Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan markkinointi

<< < (134/161) > >>

juti:

--- Lainaus käyttäjältä: Vilttitossu - Tammikuu 26, 2015, 20:28:28 ---
Nyt jotai säpinää sinne toimistolle, ja tuodaan Tapparan markkinointi nykyaikaan, jookos?

--- Lainaus päättyy ---

Eikö Tapparalla ollut tällä kaudella tv-mainoksia? Ja mites ne tyylikkäät tienvarsi mainokset? Ainakin facebookissa Tappara mainostaa otteluita aika tavalla. Mun mielestä on jotenkin hölmöä hakea markkinoinnista jatkuvasti syyllistä huonoihin yleisömääriin kun tamperelaiset kiekkokuluttajat saisivat kaivaa pään pois hanurista ja alkaa tukemaan seuraa joka pelaa loistavaa lätkää jos 3 kautta putkeen.

#51:

--- Lainaus käyttäjältä: juti - Tammikuu 26, 2015, 20:58:31 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Vilttitossu - Tammikuu 26, 2015, 20:28:28 ---
Nyt jotai säpinää sinne toimistolle, ja tuodaan Tapparan markkinointi nykyaikaan, jookos?

--- Lainaus päättyy ---

Eikö Tapparalla ollut tällä kaudella tv-mainoksia? Ja mites ne tyylikkäät tienvarsi mainokset? Ainakin facebookissa Tappara mainostaa otteluita aika tavalla. Mun mielestä on jotenkin hölmöä hakea markkinoinnista jatkuvasti syyllistä huonoihin yleisömääriin kun tamperelaiset kiekkokuluttajat saisivat kaivaa pään pois hanurista ja alkaa tukemaan seuraa joka pelaa loistavaa lätkää jos 3 kautta putkeen.

--- Lainaus päättyy ---

On se asia kyllä näinkin. Mielestäni ne, jotka oikeasti haluavat halliin tulla, tietävät kyllä, koska Tappara pelaa. En minäkään osta pölynimuria, jos näen sen mainoksen, ellen olisi muuten sen tarpeessa.

Nämä kotiin jäävät b-kategorian kannattajat katsovat sitten pelit ruudusta, kun se on niin helppoa. Etäkannattajien tilanne on eri, mutta hallista 30 kilometrin säteellä asuvien fanien tulisi tosiaan ottaa ne päät pois perseestä ja tulla hallille.

Ei tuo mainostaminen ole mikään ihmetemppu, joka nostaisi yleisömäärää 700 katsojaa per peli. Eri asia on sitten, jos olisi jotain oheistoimintaa (livemusiikki, lasten lauantai, Tappara-pelaajien haastattelut/nimmarienjakotilaisuudet...) tai alennetut lippujen hinnat. Näillä keinoilla katsojia varmaan saa helpommin houkuteltua. En sitä kiellä, etteikö olisi mukava, jos Tappara erottuisi postiviisena joukosta, mutta ei tämä nykymeininki ole lähellekään liigan surkeinta eikä paskat yleisömäärät ole markkinoinnin syy.

peterra:
Kyllähän siellä kaikenlaista markkinointia on ja kovasti varmaan silläkin puolella hommia tehdään. Toimintaympäristö on vaan tämä ja vaikka fani aina täyttäisi vaikka ilmaislipuilla hallin jokaiseen kotipeliin niin markkinoinnin realismi on toinen. Markkinointi ei ole sama asia kuin mainonta, vaikka Vilttitossu niin kuvitteleekin. Parasta markkinointia on edelleen se itse tuote, joka Tapparalla tällä hetkellä tekee töitä ihan huomaamatta. Kevättä kohden kun mennään ja pidot paranee niin varmasti yleisöäkin taas ilmantuu enemmän.

Nykyisissä olosuhteissa se hallin täyttäminen on vaan vähän erilaista kuin aiemmin ja jääkiekko kilpailee ihmisten vapaa-ajasta yhä enemmän. Yhteiskunnassa myös vuorotyö on lisääntymään päin ja yhä useampi on iltaisin ja viikonloppuisin töissä, jotka tuovat omat rajoitteensa harrastukseen. Näin se vaan on.

Vilttitossu:

--- Lainaus käyttäjältä: peterra - Tammikuu 26, 2015, 21:13:22 ---
Nykyisissä olosuhteissa se hallin täyttäminen on vaan vähän erilaista kuin aiemmin ja jääkiekko kilpailee ihmisten vapaa-ajasta yhä enemmän. Yhteiskunnassa myös vuorotyö on lisääntymään päin ja yhä useampi on iltaisin ja viikonloppuisin töissä, jotka tuovat omat rajoitteensa harrastukseen. Näin se vaan on.

--- Lainaus päättyy ---

No tässähän sä sen sanot just itekkin, vähän on erilaista ku ku aikasemmin joo! Ja markkinoinnin pitää olla kans erilaista ku aikasemmin, että sillä voidaan kilpaillaan siitä ihmisten ajasta, että käyttäisivät sen sitten siihen muutamaan tuntiin jäähallilla.

Vilttitossu:
Peterra kun nyt kaikessa viisaudessaan kerroit, että markkinointi ja mainostaminen on eri asia, ni voitko lukee uudestaan ton mun alkuperäsen kirjotuksen, ja varsinkin sen osan, jossa sanoin, että fanit pitäisi tuoda lähemmäs joukkuetta, luoda yhteenkuuluvuuden tunne. tehäänkö sellanen sun mielestä mainostamalla?
Mä huomaan, että oot ottanu mut aika henkilökohtasesti, noista pikku piikeistä, olen otettu saamastani huomiosta :) Pus och kram  :-*

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta