Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan markkinointi

<< < (23/161) > >>

Gagarin:
Musiikeista ja muista voidaan keskustella, ja pyrotekniikkaa olis aina kiva saada helvetisti lisää.

Mutta se kirveentekovideo on todella tyylikäs ja hieno. Se on upea. Siinä on kaikki. Varmasti monelle muksulle tarjoaa ahaa-elämyksen siitä että mikä on tappara (pienellä) ja mitä siinä logossa on. (Itse sain saman ahaa-elämyksen pienenä kun jossain Asterixissa heilutettiin tapparaa. Yhtäkkiä aukesi esim. että miksi sanotaan "kirvesrinnat").

(Ja saa kyllä todella raskaasti pelätä sitä omaa sisäistä homoaan jos tosta repii jotain homoerotiikkaa... )

Kankaantaan profeetta:

--- Lainaus käyttäjältä: tapsa34 - Elokuu 04, 2008, 11:13:43 ---Ihmettelin miksei nettiä ja lehtiä käytetä agressiivisemmin myyntiin? Jos on tiedossa että johonkin peliin tulossa vähän väkeä niin pistetään kunnon houkuttimia! Ja vaikka joka päivä parempi tarjous kunnes halli on täynnä? Saxholm sanoi jotta kausarilaiset suivaantuvat jos muut pääsevät halvalla! Sanoin että minulle asialla ei ainakaan ole väliä! Tapparahan siinä pärjää paremmin jos porukkaa tulee paljon peleihin? Ja hintahan on eläväinen kaikissa tuotteissa. Joka päivä hinnat elää ja tulee tarjouksia!

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä TAPSA34 osuit tosi oikeaan jo pari vuotta sitten tällä kommentillasi.

Oon itse tutkinut vähän sitä mekanismia, millä Ryanair saa lentonsa ilta toisensa jälkeen täyteen vaihtelevilla hinnoilla. He näkevät kannattavaksi sen, että välillä lennetään halvemmilla ja välillä kalliimmilla lipuilla, mutta käytännössä aina TÄYDELLÄ KONEELLA (vs. täydellä hallilla). HeidänKIN tapauksessaan lipunmyynti on vain osa tuotetta, suuri osa tulee siitä, että ihmisten on vietettävä aikaansa tuotteen kanssa useita tunteja - ja silloin kulutetaan aina lähes väistämättä ainakin jonkin verran rahaa. Kuka voi olla juomatta kaljaa lentomatkan aikana? Tai kuka voi olla ostamatta lihistä A/C -kulman kioskista? Muhun iskee molemmat kuin Korkeajännitys.

Ryanairin myyntitekniikkahan on se, että lippujen hinta on etukäteen mietitty näin: aluksi myydään perushalvalla niille, jotka ovat varmasti tulossa (kausikortit), sitten myydään seuraava setti kalliilla niille, jotka eivät varanneet ajoissa ja joilla ei ole hinnasta niin väliä (yritykset) ja lopuksi myydään halvalla irtopaikat pois käsistä ja kone/halli täyteen (yksittäiset matkustajat/seisomapaikat). Ryanair on helvetin hyvin menestyvä firma ja heidän pointtinsa on se, että kone on täysi. Jos tätä TAPSA34n ajatusta jalostaisi lähtisi joku markkinoinnin ammattilainen oikein miettimään, niin...

Sanonpa vaan, että käyttämätöntä potentiaalia on, ja kuten TAPSA34 aikanaan sanoi, sillä ei ole väliä, jos joku viime hetkellä viimeisen lipun ostaja saa lippunsa sikahalvalla. Itse oon ainakin tiennyt jo jonkin aikaa, että oon maksanut lipuista jo ja omalta osalta asia seuraavan kerran realisoituu torstaina 1830, kun kone läht... ei kun Kärpät luistelee vastustajaksi Hakametsän jäälle.

Niin ja hei! Mun mielestä ne viimeiset liput (100 - 1000) saa aina antaa koululaisille. Ne kun tulee halliin niin vanhemmat tulee mukana. Jos lippuja jaetaan kouluissa, se ei johda mihinkään mutta jos lippuja jaetaan jossain, mistä lapset joutuu hakemaan ne, esikarsinta on jo tapahtunut ja mukana on vain niitä, jotka aikovat lippunsa käyttää.

Gagarin:
Lapsille jakaminen voisi olla hyvä idea.

Sen sijaan Ryanair-vertaus ontuu ainakin jonkin verran. Nimittäin Raikulla on kuitenkin aika paljon niitäkin matkustajia, joiden on päästävä se väli tiettynä aikana. Tapparalla ne asiakkaat, joiden on ihan pakko päästä sisään, omistavat jo kausarin. Yksittäisiä otteluita tietysti tulee joissa on paljon jengiä, jotka todella hinkuvat sinne sisään, mutta miten kävisi niiden muiden matsien (eli juuri niiden, joista nyt keskustellaan).

No, tuolla mallilla varmaan saataisiin paljon väkeä halliin. Ongelmaksi muodostuu kuitenkin se, että rahaa ei välttämättä saataisi nykyistä enempää (tai jopa vähemmän). Tämä johtuu siitä että "ihan pakko päästä" -kysynnän ja tarjonnan (hallin koko) välillä on liian iso ero.

Toisin sanoen: normaalimatsissa kausarien ja viime hetken sikahalpojen lippujen väliin jäävä myynti olisi olematonta. Tämä johtuu tietenkin siitä, että kaikki tietäisivät, että liput tulevat ennen pitkää sikahalvalla myyntiin, ja odottaisivat sitä. Jos sitten ehdittäisiin myydä halli täyteen, niin big deal, tulen ensi viikolla.

En tiedä miten suurta osaa Tapparan tuotoissa oheismyynti hallilla näyttelee, mutta tuskin niin isoa että kannattaisi Raikun tapaan jakaa mitään yhden sentin lippuja.

Kankaantaan profeetta:

--- Lainaus käyttäjältä: Gagarin - Lokakuu 03, 2010, 21:22:54 ---Sen sijaan Ryanair-vertaus ontuu ainakin jonkin verran.
--- Lainaus päättyy ---

Okei. Jos ontui niin heitä itse parempi?

Ljpp:
Jos ei Tapparan alkuvideon laadukkuus muuten aukene, niin käykäähän huviksenne kerran Ilveksen pelissä. Ovat saaneet aikaiseksi maailman surkeimman videon - hidastempoinen kopio Tapparan "hassutteluista", sillä erolla että huumori ei toimi alkuunkaan. Joka jätkällä on peruuki, hevosen pää (?!), aurinkolasit tai muuta muka-hauskaa päällänsä ja tämä tuskastuttava kokemus tuntuu kestävän ikuisuuden.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta