Jääkiekko on peli, joka herättää suuria tunteita. Tai ainakin pitäisi herättää. Tämä Tuukka-keskustelu on juuri sitä, mitä tunteiden herääminen saa aikaan. Jatkoaja sun muut on täynnä "asiantuntijoita", jotka näkevät tilanteessa kaikkea mahdollista murhayrityksen ja normaalin kiekontavoittelutilanteen välillä. Noissa videotulkinnoissa on paskamaista se, että yhdestä kulmasta, kaukaa kuvattuna ja hidastetuna koko teko näyttää ihan siltä, mitä siinä haluaa nähdä. Tuntuu "totuus" riippuvan paljolti katsojan kannattajuudestakin. Tappara herättää helposti negatiivisia tunteita, jos pienikin mahdollisuus niihin löytyy. Itsepähän se on aiheutettu menestymällä liigassa turhan hyvin..
Pelaajan silmin ja pelitilanteena asiaa on mahdotonta aukottomasti arvioida kuvanauhalta. Muukkonen ja Sakke joutuvat näin tekemään työkseen ja näkevät mitä näkevät. Pelaajien lausunnolla pyyhitään näköjään persettä. Kunhan selittelevät ja Morrisonin mielipiteelläkään ei ole merkitystä. Se ärsyttää minua tässä tilanteessa ehkä eniten. Omasta mielestäni ja kuvanauhalta arvioituna Tuukan teko on huolimaton ja kontaktia ei olisi tarvnnut ottaa Morrisonin kehoon lainkaan. Oma lukunsa on sekin pelleily, että kiekon pelaaminen makuultaan on yleensäkkään lajin säännöissä sallittua, jos kerran turvallisuutta halutaan, mutta se ei ole tässä oleellista.
Oleellista koko päätöksen surkeudessa on se, että tilannetta vierestä seurannut tuomari ei pitänyt tekoa ylilyöntinä tai tarpeettoman kovana, Morrison piti tilannetta vahinkona ja Tuukka itse pitää tilannetta vahinkona ja virhearviona. Ylijumala ja kaikkitietävä Muukkonen näkee teon tahallisena, vastustajan henkeä ja terveyttä uhkaavana törkeänä epäkunnioittavana tekona, joka ainoastaan Tuukan huonosta toteutuksesta johtuen ei saavuttanut päämääränsä eli Morrisonin pään irtoamista. Uskomaton näkemys sinänsä ja itse laittaisin kaverin ikuiseen pelikieltoon, jos tosiaan noin uskoisin.
Tuukka on nyt suurennuslasin alla loppukauden. Se on päivänselvää. Harmi sinänsä, sillä "vieressähiihtelijöitä" on seurattu ihan riittävästi meidänkin rosterissa. Tunnetta ja näyttävyyttä häviää tällaisten päätösten myötä koko liigasta. Turhaa sitten ihmetellä katsojakatoa. Maailmasta on kai sitten tarkoitus tehdä sellainen ihanan turvallinen paikka, jossa kukaan ei saisi edes mustelmaa. Jalankulkukypäriä odotellessa..