Veikkaanpa että Saksa taas voittaa suuren väestöosan pettymykseksi EM-kullan.
Niin katkeraa... noo mitään ei ole Germany vielä voittanut paitsi finaalipaikan, mutta meitäkin on aikamoinen joukko jotka toivovat ja uskovat Saksan vievän mestaruuden, jälleen kerran.
Ps. Urheilu on siitä ihmeellistä, että joku pettyy aina toisten iloitessa. Ei omiin antipatioihin kannata vetää "virtuaalimuita" vaikka kuinka hatuttaisi. Sanot vain rehellisesti, jotta v....taa jos germaanit voittaa... Tästä on mahdollisesti tulossa nappiin osunut kausi meikäläiselle, ManU voitti Valio -ja Mestareidenliigan ja jos Saksa voittaa vielä EM:n ei voi muuta meikäläinen toivoa. Piste i:n päälle on se, että Brasilia on aloittanut konttaamisen MM-karsinnoissa ja toivon mukaan tippuu kisoista.
Olen pahoillani, kun annoin itsestäni väärän kuvan Saksa-antipaattina.
Minulla ei kauheasti ole antipatioita Saksaa vastaan tällä hetkellä, joten en sitä sure, jos Saksa voittaa. Saksan peli ei ole vielä ollut kauhean kaksista, mutta jos he pelaavat turnauksen parhaan pelinsä finaalissa, niin saksalaisten voitto ei kovin kaukana ole. Eiliseen peliin vielä palatessani, niin täytyy myöntää, että sympatiani oli molempien puolella. Hyvä peli ja erittäin katsojaystävällinen.
Itse liputan siis Espanjaa, mutta en oikeastaan sitäkään niin hurjasti, kun Englanti ei ole turnauksessa. Liverpoolin kannattajana ja Torresin vuoksi sitä Espanjaa mestariksi toivoo. Toisaalta Espanja on aina koomannut kisansa käsittämättömällä tavalla jo alkulohkoon, joten siksikin olisi kiva saada vähän vaihtelua heidänkin menestykselleen nykyisen vaihtelun lisäksi.
Turnauksesta yleensä: olen ollut hyvin tyytyväinen Italian ja Ranskan tippumiseen loppupeleistä ulos. Yleensäkin pelkästään vastaiskumahdollisuuksien kyttäämiseen taitoporukan kanssa ei pitäisi lähteä. Kisajärjestelyt ovat kyllä otteluohjelmineen ja koriasetteluineen ontuneet pahasti. Esim. saman lohkon joukkueet kohtaavat jo välierissä -kyllä se pitäisi olla vasta finaalissa se revanssimahdollisuus.