Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan pelikirja ja yleinen pelitapakeskustelu

<< < (46/66) > >>

cace6969:

--- Lainaus käyttäjältä: Mailavirtuoosi - Elokuu 20, 2011, 17:44:31 ---Huolestuttavaa raporttia oon kuullu monelta eri henkilöltä ketkä ovat tällä viikolla hakametsässä istuneet että siellä ei edelleenkään oo minkäänlaista pelitapaa. Eli mennään samalla sapluunalla kun viime kaudella, kärkytään vastaiskuja ja kukaan ei tunnu tietävän että mitä pitää tehdä. Vaikka kuinka on ensimmäiset matsit niin kyllä toi todella huolestuttaa.
Mitäs mieltä paikalla olleet on?

--- Lainaus päättyy ---
Samaa olen minäkin kuullut.Itse en ole vielä yhtään peliä kylläkään nähnyt.Toivotaan nyt et siinä pelissä olis joku järki eikä samanlaista sekoilua kun viimekaudella.

Z-16:
Nestorin peli on juin kiteytettyna koko Tapparan peli, kauheella kiireella ja paniikilla ylospain, laidan kautta kiekko eteen ja luistella silmat kiinni vastustajaa pain. Erkinjuntti on niita ainoita jotka uskaltaa pitaa ja suojata kiekkoa. Puolustuksessa jatkuu edelleen se tuttu miesvartiointi, ei taklata, luistellaan vieres ja odotetaan koska maalilla on vapaa ukko. Hyokkayksessa koko ajan kauhea kiire tehda asioita, ihme, pieni mutta hidas joukkue, kolme neljasta ei halua joutua taklatuksi niin peli menee roiskimiseksi. Taklausvoima hyokkaajilla puuttuu lahes kokonaan. En ole tyytyvainen, Mannikko, Erkinjuntti, Venu, Leimu ja Elorinne on ok, muille penaltia.

Gemini:

--- Lainaus käyttäjältä: Z-16 - Elokuu 23, 2011, 04:06:27 ---Nestorin peli on juin kiteytettyna koko Tapparan peli, kauheella kiireella ja paniikilla ylospain, laidan kautta kiekko eteen ja luistella silmat kiinni vastustajaa pain. Erkinjuntti on niita ainoita jotka uskaltaa pitaa ja suojata kiekkoa. Puolustuksessa jatkuu edelleen se tuttu miesvartiointi, ei taklata, luistellaan vieres ja odotetaan koska maalilla on vapaa ukko. Hyokkayksessa koko ajan kauhea kiire tehda asioita, ihme, pieni mutta hidas joukkue, kolme neljasta ei halua joutua taklatuksi niin peli menee roiskimiseksi. Taklausvoima hyokkaajilla puuttuu lahes kokonaan. En ole tyytyvainen, Mannikko, Erkinjuntti, Venu, Leimu ja Elorinne on ok, muille penaltia.

--- Lainaus päättyy ---

Itse olen samoilla linjoilla. Pahin asia tässä Tapparan touhussa on mielestäni se, että tällä hetkellä joukkueella ei näytä olevan minkäänlaista pelisysteemiä. Aika huolestuttavaa siis! Puolustajat eivät saa peliä avatuksi ja yksinäiset kuljetukset pysähtyvät punaviivalle tai roiskaisuiksi vastustajan päätyyn joihin ei itse ehditä perään. Entä sitten ylivoima? Mielestäni täyttä kuraa tällä hetkellä. Erkinjuntti oli eilen Pardubicea vastaan ainoa joka sai peliä rauhoitettua ja ylivoimaa pyörimään. Pakeista Leimu oli selvä liideri, mutta muuten on aika hiljaista. Yksittäisitä pelaajista onnistuneita Z-16 listauksen lisäksi voidaan mainita pienin varauksin Cepis ja Peltola.

Keyman:

--- Lainaus käyttäjältä: Z-16 - Elokuu 23, 2011, 04:06:27 ---Puolustuksessa jatkuu edelleen se tuttu miesvartiointi
--- Lainaus päättyy ---

No ei jatku. Nyt pelataan aivan selkeästi aluetta, eikä miesten perässä juosta pakolla. Tosin puolustaminen on ollut toistaiseksi lähinnä seisoskelua ja keskustan tukkimista. Aktiivisuus on puuttunut täysin.

Z-16:

--- Lainaus käyttäjältä: Keyman - Elokuu 23, 2011, 11:06:18 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Z-16 - Elokuu 23, 2011, 04:06:27 ---Puolustuksessa jatkuu edelleen se tuttu miesvartiointi
--- Lainaus päättyy ---

No ei jatku. Nyt pelataan aivan selkeästi aluetta, eikä miesten perässä juosta pakolla. Tosin puolustaminen on ollut toistaiseksi lähinnä seisoskelua ja keskustan tukkimista. Aktiivisuus on puuttunut täysin.

--- Lainaus päättyy ---

Ehkä miesvartiointi on väärä ilmaisu, tarkoitus oli kuvata millä tavalla pelaajat ottavat oman ukkonsa, seurataan vaan kun iholle tarpeeksi päästä, tai ei uskalleta mennä, tottahan siellä jokunen oikein taklaakin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta