenkin tehnyt voittoa. Tappara on osakeyhtiöaikanaan tuottanut ensimmäistä vuotta lukuunottamatta joka vuosi voittoa, joka on perin harvinaista niin yleensä urheilussa kuin suomalaisessa jääkiekossakin. Grönlund hoitelee markkinointia, Kulmala fanituotteita ja Leinonen hoitaa suuret linjat ja on tulosvastuussa. Kukaan näistä herroista ei juuri ollenkaan puutu joukkueen pelikuvioihin.
Päävalmentajan palkkaamisen hoitaa Tamhockeyn hallitus yhdessä Leinosen kanssa. Mutta kyllä siellä hallitus asian päättää.

Tapparan talous täytyy olla kunnossa jotta me voidaan jatkossakin taistella kärkisijoista ja mä oon perkeleen tyytyväinen että toimistolla on joka hommassa asiansa osaava henkilö.
Toi talouskin on kyllä vähän kakspiippunen juttu. Toki plussalla on oltu, mutta esim. mestaruutta ei kyllä juuri hyödynnetty. Eikä viime kausi kyllä varmaan mikään taloudenkaan riemumarssi ollut. Toivottavasti nää uramailut ei tiputa yleisö keskiarvoja 4 alkaviks. Siinä sais Leinonen taas selitellä.

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #84 : Huhtikuu 30, 2006, 18:36:35 »
Toi talouskin on kyllä vähän kakspiippunen juttu. Toki plussalla on oltu, mutta esim. mestaruutta ei kyllä juuri hyödynnetty. Eikä viime kausi kyllä varmaan mikään taloudenkaan riemumarssi ollut. Toivottavasti nää uramailut ei tiputa yleisö keskiarvoja 4 alkaviks. Siinä sais Leinonen taas selitellä.

Mestaruuden hyödyntäminen, on termi jota kukaan kritiikkiä esittänyt ei ole spesifioinut mitä se tarkoittaa. Tappara teki mestaruustavaran (lippikset ja t-paidat) myynnissä semmoisen ennätyksen, josta kuulemma Jokereiden ja Kärppien herrat ovat olleet kovasti kateellisia. Tokihan tuon fanitavaran myy erillinen yhtiö, jonka tulosta ei näy Tapparan tilinpäätöksessä. Tappara sai myös yhteistyö- ja mainos-sopimuksista niin sanotun päivitetyn hinnan. Vuotta aikaisemmin mm Rannila olisi halunnut pääsponsorina jatkaa, mutta kertakaikkiaan vaan muut firmat olivat valmiita lyömään vielä enemmän euroja pöytään.
Mitä sitten jäi puuttumaan mestaruuden (ja koko finaaliputken) hyödyntämisestä? Tapparan tyyli on aina ollut semmoinen rehentelemätön. Ollaan mieluummin vaatimattomia kuin kailotetaan torilla omaan rintaan lyöden. Paikallisvastus työntää lehteen artikkeleita jokaisesta pelaajasopimusneuvottelusta, mutta me plätkäytetään aina iso nippu kerralla. Mä oon oikeesti tyytyväisempi meidän linjaan. Ei se oman hännän nostaminen kauheesti sovi suomalaiseen luonteeseen.
Ehkä nyt jotain teemapäiviä koskikeskuksessa olisi voinut olla lisää, mutta kyllä niistä torijuhlistakin lähtee paras maku sen ekan kerran jälkeen. Se että seuraavana vuonna yleisömäärät laskivat, johtui oman näkemyksen mukaan siitä, että kolmen vuoden finaaliputki oli tuonut semmoselle satunnaiselle kausarin ostajalle mahan täyteen. Vähän samalla tavalla kuin monet oululaiset kuulemma ovat sanoneet että "kun Kärpät kolmannen peräkkäisen voittaa, niin voi jättää pelien katselemisen taas 10 vuodeksi".

Nythän juhlakaudella Tappara oli jatkuvasti esillä mm aamutelevisioissa (mä ikinä niin aikaisin herää, mutta kuulemma olivat).

Poissa Jasu76

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 375
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #85 : Huhtikuu 30, 2006, 19:11:16 »
Tappara sai myös yhteistyö- ja mainos-sopimuksista niin sanotun päivitetyn hinnan. Vuotta aikaisemmin mm Rannila olisi halunnut pääsponsorina jatkaa, mutta kertakaikkiaan vaan muut firmat olivat valmiita lyömään vielä enemmän euroja pöytään.

Ippeltä(tai miten ikinä haluatkaan sen taivutettavan) hyvä teksti, mutta mitä sä tällä kappaleella tarkoitat? Oliko tosiaan niin, että Rannila halusi jatkaa yhteityötä, mutta muut maksoivat enemmän ja niin pitkäaikainen sponsori jätettiin pois? Eikös siellä paidassa olisi tilaa ollut kaikille? Eikö Rannila käytä Rexonaa?

