Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan ottelutapahtumakeskustelu

<< < (76/138) > >>

polvitaklaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: gatecrasher - Lokakuu 16, 2013, 08:22:44 ---Kyllä oppia pitäisi hakea ihan Suomen rajojen ulkopuoleltakin, vaikka ihan muiden pääsarjajoukkueiden tekemisiin tutustuminenkin olisi hyvä alku.

--- Lainaus päättyy ---

Se mikä toimii Ruotissa ja Saksassa ei välttämättä toimi Somessa tai Tampereella.

Toki niistä voisi ammentaa ja yrittää niiden pohjalta keksiä jotain omaa. Nämä kolaavat pikku-tytöt ja frisbeet on jo niin nähty, sitä paitsi ei se yks kaveri kyllä joka viikko kerkeä sinne risteilylle. Rajoitteita kuitenkin tulee vastaan siinä mielessä, että jää pitää mopata ja antaa olla hetken ja käytävillä ei oikein ole tilaa pitää mitään erityistä pois lukien nämä tutkaan lämäilyt sun muut.

Kuutiollakin täytyy pyöriä sponsorien nimet joten ei sielläkään oikein pysty paljoakaan näyttämään mitään, esimerkiksi pelaajahaistatteluja tai vaikka videoita reeneistä.

Hakametsä itsessään asettaa aika paljon rajoitteita mutta jotain uutta ja omaa olisi kiva nähdä, edes kevät kaudella.

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: gatecrasher - Lokakuu 16, 2013, 09:02:48 ---Jep, lähinnä ulkomailta voisi hakea "oppia" noiden fanituotteiden osalta. Muutaman isomman jalkapalloseuran verkkokaupoissa vierailu riittää.

--- Lainaus päättyy ---

Oppia voi ottaa mistä vaan ja musiikkipuolella löytyy mahtavia esimerkkejä, missä ulkolainen käännöskappale on vähän sovitettu suomalaiseen makuun ja siitä on tullut suurempi hitti, kuin on ollut alkujaankaan. Samallla metodilla voi muilta paikkakunnilta ja maista tuoda asioita omaan ppelitapahtumaan.

En itse olisi uskonut, että tuolla viime keväänä kokeillulla katsomomuutoksella olisi voinut saada noin massiivisen muutoksen fanikatsomon toimimiseen, kuin on tapahtunut. Siinäkin on mielestäni otettu vähän mallia Jokereista, missä fanikatsomo on seissyt, vaikka onkin ollut istumaapaikoilla.

mrcrowley:
Muutama poiminta ottelutapahtumasta:

Niin Tapparaprofiloitunut kuuluttaja kuin Kääriäinen onkin, niin mun mielestä aika on ajanut ohitse. Osaa hommansa, ei siinä mitään, mutta mitään fiiliksiä tuosta on vaikea saada.

Toista se on esim. SaiPan peleissä, joissa kuuluttaja on hyvinkin eläväinen tunnelmanluoja ja tyyliin "laulaa" maalintekijöiden ja syöttelijöiden nimet.

Myös tuon maalintekijän sukunimen huutamisen vois suosiolla jättää pleijareihin, ei ehkä ihan oo "mansehokitownissa" näitä runkosarjajuttuja.

Muutoin toivoisin ottelutapahtumiin pelin alkuun ja erätauoille käytävähaastatteluja pelaajilta ja valmentajilta. Toisi elävyyttä tuohon ottelutapahtumaan.

axe86:

--- Lainaus käyttäjältä: mrcrowley - Lokakuu 16, 2013, 23:20:04 ---Myös tuon maalintekijän sukunimen huutamisen vois suosiolla jättää pleijareihin, ei ehkä ihan oo "mansehokitownissa" näitä runkosarjajuttuja.

--- Lainaus päättyy ---

Miksei se ole "mansehokitownin" juttuja? Jos sinä et siitä pidä, niin ei se tarkoita etteikö enemmistö pitäisi. Kaikki, joiden kanssa olen aiheesta puhunut ovat pitäneet sitä suunnilleen parhaana asiana nykyistä ottelutapahtumaa (itse pelin lisäksi tietenkin). Ehdottoman hieno ja toimiva juttu ja jos se vedetään pois latistuu tunnelma entisestään.


--- Lainaus käyttäjältä: vasenpakki - Lokakuu 16, 2013, 07:11:19 ---Omasta mielestäni mediakuutiolla pyörivä Tapparan palaajaesittely video on aivan helvetin huono. Näitä tehtiin ammattikoulussa ensimmäisen vuoden lopputöinä. Musiikki,  visuaalisuus ja kaikki mennyt tässä aivan pieleen? Kuka näitä oikeasti saa siellä tehdä? Pitääkö todella paikkansa, että nämä toteutetaan talkoo voimilla? Mä en yllättyisi yhtään jos tänkin olisi tehnyt jonku työntekijän lapsi kesätyönä.
--- Lainaus päättyy ---

Tästä olen jo parikin kertaa tässä ketjussa lyhyemmin maininnut, mutta videon on tosiaan tehnyt Tampereen ammattikorkeakoulun vaihto-opiskelija. Tämä ei ole täysin hatusta temmattu oletus, vaan selvittelin asiaa kauden avausmatsin jälkeen. Youtubesta löytyi tuolloin kyseisen pätkän alkuperäisversio (joka parin päivän sisällä poistettiin), jonka infossa oli osoite tekijän portfolioon, josta löytyi tämä pelaajaesittelyvideo ja joitakin 3d-mallinnustöitä yms. Portfolion osoite oli sitä muotoa, jotka TAMK:ssa annetaan jokaiselle opiskelijalle. Nimestä päättelin, että kyseessä on todennäköisesti vaihto-opiskelija mahdollisesti Etelä-Koreasta tai ainakin jostain sieltä suunnalta. Sitä en sitten tiedä, onko video tehty talkootyönä vai miten, mutta toivottavasti siitä ei ainakaan paljoa ole maksettu. Eiköhän tämä tekele jokin harjoitustyö/opinnäytetyö ole.

Portfolio ja esittelyvideo löytyi siis seuraavasta osoitteesta, mutta nyt siellä ei enää näitä ole, vaan ilmeisesti jokin seuraava harjoitustyö tms: http://koti.tamk.fi/~c2jmoon/
Ja tämän Jungsoo Moonin Youtube-tililtä löytyi aikaisemmin uploadattuna alkuperäinen versio tuosta esittelyvideosta sekä myöskin Tappara-Ilves matsista videokameralla kuvattu versio. Löytyi ihan hakusanoilla "Tapparan pelaajaesittely 2013-2014", mutta eivät ne siellä kauaa olleet kunnes poistettiin, lieneekö seura pyytänyt tätä.

Kuuntelin hetken tuota Ilveksen "Hockey Nightia" ja selvisi, että ilmeisesti Ilveksenkin tämän kauden esittelyvideo on tehty fanien talkoovoimin, tosin jonkinlaisella porukalla. Taitaa kuitenkin olla kommenttien perusteella ihan pätevä video, itse en ole tuota vielä nähnyt.

IlvesMan:

--- Lainaus käyttäjältä: axe86 - Lokakuu 16, 2013, 23:34:10 ---Kuuntelin hetken tuota Ilveksen "Hockey Nightia" ja selvisi, että ilmeisesti Ilveksenkin tämän kauden esittelyvideo on tehty fanien talkoovoimin, tosin jonkinlaisella porukalla. Taitaa kuitenkin olla kommenttien perusteella ihan pätevä video, itse en ole tuota vielä nähnyt.

--- Lainaus päättyy ---

Täältä Vesa Suonsyrjän blogista voit lukea hienon kertomuksen tuon videon valmistuksen vaiheista ja vaatimuksista.

http://vesasuonsyrja.blogspot.fi/2013/09/making-of-ilveksen-pelaajaesittely-2013.html

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta