Äänestys

Kumpi on mestari?

HPK
36 (64.3%)
Ässät
20 (35.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 43

Äänestys päättynyt: Huhtikuu 24, 2006, 13:04:21

Kirjoittaja Aihe: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät  (Luettu 27282 kertaa)

Justjoo

  • Vieras
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #45 : Huhtikuu 19, 2006, 18:53:08 »
Kuten aiemmin sanoin, en ole kovin pahoillani Komaroville sattuneesta niitistä. Syy on se, että Ässäthän on näissä pleijareissa tämän teloittamis-pelityylin aloittaja. Kun huomattiin, että riittää kun sanoo, että oli vahinko niin pääsee pienellä rangaistuksella. Nyt ovat muutkin joukkueet huomanneet sen. Eli Ässät saa maistaa omaa lääkettään. Sitä saa mitä tilaa.

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #46 : Huhtikuu 19, 2006, 19:33:07 »
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=uutiset&id=5563

Muukkonen on idiootti! Mä oon ihan sanaton näiden kevään tuomioiden kanssa. Syksyllä ensimmäisten päätösten jälkeen olin todella onnellinen että vihdoin videoita kelailemaan saatiin tavallisen kiekkokatsojan moraalilla varustettu mies jota ei värilasit haitanneet. Nyt mä oon todellakin sanaton.

Pari ponttia tuomioista:
"Jokela tulee ns. kolmantena pelaajana tilanteeseen tilanteen ulkopuolelta."
Eli niin sanotut sandwich-taklauksetkin ovat kiellettyjä. Nyt tarvitsisi vaan tietää mikä on se etäisyys kun pelaaja ei ole enää tilanteessa vastustajan kanssa, että se toinen vastustaja voi tulla paikalle. Kyse oli kuitenkin kiekollisesta tilanteesta. Muukkosella on termistöt todella pahasti sekaisin tai sitten hän haluaa pelille uudet säännöt. Ryntäyksen olisin hyväksynyt perusteluna, mutta että kiekolliselta pelaajalta tuli toinenkin pakki ottamaan kiekkoa pois, voi herreguud.

"Sen sijaan Jokela-Komarov -tilanteen jälkeen Jokelan päälle hyökännyt Rob Hisey ei saanut Muukkoselta lisärangaistusta. Kruus tuomitsi tilanteesta 2+10 minuutin rangaistuksen."
Tästä voimme päätellä että tahallinen päähän suuntautunut poikittainen maila, nimenomaan vahingoittamistarkoituksessa, on pienempi rike kuin puhdas taklaus jonka seurauksena pelaaja lyö päänsä jäähän.

Muukkosen oikeustaju todellakin on äärimmäisen vääristynyt, mutta se ei ehkä ole yllätys kun ottaa huomioon hänen olevan asianajaja.

Poissa Grainger

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #47 : Huhtikuu 19, 2006, 19:58:21 »
Juupa juu.

Sen siitä saa, kun lakimies otetaan kurinpitäjäksi; aina, kun verta nähdään, niin tuomio on suuri. Hiseyn bertuzzimainen loikka niskaan, eikä mitään.

Kolmantena pelaajana, voi hitto. Mikä sääntöpykälä estää taklaamasta kolmantena pelaajana, jos taklaa puhtaasti?

Näyttää pahasti siltä, että liiga tarvitsee pr:ää ja parasta peeärrää on porilainen hulluus Suomen mestarina.

Ja Jokela teilataan kaikissa lehdissä. Tämä on SM-liigaa.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #48 : Huhtikuu 19, 2006, 21:01:02 »
Mikähän siinä on, että minä luotan Muukkosen objektiivisuuteen enemmän, kuin katkeroituneiden tapparalaisten ja tepsiläisten vastaavaan. Ippekin uhosi G.n loukkaantumisen yhteydessä taklaajan vastuuta, vaikka taklaus oli silloin täysin puhdas, mutta kun nyt tuli selkeästi säännöissä määritelty päähän kohdistunut taklaua pelaajalle, joka oli päästämässä Tapparaa kesälomille, niin johan on eri ääni kellossa.

Poissa Grainger

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #49 : Huhtikuu 19, 2006, 21:14:22 »
katkeroituneiden tapparalaisten ja tepsiläisten vastaavaan.

Niin, minulla ei ole mitään syytä olla katkera kummallekaan finaalijoukkueelle.

Katkeroituu väkisin, kun kabinettipelillä halutaan mestaruus Poriin. Jauhan samaa, mutta ei vain yksinkertaisesti voi puhtaasta taklauksesta pistää joukkueen kapteenia pihalle melkein kolmen ottelun ajaksi. Paitsi SM-liigassa.

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #50 : Huhtikuu 19, 2006, 21:20:02 »
Mikähän siinä on, että minä luotan Muukkosen objektiivisuuteen enemmän, kuin katkeroituneiden tapparalaisten ja tepsiläisten vastaavaan. Ippekin uhosi G.n loukkaantumisen yhteydessä taklaajan vastuuta, vaikka taklaus oli silloin täysin puhdas,
Ai näinkö tein. Mä puhuin myöhästyneestä taklauksesta (vaikka vihellys tuli myöhään, oli peli silti vihelletty poikki) ja kokokauden kestäneestä ajojahdista johon osallistui myös Ässien valmennusjohto. Se mistä mä ...ööö siis uhosin vai? (oletko taas sekoittanut suomen kielen sanat ja niiden merkityksen?)... valitin oli se porilainen kulttuuri, jossa he riemuitsivat ja tasajalkaa hyppivät kun pelaaja loukkaantui. Sanoin silloin ja sanon sen edelleen: Taklaus oli puhdas.
Lopeta siis paskan puhuminen, ei ole enää edes viides kerta kun sekoitat nimimerkit keskenään.

...mutta kun nyt tuli selkeästi säännöissä määritelty päähän kohdistunut taklaua pelaajalle, joka oli päästämässä Tapparaa kesälomille, niin johan on eri ääni kellossa.
Niin, jos jommankumman finaalijoukkueen puolella täytyisi olla, olisin Ässien puolella. Tappara ei liity mitenkään siihen mitä mieltä olen jääkiekosta, miten hyvin näen tilanteet tai mikä etiikka minulla on.

Poissa Rausku

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #51 : Huhtikuu 19, 2006, 21:25:16 »
Hei Naapuri yks juttu vaan.

Lainaus
Pelaajalle, joka vahingoittaa vastustajaa, millä vartalonsa osalla hyvänsä, vastustajan pään tai niskan alueelle tuomitaan OR.

Poikittainen maila polvillaan jäällä olevaan pelaajaa päähän, täydellisesti takaapäin. Rangaistus 2+10. Jokin tässä logiikassa ei päde. Ja sitten ylistät Muukkosen objektiivisuutta, ristiriita! Nyt odotan jotain elämää hienompia perusteluja tähänkin asiaan.
The only easy day was yesterday

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #52 : Huhtikuu 19, 2006, 21:44:19 »
Hei Naapuri yks juttu vaan.

Lainaus
Pelaajalle, joka vahingoittaa vastustajaa, millä vartalonsa osalla hyvänsä, vastustajan pään tai niskan alueelle tuomitaan OR.

Poikittainen maila polvillaan jäällä olevaan pelaajaa päähän, täydellisesti takaapäin. Rangaistus 2+10. Jokin tässä logiikassa ei päde. Ja sitten ylistät Muukkosen objektiivisuutta, ristiriita! Nyt odotan jotain elämää hienompia perusteluja tähänkin asiaan.


Isku osui minun näkemykseni mukaan selkään, mutta jos viitsit lukea sääntökirjaa, niin ottelurangaistus tulee antaa päähän, tai niskaan kohdistuneesta taklauksesta, jos pelaaja loukkaantuu. Nyt ei niin käynyt ja Muukkonen totesi oikein, että ottelurangaistuksen edellytykset eivät täyttyneet.

Lukekaa oikeasti noita sääntöjä, ne ovat suurelta osin hyvinkin ymmärrettävässä muodossa.

Jaakkima

  • Vieras
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #53 : Huhtikuu 20, 2006, 08:53:19 »
Hei Naapuri yks juttu vaan.

Lainaus
Pelaajalle, joka vahingoittaa vastustajaa, millä vartalonsa osalla hyvänsä, vastustajan pään tai niskan alueelle tuomitaan OR.

Poikittainen maila polvillaan jäällä olevaan pelaajaa päähän, täydellisesti takaapäin. Rangaistus 2+10. Jokin tässä logiikassa ei päde. Ja sitten ylistät Muukkosen objektiivisuutta, ristiriita! Nyt odotan jotain elämää hienompia perusteluja tähänkin asiaan.


Isku osui minun näkemykseni mukaan selkään, mutta jos viitsit lukea sääntökirjaa, niin ottelurangaistus tulee antaa päähän, tai niskaan kohdistuneesta taklauksesta, jos pelaaja loukkaantuu. Nyt ei niin käynyt ja Muukkonen totesi oikein, että ottelurangaistuksen edellytykset eivät täyttyneet.

Lukekaa oikeasti noita sääntöjä, ne ovat suurelta osin hyvinkin ymmärrettävässä muodossa.

Luetaan säännöt mutta sinähän puhut nyt henkilökohtaisesta tulkinnasta siitä mikä osui ja mihin, sinulle pää on selkä ja jollekin toiselle pää on pää.

Minä olen huolestunut jääkiekon tilasta Suomessa ja mihin suuntaan olemme menossa. Syksyllä tätä menoa joka pelin jälkeen on 2-3 pelaajaa saanut aivotärähdyksen ja yhtä monta pelaajaa on tuomittu pelin jälkeen SM-liigan toimesta pelikieltoihin.

Ihan hypoteettisenä kysymyksenä, olisitko yhtä luottavainen Muukkosen objektiivisuuteen rangaistusten suhteen jos esim. Komarov taklaisi "puhtaasti" ja "kovaa" Raipen tajuttomaksi/aivotärähdys ja vieläpä niin että Raipen ura päättyi ko taklaukseen ? Ja tuomio olisi että taklaus oli puhdas ja kädet eivät nousseet.

Lisäksi ihmettelen Iltasanomien kirjoittelua jossa Ässät ovat yhtäkkiä kärsijän roolissa, kuitenkin samanlaisten tapahtumien jälkeen jolloin ko muut seurat saivat päälleen itkijän maineen ja että joukkueet eivät kestä kovaa peliä. Kummallista.

Poissa jani73

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1592
  • It's more important to be nice!
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #54 : Huhtikuu 20, 2006, 09:26:58 »
Ihan oikein että HPK teki Forsbackan taklauksesta tutkintapyynnön. Nyt Kiimaholma itkee lehdissä että myös Ässät voisi tehdä tutkintapyyntöjä ja saada vastustajia pelikieltoihin. Ehkä Kiimaholmalle voisi joku kertoa että Ässien peleissä 90% tutkittavista tilanteista tulee heidän pelaajilleen - ei vastustajille! Oli naurussa pitelemistä kun Iltasanomien juttu päättyy Kiimaholman kommenttiin :"Mutta jos voitetaan, voitetaan sitten rehellisin keinoin". Salli mun nauraa ;D

Tosiaan tuntuu siltä porilaisille ku*ipäille pitää saada mestaruus millä tahansa hinnalla. Onneksi stereoissa on mute nappula, jota on tullut finaalipeleissä käytettyä aika mukavasti. Aina kun Tamminen aukaisee suunsa, niin mute nappula rävähtää. Samalla tavalla voisi sen Ruoholan huo*an suun joku sulkea. Jaloselta hyvä kuitti Tammisen suuntaa tämän "asiantuntemuksesta"!

Itse toivon kaiken tämän jälkeen kerhon vievän mestaruuden. Saisivat kaiken maailman pikkunilkit (Forsbacka, Kiimaholma ja kumppanit) jäädä nuolemaan näppejään.

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #55 : Huhtikuu 20, 2006, 11:51:05 »
Toivottavasti HPK kurmuuttaa tänään Ässät ihan kuralle. Toivotaan, että Laamanen on tänään pelikuntoinen.

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #56 : Huhtikuu 20, 2006, 12:42:52 »
Kyllä se vissiin pelaa, samoin kun "melkein kuollut" komarov.. Ihan hyvä kun selviää vakavasta ja törkeästä päähänkohdistuneesta taklauksesta pelikuntoon seuraavaan peliin.. Jokelaa mahtaa ottaa pattiin tällä hetkellä. No ei muuta kun pari kovaa taklausta heti alkuun.
Järkyttävää tekstiä ässäleiristä tällä hetkellä kuuluu. Ei se "kova ja fyysinen" peli ole heidän yksinoikeus.
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #57 : Huhtikuu 20, 2006, 14:17:53 »
Ässät varastaa tänään sen tarvittavan ja hoitaa loput kotona. Pääsika saa kiekon neljännen kaulapoimunsa seutuville ja tukehtuu pullaansa, näin ollen sikakatsomossa on jatkossa tilaa neljälle uudelle pikku-porsaalle :-*
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa Keyman

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 904
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #58 : Huhtikuu 20, 2006, 14:25:27 »
Tää on kyllä aika paha tilanne, kun kumpikaan noista joukkueista ei ansaitsisi mestaruutta. HPK:n fanit on rasittavuudessaan todella raskaita ja Ässät vi.uttaa muuten vain. Mutta menköön kannu (hyvin pikaiseen lainaan) nyt sitten mieluummin Poriin, kun siellä on kuitenkin ns. original-seura.

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #59 : Huhtikuu 20, 2006, 14:29:17 »
Huolestuttavaan suuntaan ollaan menossa. Tää Komarov sai kaikenmaailman tärähdykset eilen ja kappas, johan ollaan kunnossa heti seuraavana päivänä. Jokelalle tuli siis ei-mistään-kaksi-ottelua-huilia. Gj poijjaat.