Äänestys

Pitäisikö Tappara ja Ilves yhdistää?

Tappara+Ilves=TamU
10 (7%)
Tappara=Tappara
122 (85.3%)
Tappara+Ilves=Tappara
11 (7.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 126

Kirjoittaja Aihe: Tappara+Ilves=Tampere United  (Luettu 17399 kertaa)

Poissa Dolphin

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #15 : Tammikuu 22, 2008, 08:52:05 »
Tapparallahan on hirmu paljon kannattajia Tampereen ulkopuolella. Fan Clubin jäsenistäkin tietääkseni suurin osa on muualta, kuin Tampereelta. Miten mahtaa käydä jos moinen yhdistyminen joskus toteutuisi? Minä henkilökohtaisesti kannatan Tapparaa, en tamperelaista jääkiekkoa. Sydän kun on tapparan muotoinen, niin sitä on helvatin vaikea muovata minkään Unitedin muotoiseksi.

Poissa Anssi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #16 : Tammikuu 22, 2008, 09:29:14 »

Minä katson mielelläni keskitason jääkiekkoa, keskitasoisessa hallissa ja tulen paikan päälle täältä Helsingistä Tampereelle keskitasoista moottoritietä pitkin keskitasoisella volvollani tankaten siihen keskitasoista ysivitosta. Menen mieluusti keskitason seisomapaikoille katsomaan ottelua ja juon äärimmäisen mielelläni keskitason kaljaa erätauolla polttaen keskivahvaa malppiani. Minä poistun hallista hyvin mielin keskitason v-tutukseni kanssa ja menen keskitason jälkipeleihin kuuntelemaan keskitason jääkiekkopelaajien keskivahvoja kommentteja miksi keskivahva ottelu kääntyikin taas tappioksi ja jumbosijaksi.

Kunhan joukkue jota katson on Tappara.

Kauniita ajatuksia, olet todellinen seurauskollisuuden ruumiillistuma. Minä taasen menen halliin paitsi katsomaan Tapparaa, niin myös sen voittavaa peliä. Jonkun SaiPan kanssa rämpiminen ei kiinnosta pätkän vertaa. Mitä sitten tekee sinun poikasi, tai hänen poikansa? Olettaen että fuusio on joskus tehty, minkä muotoinen on hänen sydämensä?

Miten tässä ketjussa jatkuvasti toistellaan, että tamperelaisilla ei ole mahdollista menestyä, siis molemmilla, ilveksellä ja Tapparalla. Varsinkin Tapparassa on jo pitkään tehty sen verran hyvää työtä, että menestystäkin on tullut ja olisi sitä tulossa lähivuosina lisää, jos hommat menee putkeen.

Huom.! Tapparan nykyresursseilla on täysin mahdollista voittaa mestaruuksia - ilvestä ei siihen avuksi tarvita. Silvennoisen jutut ei kiinnosta pätkääkään.

Eikä se MENESTYMINEN ja KULTAMITALIT voi olla kaiken autuuden ja taloudellisen voiton lähde. Jo HPK:n toiminta ja Ässien hopeakevät osoittavat, että mestaruuden voi voittaa pienempikin joukkue ja siellä huipulla voi myös pysyä. Samoin yleisön mielenkiinnon voi herättää muilla tavoin, kuin kasaamalla väkisin väännetty muka-huippujoukkue nimimiehistä.

Niin ja onko Tapparan peli ollut tällä ja viime kaudella jotenkin keskinkertaisemman näköistä kuin muilla, edes Kärpillä?

No eiköhän yksi suuri syy ole pelkästään kylmät faktat. Tappara on nyt viimeisen lähes 20 vuoden aikana ollut neljän joukossa vuonna 1990, 1994, 2001, 2002, 2003. Eli viisi kertaa, Ilves taasen vuosina 1997, 1998, 2001 eli kolme kertaa. Tätä taustaa vasten katsottuna menestys on ollut pitkään suurseuroiksi lasketuilta joukkueilta melkoisen vaisua. Tietysti on niinkin että vaikka olisikin ollut taloudellisia mahdollisuuksia, niin asioita on sitten vain tehty huonosti. Tätähän ei poista sitten mikään fuusio.

