Otetaan ensin historian hämäristä hämäriä juttuja. Tasan 10 vuotta sitten Miska Kangasniemi siirtyi ensimmäisen kerran Tapparaan. Internet oli silloinkin olemassa, ja vaikka keskustelupalsta olikin kömpelöä muotoa ja kirjoituksia paljon vähemmän kuin nykyään, niin siellä ne mielipiteet vieläkin tönöttivät. Ei se maailma nyt niin kauheen nopeasti näytä muuttuvan:
"Ja toivottavasti Kangasniemi hankittiin Tapparaan pelkästään poliisiksi, kuten Willman Ilveksessä. Sillä pelillisillä ansioilla sillä ei ole mitään asiaa Tapparaan."
"Miska Kangasniemi, ei ainakaan mikään JYPin ykköspakki ollut."
"Kangasniemi on vähän ? mutta mä luulen että Miska tulee sopeutumaan hyvin Tapparajengiin."
"Tämä tosiaan pistää Kangasniemen hankinnan aika outoon valoon. Uskoisin, että enemmistö Tappara-faneista olisi mieluummin pitänyt Vallinin kuin hankkinut Kangasniemen (minä ainakin)."
"Mää luulin tätä eka teekkaripilaks! Vallin on myyty, ei hyvin mee, joku tanan Kangasniemikö sen korvaa vai???"
"Muitatteko taannoin (Fleury aikaan) Tappara-JYP pelin (3-3), kun kangasniemi ajeli törkeästi petriläisen paareille! Onko kalavelat maksettu vai muistetaanko vielä pahalla?"
----
Itsekin tuli tosiaan tyrmättyä jonkun haave, että mitäs me Miskalla enää tehtäisiin ja puolitoista viikkoa myöhemmin ollaan tässä tilanteessa. Jos takki kääntyy netissä mutta kukaan ei ole kuulemassa, niin pitääkö se ääntä?
No ei, ei tässä nyt takki niin raa'asti käänny, että tässä yhtäkkiä loistohankintaa tai pakiston puuttuvan palasen löytämistä hehkutettaisiin, mutta se on kyllä selvää, että kun mies nyt rosterissa on, niin perkele tuen se saa niin kauan kuin yrittää tosissaan ja kantaa kirvesrintaista paitaa ylpeydellä. Helvettiäkö sitä nyt pelaajalle itselleen buuaamaan tai protestoimaan, jos ei ole samaa mieltä hankinnan tarpeellisuudesta.