Ilmeisesti tähän ketjuun saa antaa sitä rakentavaa palautetta.
Onko keskustelupalstan rakenteellinen ongelma vai tarkoituksenmukaista, että kun saat bannin et voi edes lukea palstaa? Ilmeisesti - koska minulla on ruksattuna tuo, että olen aina kirjautuneena - selaimeeni jää joku cookie, jonka vuoksi en sitten pysty bannin saatuani lukemaan foorumeita koska en voi kirjautua ulos (näin ainakin Chromella). Toinen vaihtoehto on, että palsta bannaa myös ip:n. Veikkaan että tapauksessani kävi ensin mainittu. Toki homma on helppo hoitaa tyhjentämällä selaimen kaikki roska, mutta eivät kaikki välttämättä näitä juttuja tiedä.
Olin vain hieman ihmeissäni siitä, että Tapparan kauden ratkaisuhetkien ollessa käsillä (kolme viimeistä peliä jäljellä) sain omasta mielestäni suhteellisen pienestä rikkeestä (taisin olla iloinen Ipan voitosta Ipan palstalla; no, säännöt on sääntöjä, en ala niistä kiistelemään) suhteettoman kovan rangaistuksen, mikäli tarkoitus oli etten seitsemän päivän aikana pysty lukemaan keskustelupalstaa ollenkaan. Toki siis "korjasin" ongelman vaihtamalla ip:n ja poistamalla cookiet ja luin palstaa kirjautumatta.
En siis kritisoi sääntöjä - hyvä että niistä pidetään kiinni jotta tässä on jotain järkeä - mutta kritisoin rangaistuksia. Mikä on idea siinä, että foorumien lukeminenkin pyritään estämään heti ensimmäisestä pienestä rikkeestä alkaen? Tämän ymmärtäisi paremmin jos foorumit olisivat salaiset eikä niitä pystyisi lukemaan kuin kirjautuneena. Myös toistuvien rikkeiden ja "ikibannien" tapauksessa tämän ehkä ymmärtäisi.
Useimmilla foorumeilla bannista seuraa ettet pysty kirjoittamaan kyseiselle foorumille. Joillain foorumeilla jopa tulee ensimmäisestä/ensimmäisistä mokista varoitus tai varoituksia ennen kuin lävähtää se banni. Tällä palstalla kuitenkin on enemmistö kuin yhtä perhettä ja "samalla puolella", paljon enemmän kuin monilla muilla palstoilla. Olisikohan aiheellista pohtia onko tarpeellista bannilla estää palstan lukeminen varsinkin ensimmäisten rikkomusten kohdalla?
Ps. Tämä nyt sattui omalla kohdalla tosiaan juuri tuohon Tapparan kauden ratkaisuhetkille enkä varmaan muuten olisi edes tullut mieleen alkaa asiasta "vääntämään".