Ja Tapparan lähivuosien menestyskin tuntuu olevan enemmän hyvän onnen kuin pitkäjänteisen työn tulosta. Projektit eivät ole kestäneet kovinkaan pitkään viime vuosina, eivätkä joukkueet pysyneet samalla lailla kasassa. Pelaajista on kokolailla mahdoton kilpailla ulkomaiden kanssa ja se tuo omat ongelmansa. Tuosta Ässien esimerkistä on turha yrittää vetää mitään yhteyksiä, nyt puhutaan siis JATKUVASTI menestyvästä joukkueesta eikä yhden kauden ihmeestä. Ässät toki sopii esimerkiksi siihen miten se menestys vaikuttaa yleisöön, tällä kaudella ei Porissakaan enää samanlaista yleisöryntäystä ole koettu. Tämähän nyt oikeastaan sopii mihin tahansa liigajoukkueeseen, kiistaton fakta vain on ettei ilman mitaleita saada kansaa halliin tarpeeksi. Ja tulee pitää mielessä että nyt puhutaan siis menestyvästä joukkueesta, ei alakastin porukoista.

Tappara pelaa kyllä hienoa kiekkoa mutta yleisöön se ei siltikään ole purrut toivotulla tavalla. Jostain syystä kansa ei sinne halliin lähde, paitsi erityistapauksissa. Viimeksi Blues-ottelun yleisömäärä oli suorastaan heikko ennakkoon tuontasoiseen otteluun, ja ihmetellä täytyy miksei Tappara sitten itsessään kiinnosta niin paljoa että väki valuisi sinne halliin. Jos Tampereellakin olisi oma Kärpät tai vaikka TPS (jos unohdetaan ne Tepsin omat sekoilut) niin kyllähän se on selvää että mahdollisuudet ovat isommat kuin nykyään.

Tappara ja Ilves voisivat joskus aivan hyvin jäädä kasvattajaseuroiksi ja sillä tavalla pysyä elossa, ei niitä tarvitse tappaa vaikka liigamiehistö poistuisikin. Nykyinen suunta vaikuttaa varsin huolestuttavalta ja oikeastaan Tapparan tai Ilveksen voisi pelastaa joku yksittäinen rahamies joka haluaa oman harrastuksen. Olen hieman skeptinen sen suhteen että vielä löydettäisiin uusia keinoja saada rahaa siten että profiili voitaisiin nostaa todellisten huippuseurojen joukkoon. Kuten sanottu, niin ei tämä fuusio ole varmasti mikään huomisen asia mutta mielestäni tulisi tutkia tarkkaan sen tarjoamat mahdollisuudet ja myös sen heikkoudet, mielestäni jäätäisiin kuitenkin plussalle pitkässä juoksussa. Toinen vaihtoehto taitaa tylysti olla se, että mikäli toinen menestyy niin silloin toinen rämpii, Tappara ei voi nykyisillä talousluvuillaan enää pitkään jatkaa samaa linjaa vaan vyötä on pakko kiristää. Se taas tietää aina vaan halvempaa (ja samalla heikompaa) joukkuetta ja entistä harvempia menestyspiikkejä. Tampereen jääkiekolle tämä ei välttämättä tiedä hyvää. 

Poissa ramsau

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Viestejä: 75
  • ??
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #17 : Tammikuu 22, 2008, 10:12:16 »
No eiköhän yksi suuri syy ole pelkästään kylmät faktat. Tappara on nyt viimeisen lähes 20 vuoden aikana ollut neljän joukossa vuonna 1990, 1994, 2001, 2002, 2003. Eli viisi kertaa, Ilves taasen vuosina 1997, 1998, 2001 eli kolme kertaa. Tätä taustaa vasten katsottuna menestys on ollut pitkään suurseuroiksi lasketuilta joukkueilta melkoisen vaisua.

Viimeisen kymmenen vuoden aikana mitalisijoilla ovat olleet:
HPK 8 mitalia
Jokerit 6 mitalia
TPS 5 mitalia
Kärpät 5 mitalia
HIFK 3 mitalia
Tappara 3 mitalia
Ilves 2 mitalia
Ässät 1 mitali

Ei meillä nyt noin huonosti ole mennyt, vai otitko sen takia 20 vuoden taulukon laskuissasi? Enemmän minä olisin sinun saappaisasi huolissani TPS:n, HIFK:n ja HPK:n kaltaisten seurojen rapakunnosta jossa sukelletaan ja lujaa. Tapparalla sekä Ilveksellä on vielä realistiset mahdollisuudet mitaleille tänä vuonna.

Lainaus käyttäjältä: Anssi
Ja Tapparan lähivuosien menestyskin tuntuu olevan enemmän hyvän onnen kuin pitkäjänteisen työn tulosta. Projektit eivät ole kestäneet kovinkaan pitkään viime vuosina, eivätkä joukkueet pysyneet samalla lailla kasassa.

Mitä enemmän luen tekstiäsi, sitä vaikuttuneempi olen siitä että olet pelkkä trolli. Tähän minun ei varmasti tarvitse edes kommentoida Rautakorven aikakautta ja sen työn tulosta?

Lainaus käyttäjältä: Anssi
oikeastaan Tapparan tai Ilveksen voisi pelastaa joku yksittäinen rahamies joka haluaa oman harrastuksen. Olen hieman skeptinen sen suhteen että vielä löydettäisiin uusia keinoja saada rahaa siten että profiili voitaisiin nostaa todellisten huippuseurojen joukkoon.

Puhut kokoajan TODELLISISTA huippuseuroista? Niitä ei ole tällä hetkellä kuin yksi, Oulun Kärpät. Huippuseuran kriteerit pitää olla muukin kuin raha, HIFK, Jokerit, TPS ovat sukeltaneet monasti 20 vuoden aikana ja tulevat vielä sukeltamaankin.

I rest my case.

Poissa TJH

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #18 : Tammikuu 22, 2008, 10:37:40 »
Hyvähän siinä on ulkopuolisten sanoa, että järjen pitäisi ajaa tunteen ohi. Itse vaikka yrittäisi ajatella kuinka järjellä niin ei hemmetissä!

Juuri noin. Nykyään puhutaan paljon, että jääkiekossa ei ole enää tarpeeksi tunnetta, jonka vuoksi yleisön kiinnostus vähenee. Jos ko.yhdistyminen toteutuisi, mitä tapahtuisi kaikelle sille tunteelle, jonka saa kun kannattaa seuraa jota on rakastanut polvenkorkuisesta? Mikä korvaisi paikallispelien opistumisen aiheuttaman "jääkiekkotunnetyhjiön"?
No, se tunnehan katoaisi, mikä johtaisi siihen, että nykyisen yleisön kiinnostus katoaisi.

Onko nykyisessä markkina-/ kilpailutilanteessa järkevää antaa muille joukkueille 10 vuoden etumatka, kun juurrutetaan uusia pikkunaperoita HC TamU:n kannattajiksi? Mitä jos uusi joukkue ei alkaisikaan futis-TamU:n lailla nopeasti menestymään, jolloin myös nuo menestys-fanit, joita TamU:lla paljon on, hylkäisivät lajin? Silloin olisi jo liian myöhäistä jakaa toiminta takaisin Tapparaan ja Ilvekseen. Ja vaikka se onnistuisi, olisi tässä prosessissa hukattu n.15 vuotta.

