Äänestys

Oletko muuttanut tupakointi- ja ravintolatottumuksiasi 1.6.2007 jälkeen?

En, en polttanut aiemminkaan
Kyllä, olen lopettanut tupakanpolton
Kyllä, poltan nykyään vähemmän
Kyllä, poltan nykyään enemmän
Kyllä, olen aloittanut tupakoinnin
En, polttelen kuten ennenkin
    Käyn harvemmin ravintolassa
    Käyn yhtä usein ravintolassa
    Käyn useammin ravintolassa

Kirjoittaja Aihe: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007  (Luettu 56219 kertaa)

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Cissboll

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 545
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2007, 11:58:15 »
Hyvä juttu!Myös monet jotka polttaa,niin on samalla kannalla,mitä nyt oon lehdistä lukenut.
Monet ravintola työntekijätkin pystyvät nyt helpommin lopettamaan tupakan polton,koska kielto koskee myös työntekijöitä.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #2 : Toukokuu 28, 2007, 12:03:00 »
Monet ravintola työntekijätkin pystyvät nyt helpommin lopettamaan tupakan polton,koska kielto koskee myös työntekijöitä.
Ei välttämättä koske. Jos on mahdollista osoittaa paikka josta savu ei kulkeudu muun henkilökunnan hengitysilmaan niin henkilökunta saa polttaa. Jos esim henkilökunnalla on oikeus poistua työpaikalta ruokatunnilla niin tokihan se sauhuttelu sitten onnistuu.
Meiltä tupakointi on kielletty 01.06. lähtien. Vaikka itse polttelenkin, mä olen kyllä 100%:sti tämän kiellon kannalla. Josko sitä tulis itekin sitten kokonaan lopetettua. :)
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

sininen9

  • Vieras
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #3 : Toukokuu 28, 2007, 12:35:27 »
Ihan hyvä juttu mielestäni, vaikkei asialla itselleni suurempaa merkitystä kyllä olekaan puoleen eikä toiseen. Itse en polta, mutta jotenkin se tupakan savu on aina kuulunut baari-iltoihin, joten varmasti on monilla aluksi vaikeuksia tottua lakiin, etenkin tupakoitsijoilla! Mutta toki on tärkeää, ettei kukaan joudu vasten tahtoaan hengittämään tupakan savua. Saa nähdä, minkälaisia häiriöitä sitten tulee aiheuttamaan ihmisten ramppaaminen ulkona baarista tupakalla, jos ei ole tupakkakoppia. Joissakin baareissa tämä voi häiritä suurestikin esimerkiksi lähitalojen asukkaita ja seuraavaksi varmaan valitetaan sitten siitä, kun savupilvi leijailee koko ajan baarin edustalla...Lisäksi portsareiden työtä voisin tämän kuvitella vaikeuttavan.

Miten muuten on terasseiden kanssa, koskeeko tämä uusi laki myös niitä?

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2007, 13:20:21 »
Miten muuten on terasseiden kanssa, koskeeko tämä uusi laki myös niitä?
Jos terassia ei ole katettu niin saa polttaa (siis jos baarin omistaja ei sitä keillä). Jos taas katettu, terassin kahden seinän tulee olla avonaisia.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

sininen9

  • Vieras
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #5 : Toukokuu 28, 2007, 13:37:17 »
Jos terassia ei ole katettu niin saa polttaa (siis jos baarin omistaja ei sitä keillä). Jos taas katettu, terassin kahden seinän tulee olla avonaisia.

Ok, sehän on sitten ihan hyvä että terasseilla vielä saa polttaa. Muuten menisikin vähän hankalaksi, jos sieltäkin pitäisi vielä aidan toiselle puolelle lähteä... Tulee samalla ikään kuin "pehmeä lasku" tuolle uudelle laille, että siinä mielessä ihan hyvä ajankohta ottaa laki käyttöön näin kesän alussa.

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #6 : Toukokuu 29, 2007, 07:00:52 »
Perseestä koko laki! Kriminalisoisivat mielummin tupakan myynnin niin olisi helppo lopettaa koko touhu. Eikä sillä mitään henkilökuntaa suojella, jossain tutkimuksissahan oli, että liki 80% ravintolahenkilökunnasta polttaa myös itse. Ensi syksynä ja talvena tulee olemaan suurenmoisia ongelmia ravintoloiden edustalla kun ihmiset ravaavat tupakanhimoissaan ulkona. Turpaanlyöntikisat lisääntyvät aivan varmasti, tulee ns. nakkikioskiefekti. Allekirjoittanut aikoo suosia kahden vuoden siirtymäajan hakeneita ravintoloita ja jatkaa olutlasin ääressä pössyttelyä. >:(
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa Levanteri

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #7 : Toukokuu 29, 2007, 07:39:12 »
Pakko olla tän kannalla, kun ei ite tuu polteltua.
Varsinkin ällergikkönä ottaa niin ketusti henkeen, ja aamusin puolet pahasta olosta on tupakansavun aikaansaannosta.
Ja eipähän haise vaatteet enää niin kaamelle  ;D

Poissa Memmu26

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
    • Profiili
    • Irc-galleria
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #8 : Toukokuu 29, 2007, 09:14:10 »
Vähän kakspiippuinen juttu, hyvä - huono asia. Mielestäni omalta kohdalta hyvä. Töissä ei ole käryytelty enää yli 8 kuukauteen ja nyt varmaan vähenee ravintolaillankin polttaminen ainakin puoleen. Sehän on vaan plussaa. Monesti miettiny noita yökerhoja, joissa ei ole tupakkakoppeja rakennettu, et mimmonen trafiikki ulos ovesta mahtaa syntyä? Talvella varsinkin, toppi päällä ulos käryyttämään, tuskin.. Lisää varmasti monelle motivaatiota lopettamiseen.
Tappara - Till I Die!

Poissa forrest

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 946
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #9 : Toukokuu 29, 2007, 10:33:54 »
Harvinaisen loistava asia. Vihdoinkin voi istuskella baarissa ilman että on haisevaa savusumua ympärillä. Eikä tarvitse joka illan jälkeen tuuletella tai pestä vaatteita jotta hajusta pääsee eroon.

Pro Tupakkalaki!

PS. Vielä kun samanlainen laki alkaisi koskemaan asuintalojen parvekkeita, niin vielä parempi. Syöpäkääryleitten tupruttelijoille en suo minkäänlaista sympatiaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2007, 10:35:44 kirjoittanut forrest »

Poissa Rausku

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #10 : Toukokuu 29, 2007, 20:41:05 »
Tosiaan, kaksipiippuinen juttu. Vaikka en itse vakituisesti poltakkaan niin olen lakia vastaan. Tuskin moni tämän takia polttamisen lopettaa, tappeluita luultavasti syntyy lieveilmiönä entistäkin enemmän kun porukan täytyy rampata sauhuille ulos tai pieneen tupakkakoppiin. Seuraavaksi kielletäänkin varmaan sen alkoholin myynti..
The only easy day was yesterday

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #11 : Toukokuu 29, 2007, 21:01:47 »
Tosiaan, kaksipiippuinen juttu. Vaikka en itse vakituisesti poltakkaan niin olen lakia vastaan. Tuskin moni tämän takia polttamisen lopettaa, tappeluita luultavasti syntyy lieveilmiönä entistäkin enemmän kun porukan täytyy rampata sauhuille ulos tai pieneen tupakkakoppiin. Seuraavaksi kielletäänkin varmaan sen alkoholin myynti..

Ja vessassa kävijätkin on ahdettu jonnekin erilliseen koppiin, minusta olisi ihan mukava kuseskella vaikkapa pitkin Grand Star Cafen lattioita pelipäivinä. ;)

Poissa rämä

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 660
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #12 : Toukokuu 31, 2007, 23:08:42 »
Ei tällanen laki harmita oikeesti ketään. Ei paatuneimpiakaan körssimiehiä.
Vastustus on vaan näennäistä. "Tyhmä laki" höpötystä ilman perusteluja.
Suomijuoppo käy baarissa sai siellä polttaa tai ei. Ihminen on sopeutuvainen. Tarpeeksi kun on pönttössä huurua on jopa kiva käydä välillä pihalla röökillä. Kitinää kuuluu toki aluksi.
Tottakai tulee tilanteita kun joku puupää alkaa riehumaan "minähän poltan missä haluan". Nää saa kuitenkin hepulinsa lähes asiasta kuin asiasta.
Mulla ei ole lakia mitään vastaan. Toki en välitäisi vaikkei olis tullutkaan.
Käyn aika harvoin missään. Sillon ku käyn tää varmaan vähentää pössyttelyä jonkin verran. ei viitti ravata kopissa tai ulkona. Tai sitten ei vaikuta mitään.
Sitten kun tulee kielto julkisella paikalla tupakoinnista mietin taas uudestaan.
Tai Lipposen Paven tupakanmyyntikielto.
-Henkilökohtaisista syistä-

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #13 : Kesäkuu 01, 2007, 07:04:14 »
Yle-X:n aamu-uutisten mukaan Turussa on noustu kapinaan uutta tupakkalakia vastaan ja perustettu yhdistys holhousyhteiskuntaa vastaan. Yritin etsiskellä tietoa kyseisestä yhdistyksestä netistä mutten ainakaan vielä löytänyt.
Voisi muuten kuvitella, että nuuskan käyttö ravintoloissa lisääntyy ja sitten niitä ihania mustia mällejä löytyy joka nurkasta kun ei ole tuhkakuppeja.
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #14 : Kesäkuu 01, 2007, 07:19:14 »
Nuuskaa onneksi ei saa joka kioskista.

Mielenkiinnolla jään odottamaan ensimmäistä baari-iltaani uuden lain aikana ja varsinkin sitä, kun aamulla ihmettelee, kun vaatteet ei haise järkyttävän pahalle vanhalle tupakansavulle. En kyllä jää kaipaamaan.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari