Kyllä ottaa pahasti pahasti pannuun Pasin itsensä puolesta.
Aikanaan Tapparassa Puistola hankki samanlaisen viivapelotteen maineen mikä Aallolla on nykyään, ja kokonaisuuten Pasin peli nousi SM-Liigan kiistattomalle kärkitasolle. 2005-06 kaudella 14 maalia ja 30 pinnaa oli se kohokohta. Tuon kauden jälkeen rehellisesti sanottuna vitutti kun ei noin hyvää pakkia saatu pidettyä joukkueessa edes seuraavaa kautta.
Alkoi Pasin pitkä turnee Ruotsissa ja lopuksi Venäjällä, ja samalla mies pääsi maajoukkueeseen 2010 ja 2011. Koko tämän ulkomaan turneen aikana Puistolan nimen jostain lehtijutusta nähtyäni kävi mielessä lämmin ajatus, että jumalauta kun Pasi palaisi Tapparaan... Varsinkin maailmanmestaruuden jälkeen.
No, sieltä se paluu-uutinen tuli, itse olin aivan liekeissä. Puistola tulisi jälleen Tapparaan näyttämään sitä kiekollisen pakin touhua ja pommittamaan viivasta!
Todellisuus sitten paljastui joksikin ihan muuksi. Itsehän en tiedä, enkä oleta muidenkaan tällä foorumilla tietävän mihin se pelitaito oli kadonnut, mihin laukaus oli kadonnut. Miksi miehestä palatessaan kovalla sopparilla oli oikeastaan vain varjo jäljellä kun kukaan ei osannut mitään valottavaa lehtiinkään asiasta kirjoittaa?
Olin aivan varma, että tällä kaudella Pasi nousee takaisin tasolleen kiekkolliseksi pakiksi ja ottaa paikkansa takalinjoilla. Mutta ei. Jotenkin koko homma ei lähtenyt ollenkaan. Aloin ihmetellä, että onko mies aivan kunnossa? Posket on lommolla, ja kaveri on kovin hintelän oloinen, mitäs nyt on meneillään? Kukaan ei kuitenkaan kerro Puistolasta mitään ihmeellistä, joten oletin, että lääkärit antavat terveen miehen pelata ja kaveri on vain "vanhoilla" päivillään vain ottanut löysät pois hakiessaan tosissaan paikkaa kokoonpanossa. Mutta ei. Jotenkin koko homma ei vain lähtenyt ollenkaan. Ei ollenkaan.
Tällä hetkellä lähinnä toivon, että Pasi Puistolalle löydetään Liigasta seura, jossa saisi pelata kokonaisen kauden. Ja sitten jos homma natsaa niin ehkä vielä toisenkin.
En todellakaan halua nähdä, että yksi kaikkien aikojen suosikki-puolustajistani lappaa hokkarit viimeisen kerran kassiin kahden paskan Tappara-kauden jälkeen lyötynä miehenä.
Anyways, itselleni jää Pasi Puistolasta aina mieleen se mitä miehet oransseissa takeissa televisiossa miehestä puhuivat. Se oli kovaa puhetta se.