Uramasta ei juuri ole sanottavaa. Mielenkiintoinen valinta. Toivon tosissani, että mies onnistuu, ja ei keltainen neste pääse päähän niin tapahtuessa. Sydäntä lämmittää erityisesti ajatus vuodelta noin 2002 jolloin Uramalla oli myönteinen suhtautuminen "ryminäkiekkoon". Mielesätni Rautakorven viimeisillä kausilla taklaukset jäivät paitsioon, ehkä sen jäähyherkkyyden takia joka Rautakorven mielestä pilaa systeemin. Verta pakkiin!

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #86 : Huhtikuu 30, 2006, 21:56:22 »
Ippeltä(tai miten ikinä haluatkaan sen taivutettavan) hyvä teksti, mutta mitä sä tällä kappaleella tarkoitat? Oliko tosiaan niin, että Rannila halusi jatkaa yhteityötä, mutta muut maksoivat enemmän ja niin pitkäaikainen sponsori jätettiin pois? Eikös siellä paidassa olisi tilaa ollut kaikille? Eikö Rannila käytä Rexonaa?
Vähän menee off topicksi, anteeksi että olen vienyt keskustelua sivuun, mutta vastaan nyt pikaisesti vielä tähän.

Tapparalla oli 2000 -luvun alussa todellinen buumi ja kyllä ne sponsorit tiesivät hyvin että Tapparan pelejä (ja samalla pelipaitoja sekä niissä olevia mainoksia) näytettiin selvästi eniten koko liigassa monena vuonna peräkkäin. Samoin Tapparan brändi arvostettiin liigan aivan terävimpään kärkeen (en muista mikä taho tutkimuksen teki tai mikä oli absoluuttinen järjestys). Mä muistan nähneeni Rannilan edustajan haastattelun silloin vähän ennen pääsponsorin vaihtoa jossa he kehuivat kovasti yhteistyötä Tapparan kanssa ja haluavat ehdottomasti jatkaa ja sitten jälkeenpäin oli kommentti että summat vaan nousivat liian suuriksi kun sopimuskausi oli katkolla ja sopimusta neuvoteltiin uusiksi. En sitten ymmärrä miksei Rannilalle kelvannut jokin muu kuin pääsponsorin status, mutta siitä uudesta sponssista kuitenkin taisi tappara.fi:kin sanoa että todella suuri on panostus. Helkamallahan on sekä kylmäkonepuoli että polkupyöräpuoli maksamassa.

edit Niin ja ippeä ei helpolla pysty taivuttaa mitenkään, on se niin raihnainen jo.

Poissa DON

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 347
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #87 : Toukokuu 01, 2006, 12:24:21 »
Vaikka tämä uuden valmentajan palkkaus olikin kevään suurimpia kiekkofloppeja, ei se silti kuitenkaan aivan Tapparan kiekkohistorian huonoimpia valintoja ole vaikka näin joku tässä väittikin.. valitetettavasti. Aikanaan palkattiin päävalkuksi kaveri joka ei ollut itse varma pystyykö hän niin suurta tehtävää hoitamaan. Ja meni vielä sanomaan sen julkisesti. Hänkin oli kakkosvalmentaja, toivottavasti tulos ei tässä tapauksessa ole yhtä huono...

Kuka oli kyseessä? Esko Niemi?

Tarkoitin Ismo Läntistä. Niemen menestys oli kyllä vielä huonompi, mutta mulle jäi Läntisestä mieleen juuri nuo hänen kommenttinsa omiin kykyihin ja valmiuteen liittyen.

Poissa marke10

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 95
  • Sitä isompi leka, mitä suurempi vika
    • Profiili
    • Maken Nettisivut
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #88 : Toukokuu 02, 2006, 20:48:39 »
Tulee varmaan samanlaista ku sillo Saarisen aikana.

Annetaan ukolle mahdollisuus  :-*

Mode-edit: Poistin tekstin vertikaaliseen liikuttamiseen käytetyn toiminnon. Pyritään pitämään palsta helppolukuisena ja jätetään ylimääriset kikkailut pois.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2006, 22:45:24 kirjoittanut ippe »
Janne Ojanen on kuningas!

Poissa TBK

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 189
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #89 : Toukokuu 02, 2006, 21:34:08 »
Hifk, Jokerit, Tappara. Mitä yhteistä on näillä kolmella joukkueella? Jokainen pystyy taistelemaan potentiaalisesti mestaruudesta. Jokaisen pelaajamateriaalilla on mahdollista päästä kirkkaille mitalleille. Mutta näistä kolmesta vain Tappara ottaa valmennukseensa todellisen kysymysmerkin.

En pysty ymmärtämään miksi Tappara otti riskin. Nyt kun kaikki olisi ollut kunnossa. Tuolla pelaajamateriaalilla on potentiaalia vaikka mihinkä, niin en ymmärrä miksi sen tärkein ruutu piti täyttää miehellä, jolla ei käytännössä ole mitään näyttyö liiga-valmennuksesta?

Joukkueista Lukko, Hifk, Jokerit ja Tappara ilmoittivat kauden päätteeksi uuden valmentajan. Lukko sai Toivolan, Hifk Bob Francis, Jokerit Sheddenin, Tappara Uraman. Kyseinen lista kertoo paljon.

Nēmō enim fere saltat sobrius, nisī forte īnsānit.