Kirjoittaja Aihe: Seisomaan!  (Luettu 36300 kertaa)

Poissa Volvo#27

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #30 : Tammikuu 24, 2006, 07:24:27 »
Itse kun seuraan pelejä pääosin seisomakatsomosta (yleensä C3:n takana kaiteella) niin olen ainoa joka huutaa siellä. Joskus sattuu joku viereen ja silloin innostuu toki itsekin enemmän kun huomaa, ettei ole ainoa sittenkään. Jaksan ottaa ilmeisesti joka ikisen "runkkaripelin" SaiPaa vastaan liian vakavasti jos kannustan parhaani mukaan, vaikka tiedostan, ettei se ääni sinne yksin huutaen kantaudu. Luulen, että huuto on paljonkin kovempaa, kun seisoo eikä istu lytyssä polviin nojaten, mutta kai se on hyväksyttävä, että jokainen kannustaa tyylillään tai on kannustamatta.

Poissa Henkka

  • aasian tuntija
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 736
  • I quarantee we will...
    • Profiili
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #31 : Tammikuu 24, 2006, 13:17:34 »
Jos fanikatsomo haluaa seistä, niin oikea paikka on silloin seisomakatsomo.

Aikanaan tehtiin paha tosin täysin tiedostamaton virhe siinä, että Alapesä rakennettiin nykyisen fanikatsomon taakse. Sen pitäisi olla C1-kulmauksessa, tai sitten fanikatsomo pitäisi siirtää sinne. Silloin nämä erilliset ääniryhmät saisivat huutaa seisaaltaan siinä istuvien takana ja heidän äänensä sieltä takaa saisi muut mukaan. Edessä kun huudatte, niin taaksepäin siitä ei kuulu juurikaan mitään. Tämä on ainut toimiva kuvio ja valitettavasti sitä ei voi meidän C-päädyssä toteuttaa.
"Se on ihmiset sillä lailla, että oli siellä kirvesnuttujen alla ketä hyvänsä, niin heitä mennään kannustamaan, eikä itketä joukkueen paskuutta, sillä Tappara on aina terästä."
-ajl

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #32 : Tammikuu 24, 2006, 15:58:06 »
Suoraan C3-katsomon taakse ei pääse, mutta kyllä siihen päätyyn kaiteen taakse mahtuu varsin hyvin vajaan kymmenen hengen joukko. Siihen kuuluu fanikatsomon ääni hyvin ja vastaavasti oma huuto kuuluu varmasti pidemmälle kuin jääntasolta huutelu. Liput eivät välttämättä mahdu heilumaan, mutta eikö niitä nytkin jo heilutella muualla kuin alarivillä?

Poissa JH75

  • Roskasakki
  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 350
    • Profiili
    • Tappara
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #33 : Tammikuu 24, 2006, 22:49:01 »
Mä en nyt tiedä, mikä siitä seisomisesta tekee katsomossa viisaamman näköistä. Kertokaa toki mulle. :)

Tästä katsomossa seisomisesta on muka tullut joku kovakin muotijuttu. Taitaa olla jossain päin Suomea päät pehmentyneet sen verran, etteivät muista, kuinka itse kehuivat kotihallinsa valmistuttua, että vain juntti seisoo jääkiekkopelissä. Olisi hyvä näiden peesaajienkin muistaa, että Hakametsästä ei ole missään vaiheessa poistunut täysin pelissä seisomismahdollisuus. Se onnistuu edelleen seisomakatsomossa, kuten jo edellä on varmasti todettu.

Sitten tästä penkkien repimisestä C3:sta. Onko Hartwall Areenalta revitty penkkejä irti, jotta saadaan aikaan seisomakatsomo? Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta väittäisin, ettei ole revitty. Eli nämä seisomalla paremman tunnelman aikaan saamisen nimeen vannovat istuvat halutessaan mukavasti pehmustetuissa nojatuoleissaan. C3:n penkinrepijät aikovat sitten istua kovalla betonilla? Ok. Mä voin siirtyä viereiseen istumakatsomoon. Täytyy varmaan alkaa käydä peleissä kypärä päässä, koska tiistain Pelicans-otteluissa tuskin pokka pitää, kun katselee porukan istumista kylmällä betonilla. Täytyisi käydä seuraamassa useampi Jokereiden kotiottelu, mutta väitän, ettei se tunnelma ole lähellekään niin ainutlaatuinen kuin täällä on annettu ymmärtää.

Mä en jaksa uskoa, että seisominen C3:ssa oleellisesti parantaisi tällä hetkellä tunnelmaa. Aika harva nousee kannustamaan pelin ollessa vielä käynnissä. Tämä on ihan oma kokemus. Jopa ne seisoaltaan kannustavien takana istuvat jäävät peittyneestä näköalasta huolimatta yleensä istumaan.

Poissa Andy

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1921
  • Apteekin kautta kotiin lepäämään
    • Profiili
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #34 : Tammikuu 24, 2006, 23:32:52 »


Mä en nyt tiedä, mikä siitä seisomisesta tekee katsomossa viisaamman näköistä. Kertokaa toki mulle. :)


Mistään viisaudesta tässä ei olekaan kyse, vaan paremmasta tunnelmasta. Seisomakatsomoissa on lähes aina parempi tunnelma, niin varmasti olisi siinäkin tapauksessa, että Tapparan fanikatsomo olisi seisomakatsomo.

Valitettavasti tämä ei enää nykyhallissa ole mahdollista.

A-Rod is the hottest product  - After I played him, I needed an anti-biotic  -  He's not robotic  -  But he's patriotic  -  I had a thought in my head, he hit a serve and I forgot it  -  Roddick - If he's in a tournament,  you boycott it

Poissa Ahteri

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #35 : Tammikuu 24, 2006, 23:48:48 »
ostakaa seisomapaikkaliput ens peliin, niin saatte seisoo.
Kyllä se siitä lakkaa helpottamasta.

Poissa JH75

  • Roskasakki
  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 350
    • Profiili
    • Tappara
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #36 : Tammikuu 25, 2006, 00:12:00 »
Sehän on jo monelta kannalta tullut todistettua,että kannustus/fanittaminen on erittäin paljon hienomman,viisaamman ::) ja aktiivisemman näköstä kuni istuen.

Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta minusta tuossa lukee aivan selvästi "viisaamman". Yritin kysellä tälle perusteluja.

Mihin oikeasti perustuvat nämä väitteet seisomakatsomon paremmasta tunnelmasta? Täytyykin ensi kerralla mennä arvioimaan itse seisomakatsomoon se parempi tunnelma, joka siellä vallitsee. C3:n 13. riville en ole sitä kyennyt aistimaan.

Pyytäkää ihmeessä ne Ultras Jokerit kanssanne kannustamaan Tapparaa C3:seen. Saatte varmasti yhdessä paremman tunnelman aikaiseksi, mitä nykyisen C3:sen kanssa.

Poissa art

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Local Moderator
    • Profiili
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #37 : Tammikuu 25, 2006, 07:39:44 »
Mihin oikeasti perustuvat nämä väitteet seisomakatsomon paremmasta tunnelmasta?

Ainakin se kuuluu muualle halliin varsin huomattavasti paremmin. Esimerkiksi muutama vuosi sitten Jokereilta kävi Treella usein sellainen n. 10 hengen faniporukka. Tämä porukka sai kuuluvamman metelin aikaan kuin Tapparan tai Ilveksen selvästi suuremmat, mutta istuvat faniryhmät.

Lisäys: niin kuin täällä jo onkin ehdotettu, kuinka vaikeaa olisi roudata fanikatsomo C1:seen, jolloin sen taakse voisi helposti luoda sen seisovan osaston? Näin sekä istuvat että seisovat tukisivat kätevästi toisiaan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2006, 09:27:40 kirjoittanut art »
- Without us...the emblem is only iron...orange just juice...Nemo nothing but a name -
- Me olemme graniittia, maasälpää, gneissiä...rautajuova moreenissa Salpausselkien -
- 40-luvulla kuulemani TBK-fanin kommentti: "Härre gud, hur älskar jag den här föreningen." -

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #38 : Tammikuu 25, 2006, 10:53:41 »
kuinka vaikeaa olisi roudata fanikatsomo C1:seen, jolloin sen taakse voisi helposti luoda sen seisovan osaston?
Jonkun verran asioista luulen tietäväni ja väitän, että ei se helppoa ainakaan ole. C1:ssä istuskelee kausarin omistavia, VIP-vieraita ym. Lisäksi siellä on pehmeät penkit...

VIP-vieraita ei sieltä kauhean pitkälle voi siirtää, sillä VIP-tilojen sisäänkäynti on B-käytävällä. Epäilen niiden kausari-ihmistenkään halua siirtyä, sillä esim. C3:ssa joutuisivat muovipenkeille.

