Tämä ottelu oli minulle tämän kauden ensimmäinen liigapeli (yhden harjoitusottelun näin). Jos olisin ollut tänään ensimmäistä kertaa elämässäni katsomassa lätkää, niin en menisi enää koskaan uudestaa. Tämä oli mielestäni yksi huonoimmista jääkiekko-otteluista joita olen koskaan nähnyt.
Tuomarit olivat aivan paskoja. Kaikin puolin. Istuin kyllä yläkatsomossa, mutta rangaistuksista minä en ymmärtänyt ainakaan puolia. Tappara kuitenkin otti jäähyjä, ja tämän jälkeen Jokerit pelasi suorastaan säälittävää ylivoimaa. Jokiriylivoimaa toisensa perään, ja surkeaa sellaista, olipa Jokereilla sitten yhden- tai kahden miehen ylivoima. Toki Tapparalle pelasi erittäin hyvää alivoimaa, agresiivista sellaista. Tuosta Tapparan toisesta maalista täytyy sanoa, että minun mielestäni se olisi pitänyt hylätä. Ainakin mediakuutiolta hidastettuna nähtynä, se näytti siltä että Tapparahyökkääjä löi mailalla Markkasen hanskaan, ja näin ollen Jussi ei pystynyt laukausta torjua. No ei haittaa mua yhtään. Toisaalta Markkanen ei ollut maalivahdinalueella. En tiedä.
Tuomareiden lisäksi areenan henkilökunta oli täysin pihalla. Peli seisoi ainakin 10 minuuttia, kun Jokereiden vaihtoaition luukku oli jotenkin rikki. Sille ei tehty 10 minuutin aikana yhtään mitään, vaan vasta erätauolla. Kuitenkin peli seisoi kokoajan. Kun peli vihdoin saatiin käyntiin, niin seuraavalla katkolla kuulutettiin Sm-liiga time out. Jumankauta siellä pelaajat pyörivät kylminä kentällä lämmittelemässä. Lehtokin meinasi taukojen jälkeen imaista lahjakkaasti ensimmäisen kaukolaukauksen, mutta onneksi ei.
Tappara otti kuitenkin taisteluvoiton. Kolme pistettä olisi tullut jos tuomarit eivät olisi auttaneet Jokereita. Tapparasta edukseen esiintyi: Lehto joka pelasi hienon pelin. Jokereiden loppuhetkien tasoitus meni vähän JJ:n piikkiin, mutta se veto epäonnistui ja sen tähden yllätti. Saviano oli mielestäni pirteä, Venäläinen teki hienot maalit, Benoit teki ammattimiehen rankkarin. Koskela ja Ojanen pelasi ihan perushyvin. Mun mielestä Lehterä-Enlundei ollut tänään erityisen kummallisia.
Toivottavasti peli paranee vielä paljon, vaikka Tappara olikin 5-5 -pelissä selvästi Jokereita edellä.