Äänestys

Oletko muuttanut tupakointi- ja ravintolatottumuksiasi 1.6.2007 jälkeen?

En, en polttanut aiemminkaan
Kyllä, olen lopettanut tupakanpolton
Kyllä, poltan nykyään vähemmän
Kyllä, poltan nykyään enemmän
Kyllä, olen aloittanut tupakoinnin
En, polttelen kuten ennenkin
    Käyn harvemmin ravintolassa
    Käyn yhtä usein ravintolassa
    Käyn useammin ravintolassa

Kirjoittaja Aihe: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007  (Luettu 57579 kertaa)

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #60 : Heinäkuu 05, 2007, 13:47:38 »
Jos tupakoitsijat olisivat huomaavaisia eivätkä tieten tahtoen savustaisi kaikkea muuta kansaa, ei tätäkään lakia tarvittaisi. Mutta koska näin ei ole ja röökittelijät suorastaan nauttivat ilman pilaamisesta ja katujen roskaamisesta, on kyseessä parhaita lakiuudistuksia pitkään aikaan. Ravintoloiden ilma on selvästi parantunut ja aamulla oikein ihmettelee kun joka paikka ei haisekkaan tupakalle. Ihmisetkin näyttää astetta fiksummalta kun ei nortti roiku joka toisen huulessa.
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

fleury

  • Vieras
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #61 : Heinäkuu 05, 2007, 16:00:51 »
Tupakkalaki tuo ravintolan oviaukkojen tuntumaan karmean määrän roskia tupakantumppeja myöten.Ja jos sattuu asumaan vieressä ei voi lämpösellä ilmalla kovin paljoa pitää ikkunaa auki sekä ikävää melua iltamyöhään.Toisen hyöty toisen haitta. . . . .

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #62 : Heinäkuu 05, 2007, 21:49:10 »
Nonni, reilu kuukausi menty näillä.
Meillä ihmiset on ihmeissään kun ei edes terassilla saa polttaa. No, perheravintola, kaikille mukavampaa näin. Ja railu kuukausi oltu työaikanakin polttamatta eikä tunnu enää missään. Polttelen sitten vapaa-aikana sen mitä tarvii.
Itse olin baarissa nyt ensimmäistä kertaa viime lauantaina uudistuksen jälkeen. Mukavaa oli se, ettei vaatteet haisseet tupakalle illan jälkeen ja se, että pystyi vielä hengittämään seuraavana aamuna. :) Poltin koko illan aikana (baarissa n.klo 23-03) kaksi tupakkaa, ensimmäisen ekan baarin terassilla, toisen toisen baarin tupakkakopissa.
Ja jos mä jotain inhoan niin niitä koppeja!! Toisissa ei ilmanvaihtoa ollenkaan, hyvä sinänsä, ei tarvitse sytyttää omaa kun muiden savuista saa jo omat tarpeensa. Toisissa taas tuuli käy niin että tulee kipeäksi, siis flunssaan. Onneksi tulee nykyään käytyä harvoin baareissa.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

fleury

  • Vieras
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #63 : Heinäkuu 06, 2007, 12:26:36 »
Siitä on selkeä seuraus,että Nuuskan käyttö lisääntyy kun jotain korviketta pitää saada apuun kun tulee Nikotiinin himo.Vaikka ko tuote virallisesti kielletty sitä saa tiskin alta jos osaa pyytää oikeassa paikassa.Kyllä kielto laittaa melko monen tupakan aktiivisen käyttäjän lopettamaan heti tai vähitellen.Pahinta kun vaatteet haisevat röökille illan jälkeen.

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #64 : Heinäkuu 06, 2007, 12:58:28 »
Sellainen loistava keksintö kuin pesukone poistaa tupakanhajun ainakin allekirjoittaneen vaatetuksesta :-*
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa forrest

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 946
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #65 : Heinäkuu 06, 2007, 17:00:22 »
Sellainen vielä loistavampi keksintö kuin tupakkalaki hoitaa asian vieläkin kätevämmin. :)

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #66 : Heinäkuu 06, 2007, 19:44:16 »
Sellainen loistava keksintö kuin pesukone poistaa tupakanhajun ainakin allekirjoittaneen vaatetuksesta :-*
Sellainen vielä loistavampi keksintö kuin tupakkalaki hoitaa asian vieläkin kätevämmin. :)
Jep, oli se kivempaa kun oltiin toisella puolen Suomea kyläilemässä, ei niitä vaatteita isoa kasaa ollut eikä mahdollisuutta pestäkään, oli kiva sitten samoille kledjuilla kulkea seuraavakin päivä.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

fleury

  • Vieras
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #67 : Heinäkuu 08, 2007, 13:34:17 »
Sen  verran pitkälle tampereen kaupunki alkanut soveltaa Tupakkalakia,että kaikki sen virastoissa sekä tervendenhoitoalan sairaaloissa ja vanhainkodissa työntekijöiltä kielletään tupakointi työaikana syksystä lähtien  useimmissa paikoissa.Tämä menee liian pitkälle holhoamista,vaikka itse en tupakoi.

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #68 : Heinäkuu 08, 2007, 21:20:42 »
Sen  verran pitkälle tampereen kaupunki alkanut soveltaa Tupakkalakia,että kaikki sen virastoissa sekä tervendenhoitoalan sairaaloissa ja vanhainkodissa työntekijöiltä kielletään tupakointi työaikana syksystä lähtien  useimmissa paikoissa.Tämä menee liian pitkälle holhoamista,vaikka itse en tupakoi.

Anikos voi tarkentaa väittämääni, että Hesburgeriin kun pyrkii töihin pitää sitoutua siihen, ettei tupakille mennä työaikana. Näin ainakin oli joskus muutama vuosi sitten täällä Kotkassa.

Meillä töissä työkoneissa on ollut tupakointi kielletty jo jonkin aikaa, jota toiset noudattaa ja toiset ei. Laskeskelin kerran, että jos kaveri polttaa kuusi tupakkaa työpäivän aikana.Yhden tupakin polttaminen kestää n.10 minuuttia eli työpäivän aikana kyseisen kaverin kone on parkissa päivän aikana yhden tunnin.Sinä aikana ei tupakoitsija tekee aika paljon enemmän töitä kun tämä tupakoitsija. Tällä saralla ymmärrän täysin näitä virastoja ja niiden halua laittaa tupakointikielto työpäivän ajaksi. Eipä ole enää tupakalle ramppaajia päivän aikana.

Poissa Rausku

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #69 : Heinäkuu 08, 2007, 23:21:25 »
Yhden tupakin polttaminen kestää n.10 minuuttia
10 min? Hidas polttelija täytyy kyllä olla. Tosin kyllähän se työaikaa vie paljon osassa tapauksista. Omalla työpaikallani tämä ei kyllä päde. Muut käyttävät taukonsa röökillä käymiseen, itse sitten löhöilen muuten vaan. Kai se on sama polttaako tupakan vai istuuko paikallaan, ei ne työt etene kummassakaan tapauksessa.
The only easy day was yesterday

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #70 : Heinäkuu 09, 2007, 07:37:01 »
Sen  verran pitkälle tampereen kaupunki alkanut soveltaa Tupakkalakia,että kaikki sen virastoissa sekä tervendenhoitoalan sairaaloissa ja vanhainkodissa työntekijöiltä kielletään tupakointi työaikana syksystä lähtien  useimmissa paikoissa.Tämä menee liian pitkälle holhoamista,vaikka itse en tupakoi.

Anikos voi tarkentaa väittämääni, että Hesburgeriin kun pyrkii töihin pitää sitoutua siihen, ettei tupakille mennä työaikana. Näin ainakin oli joskus muutama vuosi sitten täällä Kotkassa.
Anikos vahvistaa että näin on. Toki meidän hese ei ollut ketjun paikka, työnantajani oli muu kuin Hesburger ja se ei kieltänyt tupakointia. Niin kauan kuin Hesburger on ollut olemassa, on sen työntekijöiltä tupakointi kielletty työaikana. Että ei ole uusi asia.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #71 : Heinäkuu 09, 2007, 07:38:36 »
Vaikka meillä Lahen kaupunki kieltäisi työaikana tupakoinnin, niin en aio kieltää saati sitten ruveta kyttäämään työntekijöitäni käyvätkö tupakalla vai eivät. Mielummin katselen tyytyväisiä duunareita kuin pipo kireällä työtään tekeviä aikapommeja. Itse en polta työaikana vaikka muuten vedänkin. Niin ja tuosta tupakkatauon kestosta vielä sen verran, että meidän juniorit käy kesulla kerran tunnissa, kesto n.3-4min.+ tietysti lakisääteisten taukojen aikana. Ne jotka eivät polta(vähemmistö) käyvät samaan aikaan "happihyppelyllä" ja vaikka meillä ei polttaisi kukaan, nämä tauot olisivat silti käytössä.
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

fleury

  • Vieras
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #72 : Heinäkuu 09, 2007, 15:21:01 »
Aika monessa paikassa kysytään jo työhaastattelussa tupakoinnista ja jos rinnakkain kaksi tasavahvaa henkilöä niin paikan saa kahdesta se joka ei tupakoi on selvästi vahvemmilla saada paikka.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #73 : Heinäkuu 10, 2007, 16:26:02 »
10 min? Hidas polttelija täytyy kyllä olla.

Sitä tupakkaa ei voi työpisteellä polttaa, joten tuohon aikaan varmaankin pitää lisätä kävelymatkat ulos ja takaisin. 10 minuuttia on aika lähelle oikeaa aikaa.

i.d.

  • Vieras
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #74 : Heinäkuu 10, 2007, 20:48:58 »
No itselläni ei ainakaan mene kessulla käyntiin ku korkeintaan 2,5 min kävelyineen.  Se on eri juttu, jos sinne juoruamaan menee. Ja useat tutkimukset ovat osoittaneet, että tupakoitsijat tekevät tehokkaamin töitä kun savuttomat ja monissa paikoissa poltetaan myös sisällä. Sorvarit sorvaavat kessu huulessa ja myyntimiehet hölöttävät puhelimeen pihassa nortilla ja autokuskit autoissaan yms. Sama asia ku ruvettas tarkkaileen kenen työntekiän suoli ja rakko laulaa useemmin ku toisen. Esko käy sonnalla 2 kertaa työpäivässä, mutta Risto ei kertaakaan.