Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan markkinointi

<< < (95/161) > >>

axe:
Ilveksen peleistä ei ole Aamulehdessä minkäänlaista mainosta, ei edes tapahtumakalenterissa. Ihan hyvin ne tuntuu silti hallille löytävän oikeena päivänä.

gatecrasher:

--- Lainaus käyttäjältä: axe - Lokakuu 16, 2013, 14:18:22 ---Ilveksen peleistä ei ole Aamulehdessä minkäänlaista mainosta, ei edes tapahtumakalenterissa. Ihan hyvin ne tuntuu silti hallille löytävän oikeena päivänä.

--- Lainaus päättyy ---

Tätä ottelumainoksen puuttumista en ole pannut tosiaan merkille, ehkä tuo mainos printtimediassa alkaa olemaan historiaa, en tiedä. Ilveksellä on tuo seuran oma mediatiimi todella aktiivinen kaikille rintamilla. Pesee meidät 100-0.

Hienon viime kauden ja etenkin kevään jälkeen ollut aika valjun tuntuista toimintaa niin markkinoinnin kuin koko ottelutapahtumakonseptinkin osalta.

polvitaklaaja:
Noilla mainoksilla olivat ne sitten lehdessä tai jossain muussa mediassa saadaan halliin ihmisiä jotka eivät kauhean aktiivisesti seuraa jääkiekkoa kauden aikana. Siitä olen samaa mieltä, että noista lippupaketeista tai muista tarjouksista voisi tehdä hieman suuremman mainoksen jopa Aamulehteen.

Mainostaminen maksaa näissä isommissa lehdissä paljon suhteessa siitä saavutettavaan hyötyyn. Tämänpä takia yhä useampi käyttää sosiaalistamediaa apunaan. Ehkä parin isomman tapahtuman kuten tulevan staadiumkiekkoilun osalta voi sen sivun tai puolen mainoksen tehdä mutta tuollainen 15cmx15cm mainos Keskiviikko illan Blues pelistä on suhteellisen järjetön ajatus.

Esimerkkinä vaikka Akaa, täällä paukutetaan että laita Akaan sanomiin mainosta niin saavutat niin ja niin paljon ihmisiä. Tässä muutamia tapauksia läheltä nähneenä niin Facebook mainonta on tuottanut paremman lopputuloksen. En toki sano, että toimii samalla tapaa Tampereella kuin tällä Tsernobylin päälaskeuma-alueella.

Enemmän pitäisi yrittää panostaa tuohon ottelutapahtumaan ja saada sinne shakkikerhon esittelystä vaikka Lamourettes-tanssiryhmän buutisheikki-ohjelmaa Perjantaille tai Lauantaille. Vai onko nykyään enemmän in se hevosen naaman Naijskone...

Oijennus:
Ranskalaisilla muutamia huomiota:

- Yritysmyynti (ei pelkät aitiot): Esim. minulle ei ole koskaan tarjottu Tapparan puolelta firmalle kausikorttia eikä ylipäätään lippuja yksittäisiin peleihin. Aina olen itse soitellut ja järkännyt asiakkailleni liput. Olen kysellyt tapahtumista firman puitteissa toimistolta ja saanut ihan hyvät vastaukset. Heillä on minun tietonikin, mutta koskaan ei ole tapahtumia tarjottu.

- Ottelutapahtuma: Ensimmäisenä tulee mieleen elähtänyt. Pitäisi keksi jotain täysin uuttaa sisältöä ottelutapahtumiin ennen peliä ja pelin aikana. Esittelyvideo viime kevään playoffeissa oli mielestäni erittäin onnistunut, nyt huono. Kuutiolla näytettävä kannustus ehdottomasti äkkiä pois. Samoin Kääriäisen tapa huudattaa yleisöltä maalintekijän sukunimi on jotenkin kulunut.

- Sosiaalinen Media: Tässä on todella paljon petrattavaa toimistolla. Tämän hyödyntämättä jättäminen on todella suurta hölmöyttä. Otetaan mukaan Twitterit, Facebookit ja myös Youtube. Youtuben kautta pelaajahaastatteluita enemmän, tarinoita Tapparan elämästä itse pelin takana, huoltajat jne., vaikka mitä mahdollisuuksia. Nuo videot tuppaa leviämään näiden keskustelupalstojen kautta ja saavat varmasti hyvin toteutettuna positiivista ilmapiiriä Tapparan ympärille. Ei mitään mautonta hassuttelua, vaan asioita ihmisistä ja Tapparan tekijöistä.

- Fanikatsomo: Tässä pitäisi ottaa ilman muuta naapurista mallia. Ei kahta sanaa.

gatecrasher:

--- Lainaus käyttäjältä: JM82 - Lokakuu 16, 2013, 14:37:46 ---Ranskalaisilla muutamia huomiota:

- Yritysmyynti (ei pelkät aitiot): Esim. minulle ei ole koskaan tarjottu Tapparan puolelta firmalle kausikorttia eikä ylipäätään lippuja yksittäisiin peleihin. Aina olen itse soitellut ja järkännyt asiakkailleni liput. Olen kysellyt tapahtumista firman puitteissa toimistolta ja saanut ihan hyvät vastaukset. Heillä on minun tietonikin, mutta koskaan ei ole tapahtumia tarjottu.


--- Lainaus päättyy ---

Luulisi että tällaisella urheilu-/viihde-/elämysbisneksessä toimivalla firmalla olisi käytössä jonkinlainen CRM, jota käytettäisiin itse aktiivisesti myynnin ja B2B markkinoinnin tukena. En tiedä vaikka olisikin, mutta yritysmyynnin osalta on tosiaan kuulunut samaa tarinaa aiemminkin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta