Kirjoittaja Aihe: Huhuketju 06-07  (Luettu 346109 kertaa)

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #330 : Huhtikuu 25, 2006, 18:20:21 »

Pesonen-Lindgren-Koivisto
Viitakoski-Peltola-Huhtala
Korhonen-Helminen-Anttila
Hirvonen

Kudroc-Koistinen
Jääskeläinen-Alén
Petriläinen-Tuomanen
Mielonen-Kuukka

Rask
Helenius

Kontiola-Öhman-Virkkunen
Venäläinen-Hancock-Viinanen
Nurmi-Ojanen-MOjanen
(Nieminen)

Grönvall-Mäntylä
Kauppinen-(Aalto)
Pukka-Mäntymaa

Lehto
(Nikkilä)

En minä noissa näe eroa suuntaa tai toiseen. Ilveksellä on leveämpi puolustus, Tapparalla hyökkäys. Tapparan valmentajasta toki riippuu paljon, mutta ei Elorannan ja Ilveksen esitys playoffeissa ainakaan Elorannan mainetta kasvattanut.

Ei ero tosiaan kovin suuri pelaajistossa ole, mutta silti olen eri mieltä Tapparan paremmuudesta hyökkääjärintamalla. Toinen juttu on se, että sinun Tappara-listaasi on täydennetty "huhuilla" ja minä olen niin pesimisti luonne (tämä pessimismi perustuu kokemuspohjaan), etten laskisi mitään vahvuuksiin, ennen kuin nimet on paperissa ja sopimus julkaistu. Sitten on vielä tuo nhl-peikko (joka tosin uhkaa Ilvestä hieman enemmän, kuin Tapparaa), joka saattaa muuttaa tilannetta olennaisesti. Tämänhetkisen ja julkaistuihin sopimuksiin perustuen, pidän Ilveksen rosteria kuitenkin niin puolustuksen, kuin hyökkäyksenkin kohdalta parempana. Maalivahtitilanne on kinkkinen, koska on perusteltua odottaa Raskin kehityksen jatkuvan ja siksi oletettavaa hänen pääsevän Lehdon tasolle, mutta vaara Raskin lähdön suhteen on olemassa.

Valmennuksesta sen verran, että vaikka Ilves "epäonnistuikin" kauden mestarijoukkuetta vastaan, niin pidän Elorantaa varsin hyvänä valmentajana ja kuten olen aiemminkin maininnut, niin ensimmäinen kausi on valmentajalle yleensä aika vaikea, eikä parasta tulosta saavuteta. Tämä johtuu osin siittä, ettei valmentaja ole saanut vaikuttaa riittävästi joukkueensa koostumukseen ja osin siittä, että valmentajan pelityylin sisäänajaminen vie aina aikansa. Siksi näenkin, että Ilveksen tilanne on tällä hetkellä tällä osa-alueella merkittävästi parempi (vaikka Duffa tulisikin Tapparaan).

Poissa MansenMies

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #331 : Huhtikuu 25, 2006, 18:29:25 »
Paremmuus ratkaistaan peleissä, ei paperilla. Tuollainen väittely on mielestäni ajan tuhlausta, koska ei kumpikaan puoli myönnä omaa joukkuettaan heikommaksi ellei se sitä ole selvästi. Näkökulma- ja makukysymyksiä tällaiset, eikä niistä oikein voi kiistellä.


P.S. Tappara on parempi kuin Ilves. ;)

Poissa TBK

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 189
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #332 : Huhtikuu 25, 2006, 18:39:58 »
Teillä on pointtia, mutta tän hetkinen (julkaistut sopimukset) tilanne on hilkun ipan eduksi.
Mä huolestuïsin aika lailla Ilveksen puolesta, mikäli ilman valmentajaa oleva Tappara olisi paperilla Ilvestä parempi.
Nēmō enim fere saltat sobrius, nisī forte īnsānit.

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #333 : Huhtikuu 25, 2006, 18:47:34 »
Ei ero tosiaan kovin suuri pelaajistossa ole, mutta silti olen eri mieltä Tapparan paremmuudesta hyökkääjärintamalla. Toinen juttu on se, että sinun Tappara-listaasi on täydennetty "huhuilla" ja minä olen niin pesimisti luonne (tämä pessimismi perustuu kokemuspohjaan), etten laskisi mitään vahvuuksiin, ennen kuin nimet on paperissa ja sopimus julkaistu. Sitten on vielä tuo nhl-peikko (joka tosin uhkaa Ilvestä hieman enemmän, kuin Tapparaa), joka saattaa muuttaa tilannetta olennaisesti. Tämänhetkisen ja julkaistuihin sopimuksiin perustuen, pidän Ilveksen rosteria kuitenkin niin puolustuksen, kuin hyökkäyksenkin kohdalta parempana.

Valmennuksesta sen verran, että vaikka Ilves "epäonnistuikin" kauden mestarijoukkuetta vastaan, niin pidän Elorantaa varsin hyvänä valmentajana ja kuten olen aiemminkin maininnut, niin ensimmäinen kausi on valmentajalle yleensä aika vaikea, eikä parasta tulosta saavuteta.

Tässä vaiheessa kautta joukkueiden vertailu ei ole kovin hedelmällistä, koska molempien joukkueiden iskukyky riippuu hyvin paljon juuri niistä puuttuvista palasista. Jos Ilves löytää pari kariyaa hyökkäykseen ja lähtijöitä ei ole, Ilves on ensi kaudella kova nippu.

Kommentilla Elorannasta ja playoffeista ei ollut tarkoitus lytätä Elorantaa. Hän on tehnyt hienoa työtä hiukan heikoilla materiaaleilla. Silti hänellä ei taida olla montaa voitettua playoff-sarjaa. Viimeinen rutistus siis puuttuu.

Mutta eiköhän tämä riitä tästä, kun ei tässä tule paljon huhuja käsiteltyä. Harjoituspelejä odotellessa.

-22-

  • Vieras
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #334 : Huhtikuu 25, 2006, 21:29:36 »
Aika näpsää TBK, mutta eiköhän me puhuttu nyt ihan rosterista, ei valmentajista.

Poissa beetle

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #335 : Huhtikuu 25, 2006, 21:38:49 »
Nyt tulee rankkahuhu!Listalla Tarvainen,Kerman,Vallin ja Ex-Ipa Cory Murphy!Saravostakin toiveita.Ei pahoja vaihtoehtoja.
Kerman jatkaa Ruotsissa. Taitaa mennä Saravon kaveriksi.

Poissa Mac

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 540
  • Tappara
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #336 : Huhtikuu 25, 2006, 22:17:37 »
Jaaha.

IS Veikkaaja (älkää siis ottako liian vakavasti  ;) ) kertoi Risto Dufvan oleva todennäköisin vaihtoehto
Tapparan valmentajaksi. En tiedä kovin hyvin miehen taidoista, en tiedä onko Mestiksen voitto niin kova mittari
varsinkin kun pelaajamateriaalin tasoista ei ole tietoa alemmalla tasolla. Joka tapauksessa sanoisin, että ehkei mikään paras valmentaja, mutta ehkä paras saatavilla oleva ja semmonen mihin Tapparalla on varaa.

P.S. Naapuri: Jutteletko ollenkaan esim. Ilveksen vastaavilla keskustelupalstoilla tai jotain? Ei ollenkaan sillä ettetkö olisi tänne puolestani tervetullut (hyvät, asialliset jutut, mitä nyt (luonnollisesti) vedät vähän kotiin päin). Vai onko Tapparan palstoilla mukavammat kaverit ja paremmat jutut?  ;)

Poissa rämä

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 660
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #337 : Huhtikuu 26, 2006, 00:06:05 »
Lainaus Naapurilta.
Lainaus
Valmennuksesta sen verran, että vaikka Ilves "epäonnistuikin" kauden mestarijoukkuetta vastaan,
Epäonnistuiko Ilves? Minusta tulos oli odotettuakin lievästi odotetumpi.
Toinen lainaus.
Lainaus
Ei ero tosiaan kovin suuri pelaajistossa ole, mutta silti olen eri mieltä Tapparan paremmuudesta hyökkääjärintamalla. Toinen juttu on se, että sinun Tappara-listaasi on täydennetty "huhuilla" ja minä olen niin pesimisti luonne (tämä pessimismi perustuu kokemuspohjaan), etten laskisi mitään vahvuuksiin, ennen kuin nimet on paperissa ja sopimus julkaistu.
Kokemuspohjaa varmasti löytyy sieltä suunalta pessimismistä Tapparankin puolesta, mistä moinen?
Huhut on huhuja ja niitä kylvetään taas kiihtyvällä sykkeellä täällä jälkipeleissäkin.
Olen kanssasi kyllä samaa mieltä, etten hitustakaan usko, ennenkun virallisesti jotain julkistetaan.
Jotenkin tässä jo alkaa odotella sitä päävalmentajan julkaisemista, vaikka onkin tottunut Tapparan tiedotussykliin.
Tapparahan ei ole julkaissut vielä mitään, joten turha niitä puolustuksen ja hyökkäyksen voimasuhteita yms. on vielä arvioida.
Ei niistä paljon kunniaa heru kuitenkaan. Itsetunto vain hiukan kohoaa.
Tasainen vääntö siellä on taas paikallismatseissa tulossa ensi kaudella. Sen näkee jo sillä kuuluisalla kolmannella silmälläkin.
-Henkilökohtaisista syistä-

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #338 : Huhtikuu 26, 2006, 10:17:23 »
Lainaus Naapurilta.
Lainaus
Valmennuksesta sen verran, että vaikka Ilves "epäonnistuikin" kauden mestarijoukkuetta vastaan,
Epäonnistuiko Ilves? Minusta tulos oli odotettuakin lievästi odotetumpi.
Toinen lainaus.
Lainaus
Ei ero tosiaan kovin suuri pelaajistossa ole, mutta silti olen eri mieltä Tapparan paremmuudesta hyökkääjärintamalla. Toinen juttu on se, että sinun Tappara-listaasi on täydennetty "huhuilla" ja minä olen niin pesimisti luonne (tämä pessimismi perustuu kokemuspohjaan), etten laskisi mitään vahvuuksiin, ennen kuin nimet on paperissa ja sopimus julkaistu.
Kokemuspohjaa varmasti löytyy sieltä suunalta pessimismistä Tapparankin puolesta, mistä moinen?
Huhut on huhuja ja niitä kylvetään taas kiihtyvällä sykkeellä täällä jälkipeleissäkin.
Olen kanssasi kyllä samaa mieltä, etten hitustakaan usko, ennenkun virallisesti jotain julkistetaan.
Jotenkin tässä jo alkaa odotella sitä päävalmentajan julkaisemista, vaikka onkin tottunut Tapparan tiedotussykliin.
Tapparahan ei ole julkaissut vielä mitään, joten turha niitä puolustuksen ja hyökkäyksen voimasuhteita yms. on vielä arvioida.
Ei niistä paljon kunniaa heru kuitenkaan. Itsetunto vain hiukan kohoaa.
Tasainen vääntö siellä on taas paikallismatseissa tulossa ensi kaudella. Sen näkee jo sillä kuuluisalla kolmannella silmälläkin.

Runkosarjan osalta Ilves onnistui aivan mainiosti, mutta tuolla lainausmerkeillä varustetulla epäonnistumisella tarkoitin, että hyvin menneen kevätkauden jälkeen oletin Ilveksen taistelevan tasaväkisemmin Kerhon kanssa. Alkujaanhan tuo epäonnistuminen ei ollenkaan lähtenyt minun ajatuksistani, vaan se lanseerasi täällä eräs tapparalainen kirjoittaja.

Oikeasti en ole pessimisti, mutta kuten itsekkin hyvin tiedät, niin monet "varmat sopimukset" kaatuvat viime hetkillä. Meillä on niistä viime kaudelta katkeria kokemuksia (mm. Hautamaan turha reissu Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Tarkoitinkin tuolla kirjoituksellani, että tuo Börjen tekemä vertailu joukkueista oli siltä osin väärä, että listoilla oli mukana vahvistamattomia pelaajasopimuksia.

Tulevan kauden väännöistä tuleee joka tapauksessa varsin tasaväkiset ja siihen ei loppujen lopuksi hirveää merkitystä ole joukkueiden koostumuksilla. Vuosien varrella on monesti se huonommin sarjassa pärjännyt joukkue ollut parempi paikallispeleissä. Ne vaan on sellaisia henkien taisteluita.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #339 : Huhtikuu 26, 2006, 11:10:46 »
P.S. Naapuri: Jutteletko ollenkaan esim. Ilveksen vastaavilla keskustelupalstoilla tai jotain? Ei ollenkaan sillä ettetkö olisi tänne puolestani tervetullut (hyvät, asialliset jutut, mitä nyt (luonnollisesti) vedät vähän kotiin päin). Vai onko Tapparan palstoilla mukavammat kaverit ja paremmat jutut?  ;)

Ilveksen puolelle olen kirjoittanut hirveän paljon enemmän, kuin tänne. Sinne on mukava kirjoitella, mutta minusta tamperelaisen kiekkoilun hienous piilee tässä vastakkainasettelussa ja kotiinpäin vetämisessä. Vastakkain asettelussa inhoa tyhmää ja lapsellista provoilua tyyliin "kusiviikset", tai "kahvara", sen sijaan rakastan nokkelaa kuittailua ja tiukkoja asiapohjaisia väittelyitä. Näitä harrasta "vääräuskoisten" kaverieni kanssa ja sitä on mukava tehdä täälläkin. Siinä sivussa voi sitten aina välillä oikaista virheellisiä tietoja ja väittämiä, jotka koskevat tämän "ison veljen" asioita.

Täytyy tunnusta, että olen viime aikoina viihtynyt tälläkin puolella oikein hyvin ja kiitos siittä kuuluu nimenomaan niille kirjoittajille, jotka ovat asiallisesti osallistuneet väittelyihin kanssani, sekä yrittäneet välillä näppärillä heitoillaan järkyttää mielenrauhaani. Tuossa muutama viikko sitten oli oikeasti poistumassa sivustolta, kun tuntui etken aikaa siltä, ettei täällä kaivata muiden seurojen edustajia. Tilanne kärjistyi silloin liiankin kireäksi ja pitääkin nyt pyytää anteeksi niiltä, joita kohtaan tuli esiinnyttyä liiankin agressiivisesti. Onneksi asiat ovat taas hyvällä mallilla ja viihdyn taas täälläkin.

Olen muuten sitä mieltä, että asialliset tapparalaiset kirjoittajat ovat tervetulleita Ilveksen puolellekkin, koska ulkopuoliset möyhentävät sopivasti näille palstoille pesiytynyttä sisäänlämpiävyyttä.

Patu

  • Vieras
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #340 : Huhtikuu 26, 2006, 11:40:38 »
Vuosien varrella on monesti se huonommin sarjassa pärjännyt joukkue ollut parempi paikallispeleissä.

Mikä nyt sitten on monasti? Viimeisen 13 kauden aikana näin on käynyt 3 kertaa, kerran on mennyt tasan ja 9 kertaa pelit menivät sarjataulukon osoittamassa marssijärjestyksessä. Kauemmas en jaksanut taulukoita tarkastella.

Tappara #27

  • Vieras
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #341 : Huhtikuu 26, 2006, 17:41:29 »
Nyt kun neljän uuden miehen sopimukset on julkistettu, niin täytyy todeta että kyllä palstalla ollaan tietoisia salaman nopeasti uusista hankinnnoista. Tarkoitan sitä että kaikkien näiden hankintojen nimet olivat esillä täällä jo ennen julkaisua :) Ei siis mitään yllätyksiä.

Taisipa joku mainita senkin ettei Vallin ole tulossa sitten kuitenkaan tapparaan. Niin mukavaa kuin hänet olisikin ollut kirvesrinnoissa nähdä.

Tietävää porukkaa meillä täällä on jokatapauksessa. Se on hyvä!

Poissa JuZa69

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Elämä on lyhyt mutta elä sekin vähä täysillä.
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #342 : Huhtikuu 26, 2006, 18:03:46 »
Mut mites Naapuri onkos iveksellä muita maalivahteja kuin rask ja helenius meinaan vaan ettei kävis samanlailla kuin jokereille ja viime tingassa lähtee ykkös molari pois.

Poissa Ahteri

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #343 : Huhtikuu 26, 2006, 22:59:50 »
Joku on ehkä tämän jo löytänytkin, mutta tässä olis aika äijä joukkueeseen...
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=49227
Kyllä se siitä lakkaa helpottamasta.

Poissa Hazu The Man

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: Huhuketju 06-07
« Vastaus #344 : Huhtikuu 27, 2006, 09:08:38 »
Mut mites Naapuri onkos iveksellä muita maalivahteja kuin rask ja helenius meinaan vaan ettei kävis samanlailla kuin jokereille ja viime tingassa lähtee ykkös molari pois.

joo voi hyvinkin olla että Rask lähtee kesällä jo, Toronto varmaan rupeaa rakentamaan nyky NHL:ään sopivampaa joukkuetta ja maalivahtiosasto on todella iso kysymysmerkki (mitä tekee pappa Eddie The Eagle). Muut maalivahdit oli tällä kaudella Mikael Tellqvist ja Jean Sebastien Aubin (joka pelasi Toronto viimeisissä peleissä ja pelasi todella hyvin)