Poissa Anssi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #19 : Tammikuu 22, 2008, 11:25:55 »
Viimeisen kymmenen vuoden aikana mitalisijoilla ovat olleet:
HPK 8 mitalia
Jokerit 6 mitalia
TPS 5 mitalia
Kärpät 5 mitalia
HIFK 3 mitalia
Tappara 3 mitalia
Ilves 2 mitalia
Ässät 1 mitali

Ei meillä nyt noin huonosti ole mennyt, vai otitko sen takia 20 vuoden taulukon laskuissasi? Enemmän minä olisin sinun saappaisasi huolissani TPS:n, HIFK:n ja HPK:n kaltaisten seurojen rapakunnosta jossa sukelletaan ja lujaa. Tapparalla sekä Ilveksellä on vielä realistiset mahdollisuudet mitaleille tänä vuonna.

Mitä enemmän luen tekstiäsi, sitä vaikuttuneempi olen siitä että olet pelkkä trolli. Tähän minun ei varmasti tarvitse edes kommentoida Rautakorven aikakautta ja sen työn tulosta?

Puhut kokoajan TODELLISISTA huippuseuroista? Niitä ei ole tällä hetkellä kuin yksi, Oulun Kärpät. Huippuseuran kriteerit pitää olla muukin kuin raha, HIFK, Jokerit, TPS ovat sukeltaneet monasti 20 vuoden aikana ja tulevat vielä sukeltamaankin.

I rest my case.

Tilastot ovat mukavia. Toisella lailla katsottuna saadaan siis viimeisen kymmenen vuoden aikana Tampereelle viisi mitalia, muualle 28 mitalia. Viimeiseen neljään vuoteen Tampereella ei sitten ollakaan kauheasti juhlittu. Miten jos lasket sitten vielä loput 90-luvusta tuohon mukaan? Kaksikymmentä vuotta on aikajänteenä siksi että saataisiin riittävän pitkä perspektiivi asioihin. Mielestäni 80-luku on jo liian kaukana ja liian erilainen verrattuna jo 90-luvulla mukaan tulleeseen SM-Liigan murrokseen. Kymmenen vuotta taas on monella tapaa lyhyt aika, mutta toki siltäkin kantilta asiaa voidaan katsoa. Ei muuta mielestäni paljoakaan.

Itse en ole pätkääkään kiinnostunut Kerhosta, HIFK:sta tai TPS:stä. Tyydyn toteamaan että Kerholla on taas menossa normaali välikausi, joita sillä on silloin tällöin tullut. HIFK ja TPS omaavat rajun potentiaalin mutta ovat itse tölvineet itsensä tuohon jamaan. Pointtini olikin että Tampereella ei tunnu tällä hetkellä sitä potentiaalia olevan kahden seuran tarpeisiin.

Ja niin, trollihan minä olen. Onneksi olet myös perustellut hienosti omat väitteesi ja näin ollen saatat minut häpeään, ruoskaa tällaisille kirjoittajille, hyi hyi. Itse et vaivautunut lukemaan tekstiä sen vertaa että ymmärtäisit että puhun tulevaisuuden menestyksestä. Yksi onnistunut neljän vuoden jakso 20 vuoden aikana ei ole mielestäni mitenkään huikea suoritus, semminkin kun siitäkin on jo melkein viisi vuotta ja sen jälkeen ovat uljaat projektit romuttuneet tuhkaksi kerta toisensa jälkeen. Kovin kauaa ei vain voida enää ratsastaa tuolla illuusiolla. Tämä nykyinenkin tilanne muuttuu taas kerran kun Urama ja ilmeisesti muutama avainpelaaja poistuu, mitähän seuraavat kaksi vuotta tuovat?

Niin, huippuseuran kriteerihän on jatkuva menestys, eikö? Ja siihen tarvitaan rahaa, senkin sinä tiedät aivan satavarmasti. Rautakorpikaan ei todellakaan millään nappuloilla pelannut ja joukkue oli kovapalkkainen, eri maata kuin nykyään. TPS on tällä hetkellä menossa alas, mutta sekään ei vaikuta Tampereen tilanteeseen mitenkään. Sanon vielä kerran: TPS on itse aiheuttanut oman lamansa, eivät olosuhteet. Jokereiden sukellukset ovat kyllä melkoisen vähissä urheilullisesti ja näköjään siellä edelleen sitä pätäkkää riittää huipulla pysymiseen. Jokerit on myös touhunnut välillä vasemmalla kädellä ja siten näivettänyt omaa potentiaaliaan. Ja HPK on, kuten itse jo totesit, voittanut 8 mitalia kymmeneen vuoteen. Kyllä vielä melkein voisin sen laskea huippuseurojen kastiin.

Minä olen sitä mieltä että tamperelaisen huippukiekon kuuluu olla jatkuvasti neljän sakissa ja mitaleilla. Näin ainakin perinteet velvoittaisivat. Nyt siitä saadaan vain haaveilla, ja ennemminkin tilanne on kääntymässä niin että kaksi kertaa kymmenestä alkaa olla realismia. Minulle se ei riitä.

Poissa Trafan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4066
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #20 : Tammikuu 22, 2008, 11:59:11 »
Kirvesmiehen mielipide yhdistymisestä
Kannattaa lukea.
AL: Tappara-Ilves, maailman tärkein kiekkopeli!

Poissa Stuge

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 895
  • Kirvesrinta.
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #21 : Tammikuu 28, 2008, 22:35:35 »
Tämä nyt ei varsinaisesti aiheeseen kuulu, mutta kirvesmiehellä on taas hieno kolumni AL:n sivuilla: http://kiekko.kaleva.fi/kiekkoal/index.cfm?p=juttu&osasto=ColumnKirves&id=707696&LOGGEDtunniste=0

Toteutuessaan tuo olisikin mannaa. Ja kun noita lähtökohtia oikein miettii, että Ralekin saa paineettomasti lähteä playoffseihin ja että Tapparalla on liigan paras pakisto, niin ei kuulosta yhtään hullulta tuo mestaruus-ajatus... ::)
Tätä lajia pitää pelata niin ilolla kuin surulla, niin intohimolla kuin vihalla.

-Ville Nieminen

Poissa bwo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 111
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #22 : Tammikuu 28, 2008, 23:09:31 »
Miksi maailmassa on olemassa urheiluseuroja, jotka pelaavat ties millä sarjatasolla ilman, että koskaan nousee maan mestaruuskannu tai joku cup-pokaali ilmaan? Eikö se tämän jääkiekkolehden logiikan mukaan ole typerää? Mitä järkeä on fanittaa jotakin Juupajoen Limppua?

Juuri se, että se seura, sen värit, sen historia ja sen peli sytyttää kipinän rinnan alle. Jos jääkiekkoa seuraava kannattaja on ensisijassa menestysnälkäinen, hän vaihtaa joukkuettaan tarvittaessa joka vuosi. Ei joukkueiden tarvitse tuuliviirien mukaan omaa suuntaansa hakea.

Vaan enpä ole tällaista montaa tavannut. Oikeastaan käy sääliksi Kummolan kaltaiset impotentit, jotka eivät kykene katsomaan peliä niillä silmilä, jotka kostuvat ilosta ja surusta oman joukkueen puolesta. Mitä ***** järkeä on kumilätkän huiskimisessa itsessään, ellei siinä ole rakkautta, vimmaa ja intohimoa?

Minulle henk koht riittää, jos oikein tiukalle laitetaan, yksi mestaruus vaikka vain viidessäkymmenessä vuodessa. Kunhan sen voittaa Tappara. Näin kuivasta kaudesta tosin ei ole tietoa, koska seura jota intohimoisesti rakastan on vuorenvarmasti tietyin syklein ja toivottavasti tihenevin sellaisin päättämässä kauttaan kulta kaulassa.

Mutta vaikka ei olisi, niin ensirakkauteni kestää ainakin niin kauan kuin henki äijässä pihisee.

Eikä Tappara ole ajautumassa konkurssikaaokseenkaan ihan heti - jonkalaisen vastaavan seurauksena itse asiassa pakkosynnytettiin TamU FC.

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #23 : Tammikuu 29, 2008, 11:01:43 »
Äänestykseen on lisätty vielä yksi vaihtoehto eli pitäisikö molemmat tamperelaiset yhdistää ja nimeksi tietysti Tappara. Minusta tämäkin vaihtoehto olisi äärimmäisen huono kumpaankin suuntaan.
Kirvesmies tuo hyvin kolumnissaan sen oleellisen esille miksi Tampereella pitää olla kaksi Liigatason joukkuetta, sitä tunnetasoa toisen voittaessa ja toisen hävitessä eivät ulkopuoliset täysin ymmärrä. Eikä se vitutus tai onnellisuus todellakaan jää siihen pelipäivän iltaan. >:( :D

Edit. typoja...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2008, 11:06:56 kirjoittanut FORTUNA »
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa Ansku

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 363
  • Tappara taklaa, viihdyttää ja voittaa
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #24 : Tammikuu 29, 2008, 11:13:20 »
Turha tällästä edes miettiä. Jos tulis Tampere United ja se veis vaikka 5 mestaruutta heti putkeen niin tuntuisiko se miltää. EI. Tappara viä  yhden mestaruuden vaikka seuraavan 50vuoden aikana niin se tuntuis sata kertaa paremmalta kun vaikka 30 TamU mestaruutta.

ramsau kiteytti loistavasti omat ajatukseni kyllä.
Lainaus
Minä katson mielelläni keskitason jääkiekkoa, keskitasoisessa hallissa ja tulen paikan päälle täältä Helsingistä Tampereelle keskitasoista moottoritietä pitkin keskitasoisella volvollani tankaten siihen keskitasoista ysivitosta. Menen mieluusti keskitason seisomapaikoille katsomaan ottelua ja juon äärimmäisen mielelläni keskitason kaljaa erätauolla polttaen keskivahvaa malppiani. Minä poistun hallista hyvin mielin keskitason v-tutukseni kanssa ja menen keskitason jälkipeleihin kuuntelemaan keskitason jääkiekkopelaajien keskivahvoja kommentteja miksi keskivahva ottelu kääntyikin taas tappioksi ja jumbosijaksi.

Kunhan joukkue jota katson on Tappara.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2008, 11:15:16 kirjoittanut Ansku »
"Olen varmaan liigan ainoa pelaaja, joka ehtii maalille ohjaamaan omaa laukaustaan." -Ville Nieminen lämäristään

Poissa Liigakirves

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #25 : Syyskuu 07, 2008, 15:51:17 »
Jos Tampereen kaksi sm-liiga joukkuetta yhdistettäisiin niin olisiko syntyvällä joukkueella paremmat mahdollisuudet pärjätä kenties tulevassa pohjoisessa liigassa? Mikä joukkueen logoksi? Yhdistyisikö nykyisten joukkueiden fanit yhdeksi rintamaksi joukkueen taakse? Olisiko mahdollista? Henkilökohtaisesti en pitäisi asiaa ollenkaan hyvänä ideana, sen verran kovat tunnesiteet on juuri Tapparaan. Tamperelaiset kertokaa tunteistanne ko. asiaan.
 

Kahvara

  • Vieras
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #26 : Syyskuu 07, 2008, 16:27:05 »
Jos Tampereen kaksi sm-liiga joukkuetta yhdistettäisiin niin olisiko syntyvällä joukkueella paremmat mahdollisuudet pärjätä kenties tulevassa pohjoisessa liigassa? Mikä joukkueen logoksi? Yhdistyisikö nykyisten joukkueiden fanit yhdeksi rintamaksi joukkueen taakse? Olisiko mahdollista? Henkilökohtaisesti en pitäisi asiaa ollenkaan hyvänä ideana, sen verran kovat tunnesiteet on juuri Tapparaan. Tamperelaiset kertokaa tunteistanne ko. asiaan.
 
Mikäli Tappara & Ilves yhdistyisivät Jääkiekon SM-liigassa, tuntisin itseni petetyksi ja maku saattaisi mennä kokonaan, se taas on eriasia jos Ilveksestä tulisi Tapparan farmiseura.

Olen alkanut toivomaan että FC Tappara näkisi joskus päivänvalon, ja toivottavasti joskus sellainen tuleekin.

Poissa isokasi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 645
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #27 : Syyskuu 07, 2008, 20:33:35 »
Vielä kun Anssi ja Ramsau korjaa "kylmät faktansa" ja nostaa 10 vuoden mitalit 4 kappaleeseen (2001, 2002, 2003, 2008) ja 20 vuoden neljän joukossa olemiset 7 kertaan(1988, 1990, 1994, 2001, 2002, 2003, 2008) niin näyttää taas paljon paremmalta. Kai ne kaikki lasketaan..

Ja itse asiaan. Mitaleistahan tässä pelataan, mutta urheilu on aina on pohjimmiltaan vain viihdettä - sirkushuveja. Eikä viihdettä todellakaan arvostella ja punnita järkisyillä. Tunnepuolen hommaa tämä fanina oleminen on, vaikka niitä kylmiä tilastoja on kiva joskus vetää keskusteluun mukaan. Tunne syntyy täällä Tampereella suurelta osin tästä kahden joukkueen vastakkaiasettelusta. Ota se pois, anna hommalle joku uusi nimi ja kasvot, niin tuloksena on varma pannukakku, joka on häpeäksi kummankin joukkueen upealle historialle.

Summa summarum. Unohtakaa yhditymispuheet. Täyttä pa++anjauhantaa, johon kehtaa julkisesti syyllistyä vain roskalehden sensaatiohakuinen ääliötoimittaja. Jokainen joka tuntee Tampereen kiekkokulttuuria ei moiseen alennu.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2008, 20:36:56 kirjoittanut isokasi »
Tänään on eilisen huominen!

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #28 : Syyskuu 07, 2008, 20:49:45 »
Ja itse asiaan. Mitaleistahan tässä pelataan, mutta urheilu on aina on pohjimmiltaan vain viihdettä - sirkushuveja. Eikä viihdettä todellakaan arvostella ja punnita järkisyillä. Tunnepuolen hommaa tämä fanina oleminen on, vaikka niitä kylmiä tilastoja on kiva joskus vetää keskusteluun mukaan. Tunne syntyy täällä Tampereella suurelta osin tästä kahden joukkueen vastakkaiasettelusta. Ota se pois, anna hommalle joku uusi nimi ja kasvot, niin tuloksena on varma pannukakku, joka on häpeäksi kummankin joukkueen upealle historialle.

En voisi olla enempää samaa mieltä. Tappara-Ilves on suomalainen kiekkoklassikko, jonka tuntevat nekin, jotka eivät lajista muuten perusta.

Lisäksi tällaiset unitedbluespelicans-tyyppiset englanninkielestä lainatut seuranimet kuuluvat myös jonnekin, mihin aurinko ei paista.

Poissa Kosonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Tappara+Ilves=Tampere United
« Vastaus #29 : Syyskuu 08, 2008, 19:48:40 »
Lisäksi tällaiset unitedbluespelicans-tyyppiset englanninkielestä lainatut seuranimet kuuluvat myös jonnekin, mihin aurinko ei paista.

Niinhän ne kuuluu mutta kun taas toisaalta kun ajattelee tulevaisuutta että jos ja kun mestareiden liiga tai pohjoismaiden liiga näkee joskus päivänvalonsa niin silloin taas esm.Blues on parempi nimi markkinointiin ulkomaille kuin taas esm.Kiekko-Espoo olisi. Sama koskee niin myös muita seuroja.

Tosin onhan se aika v**** hassun kuuloista jos Tappara vaihtaisi nimensä Axe:ksi noihin peleihin.
Mutta varmasti eräs deodorantti firma tuolloin halukas lähtemään sponsoriksi :)