Noista 10 hengen porukoista sen verran, että olen minäkin pienellä porukalla huutanut vastustajan hallin hiljaiseksi. Mutta niin se vaan on, että vieraspeleissä mökää saa enemmän ihmiset aikaan. Henk.koht. mulla ei pahemmin eroja ole.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #39 : Tammikuu 25, 2006, 13:41:27 »
Seisomista paljon paljon tärkeämpää on juottaa porukka humalaan. Tästä mä voin lyödä vaikka vetoa.

Poissa maqpie

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 211
    • Profiili
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #40 : Tammikuu 25, 2006, 15:27:43 »
Lainaus
Seisomista paljon paljon tärkeämpää on juottaa porukka humalaan. Tästä mä voin lyödä vaikka vetoa.

Aivan samaa mieltä! Alkoholi tarjoilu katsomoon niinku änärissäkin.

Rafael

  • Vieras
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #41 : Tammikuu 25, 2006, 15:36:15 »
Lainaus
Seisomista paljon paljon tärkeämpää on juottaa porukka humalaan. Tästä mä voin lyödä vaikka vetoa.

Aivan samaa mieltä! Alkoholi tarjoilu katsomoon niinku änärissäkin.

Tässähän piilee se vaara, että liika alkoholin nauttiminen johtaa siihen, että porukka nousee seisomaan. Tosin pelin loppupuolella homma rupeaa kääntymään päinvastaiseksi.

Alkoholi katsomoihin!!

Pouto-Hanna

  • Vieras
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #42 : Tammikuu 25, 2006, 17:50:44 »
Lainaus
Seisomista paljon paljon tärkeämpää on juottaa porukka humalaan. Tästä mä voin lyödä vaikka vetoa.

Aivan samaa mieltä! Alkoholi tarjoilu katsomoon niinku änärissäkin.

Tässähän piilee se vaara, että liika alkoholin nauttiminen johtaa siihen, että porukka nousee seisomaan. Tosin pelin loppupuolella homma rupeaa kääntymään päinvastaiseksi.

Alkoholi katsomoihin!!

No mähän oon niinalle puhunu että siihen c3:n viereen pitäis tulla ilmaista viinaa jakeluun niin jo olis katsomossakin enemmän meteliä. nyt sinne vois lähinnä jakaa virsikirjoja ku porukka on yhtä hiljaa kuin kirkossa. mutta olkoon, en jaksa stressata.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2006, 17:53:18 kirjoittanut Pouto-Hanna »

Poissa Jasu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 530
    • Profiili
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #43 : Tammikuu 25, 2006, 20:05:18 »
Lainaus
Seisomista paljon paljon tärkeämpää on juottaa porukka humalaan. Tästä mä voin lyödä vaikka vetoa.

Aivan samaa mieltä! Alkoholi tarjoilu katsomoon niinku änärissäkin.

Tässähän piilee se vaara, että liika alkoholin nauttiminen johtaa siihen, että porukka nousee seisomaan. Tosin pelin loppupuolella homma rupeaa kääntymään päinvastaiseksi.

Alkoholi katsomoihin!!

No mähän oon niinalle puhunu että siihen c3:n viereen pitäis tulla ilmaista viinaa jakeluun niin jo olis katsomossakin enemmän meteliä. nyt sinne vois lähinnä jakaa virsikirjoja ku porukka on yhtä hiljaa kuin kirkossa. mutta olkoon, en jaksa stressata.

Jaa täähän on nähty porissa miten homma toimii kun katsomossa on baari... Taitaa tuopit lennellä pitkin hallia.
Ehkä ei tarvi koko peliä seistä. Mutta jos pari minuuttia ennen loppua johetaan, niin sillon vois ehkä halukkaat seistä ilman että kukaan käy päälle. Täälä kun eräs tokas että C3 alhaalla on nuoria, niin aika usein meiän takana 1-3 rivillä ei juuri kukaan istu. Ettei ny ihan täysin seistä kenekään edessä, paikkallis pelissä on vähän  toinen homma kun halli on lähes täynnä!
Kumpi on hullumpi? Hullu vai se joka seuraa hullua.
Savon Tapparafanit

SPL

  • Vieras
Vs: Seisomaan!
« Vastaus #44 : Tammikuu 25, 2006, 21:18:13 »
Jos ette jaksa istua niin voitte tietty siirtyä seisomokatsomoon, jos mahtuu.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2006, 22:29:37 kirjoittanut SPL »