Eilen pääsin sitten ensimmäisen kerran näkemään jäällä tämän Mike Stutzelin. Oltiin kaverin kanssa katsottu Stutzelin kaartelua jäällä noin 30 sekuntia lämmittelyssä, kun totesin, että "Vaikuttaa ihan pelimieheltä. On sillä luistimet, maila ja kypärä". Ja sitten asiaan. En oikein ennakkoon tiennyt, mitä tältä Stutzelilta uskaltaisi ja pitäisi odottaa. Hänen vanhan sarjansa tämän hetkisestä tasosta mulla ei ole oikein mitään käsitystä. Mitään kolme maalia per ottelu tekevää tehotykkiä en odottanut. Voisi sanoa, että eilinen oli aika odotettu esitys.
Kiinnitin eilisessä pelissä huomiota, että jopa Sami Helenius innostui tämän Stutzelin haastamisesta. Mulle on jäänyt Heleniuksesta se kuva, ettei hänellä juuri ole enää tarvetta lähteä hippasille todistelemaan taitojaan nyrkein. Eilistä pidin poikkeuksena. En tiedä pitikö Stutzelin hermo hyvin vai oliko Heleniuksen maine tiedossa. Joka tapauksessa kauheata intoa hippasille ei tuntunut olevan. Laidat eivät ehkä ryskyneet eilen aivan toivotulla tavalla. Hänellä oli varmaan tiedossa SM-liigan tiukempi tuomarilinja asiassa ja olisi ollut tyhmää taklata itsensä pihalle heti ensimmäisissä otteluissa. Muutamat ratkaisut jäällä näyttivät ainakin mun silmään siltä, että aivan turhasta hankinnasta ei ole kyse. Luulen, että juuri sellainen hankinta, jota valmennus halusi. Odotan mielenkiinnolla seuraavia pelejä, jotta näkee, miten homma etenee.