Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt

<< < (121/297) > >>

Mazza:
Hiitelä tosiaan puhui kolmannesta, vaikka se toki olisi jo 4s kerta kun Jukka Tapparaan palkattaisiin. Mutta kyllä nyt vihdoin pitäisi organisaatiossa katsoa eteenpäin ainaisen taustapeiliin tuijottamisen sijasta. Rautakorven ura on lasketellut alamäkeä mestaruuden jälkeen ja siitäkin on jo kohta 7 pitkää vuotta mennyt. Vielä kun muistetaan mm. Mäntylän kommentit 05-06 jälkeen niin en usko että Jukka olisi oikea mies nostamaan Tapparaa takaisin kärkitaisteluun.

Ljpp:
Mielenkiintoista nähdä minne Rautakorven tie vie. Miehen sädekehä on uralento on hieman taantunut, ja Jukka on muuttunut "100-varmasta" tuloksentekijästä perusvalmentajaksi, Uraman, Virran ja kumppaneiden paistatellessa nyt valokeilassa. Kerho on lisäksi niin kovissa talousvaikeuksissa, että johtoporrasta varmasti houkuttelee valita tehtävään jälleen, seuran perinteidenkin mukaisesti, joku tuoreempi kortti.

Olisikohan Jukalla jälleen vuorossa leppoisampi vuosi esim. nuorten maajoukkueessa?

ekunkikat:


Jos mietitään Tapparahenkisiä nuoria potentiaalisia "edullisia" vaihtoehtoja, joilla on valmennuskokemusta, niin ensimmäisenä tulee mieleen nuorten maajoukkueita valmentanut ex-pakki Harri "Hate" Laurila. Laurilan sopimuksista tai suunnitelmista en ainakaan itse oo kuullut. Auktoriteetti voi tässäkin tapauksessa olla ongelma, mutta auktoriteettia omaavia hyviä ja halpoja valmentajia ei ole olemassakaan. Tosin olen sitä mieltä, että valmentajan roolia paisutellaan liikaa ja että Saarisen työkalupakki on sellainen, että joukkue on suurinpiirtein sarjassa omalla paikallaan. Epäonnistumisesta voi realisti tuskin puhua tällä kaudella. Odotukset on tietenkin aina ikuisella optimistilla suuret omaa joukkuetta kohtaan kauden alussa.

Suurin ja tärkein vaihe on kuitenkin se rosterin kasaaminen kesällä ja toimitusjohtaja Leinonen on hankalassa ja vastuullisessa asemassa. Silloin kun osaa haistaa oikein ne "halvat" potentiaaliset ylisuorittajapelimiehet moneen eri rooliin ja onnistuu vielä hommaamaan ne takuuvarmat "ykkösviisikon kaverit" niin ollaan pitkällä. Tälläkin foorumilla Leinonen on joidenkin silmissä epäonnistuja (monet ulkomaalaiset, Ryhänen, yms.) ja joidenkin mielestä Jumalasta seuraava (esim. Benoit, Lehterä). Itse olen sitä mieltä, että toimitusjohtajaakin vois välillä vaihtaa tai että olis oma mies kasaamassa joukkuetta tietyllä budjetilla ja oma mies talouspuolella.

Trafan:
Rocky pysyy Padassa
Ässät jatkoi päävalmentajansa Pekka Rautakallion sopimusta kattamaan myös ensi kauden.
Ja: Rautakallio, Rynnäs ja Mäkilä jatkavat Ässissä

Trafan:
Summanen jatkaa Rapperswilissa
Sveitsiläisseura ei täsmentänyt tiedotteessaan Sumon työtehtäviä, mutta tuskin sentään päävalmentajana.
YLE: Rapperswil ja Summanen jatkavat yhteistyötä
HS: Summanen jatkaa sittenkin Rapperswilissä

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta