Kirjoittaja Aihe: Sosiaali- ja terveysala  (Luettu 49176 kertaa)

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #60 : Lokakuu 12, 2007, 02:30:33 »
Eipä ne poliisien ja palomiestenkään palkat taida häävejä olla ;D Ja mitä tulee työn "paskasuuteen", niin no. Itse ehkä valitsisin palomiehen homman. Samalla tavalla he ansaitsisivat palkan korotuksen.

VOI helvetti.. ***** suomalainen on sit vaan niin TYHMÄ.. Niin kauan sympatiat riittää kunhan tekee sitä tärkeää työtä ja eikä valita. Ja jos valittaa niin ei saa liikaa valittaa.. Valitettavasti tää yhteiskunta suo korotukset vaan paperille tai eduskunnalle. Tätä ollaan nyt hitto monta vuotta odotettu, kuppi menee nurin jossain vaiheessa.. Superin hyväksymä sopimus toi esim. pätkätyöläisille tuntipalkkaan 36 SENTIN korotuksen.. OSTA sillä nyt perheelle leipää.
Joo poliisit ja palomiehet ansaitsee korotuksensa kanssa, mutta miksi kirjoittivat tuon??
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa karsson

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #61 : Lokakuu 12, 2007, 08:38:55 »
Eipä ne poliisien ja palomiestenkään palkat taida häävejä olla ;D Ja mitä tulee työn "paskasuuteen", niin no. Itse ehkä valitsisin palomiehen homman. Samalla tavalla he ansaitsisivat palkan korotuksen.

VOI helvetti.. ***** suomalainen on sit vaan niin TYHMÄ.. Niin kauan sympatiat riittää kunhan tekee sitä tärkeää työtä ja eikä valita. Ja jos valittaa niin ei saa liikaa valittaa.. Valitettavasti tää yhteiskunta suo korotukset vaan paperille tai eduskunnalle. Tätä ollaan nyt hitto monta vuotta odotettu, kuppi menee nurin jossain vaiheessa.. Superin hyväksymä sopimus toi esim. pätkätyöläisille tuntipalkkaan 36 SENTIN korotuksen.. OSTA sillä nyt perheelle leipää.
Joo poliisit ja palomiehet ansaitsee korotuksensa kanssa, mutta miksi kirjoittivat tuon??
En ymmärtänyt tuosta mitään. Siis sairaanhoitajat ansaitsevat palkan korotuksen mutta ei nyt ehkä 500e ole varaa korottaa. Poliisit ja palomiehet mainitsin myös matalapalkka aloina joihin palkan korotus olisi paikallaan. Mitäs aihetta kiukustumiseen tuossa on? Tällä palstalla olen huomannut, että sovun säilymiseksi on syytä pysyä vaan jääkiekkokeskusteluissa ;D Janne on paras!

Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #62 : Lokakuu 12, 2007, 09:29:46 »
Eipä ne poliisien ja palomiestenkään palkat taida häävejä olla ;D Ja mitä tulee työn "paskasuuteen", niin no. Itse ehkä valitsisin palomiehen homman. Samalla tavalla he ansaitsisivat palkan korotuksen.

VOI helvetti.. ***** suomalainen on sit vaan niin TYHMÄ.. Niin kauan sympatiat riittää kunhan tekee sitä tärkeää työtä ja eikä valita. Ja jos valittaa niin ei saa liikaa valittaa.. Valitettavasti tää yhteiskunta suo korotukset vaan paperille tai eduskunnalle. Tätä ollaan nyt hitto monta vuotta odotettu, kuppi menee nurin jossain vaiheessa.. Superin hyväksymä sopimus toi esim. pätkätyöläisille tuntipalkkaan 36 SENTIN korotuksen.. OSTA sillä nyt perheelle leipää.
Joo poliisit ja palomiehet ansaitsee korotuksensa kanssa, mutta miksi kirjoittivat tuon??
En ymmärtänyt tuosta mitään. Siis sairaanhoitajat ansaitsevat palkan korotuksen mutta ei nyt ehkä 500e ole varaa korottaa. Poliisit ja palomiehet mainitsin myös matalapalkka aloina joihin palkan korotus olisi paikallaan. Mitäs aihetta kiukustumiseen tuossa on? Tällä palstalla olen huomannut, että sovun säilymiseksi on syytä pysyä vaan jääkiekkokeskusteluissa ;D Janne on paras!
Kiukustumista aiheuttaa ehkä ikuinen kituuttaminen sairaanhoitajan/perushoitajan palkalla. Toiv. Karssonilla on palkat kohdillaan, meillä ei ole.
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"

Poissa jani73

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1592
  • It's more important to be nice!
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #63 : Lokakuu 12, 2007, 11:40:23 »
Ihan helvetin hyvä homma että menevät lakkoon ja käyttävät kaikki mahdolliset keinot hyväkseen. Ilkeä ja ehkä tunteetonta/moraalitonta sanoa, mutta toivottavasti jokainen kuolemantapaus, jonka kitupiikki työnantaja väittää työtaistelun aiheuttaneen, osoitetaan herra Kataiselle. ***** siinä on niin mulkku ja kaksinaamainen mies, että oikeasti toivoin hänen kuolleen siihen ruokamyrkytykseen. Taisi joutua matkustamaan rahvaan kanssa kun yksityiskone jäi johonkin Ranskan kentille. Kansanedustajille pitäisi säätä oma laki, joka pakottaisi heidät käyttämään myös kunnallisia palveluja (hammashoito sekä terveydenhoito) - saisivat tuntea omissa nahoissaan mitä heidän päätöksensä oikeasti aiheuttavat.


hammer

  • Vieras
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #64 : Lokakuu 12, 2007, 13:11:29 »
Ainaski ylettömät palkkatavoitteet vievät pois todellisuudessa suuren yleisön kannatuksen palkkojen nostamiseen.Itse olen lähoihoitaja, joka erikoistunut mielenterveys- , päihde- ja kriisityöhön.Lähinnä suurin tarve on nostaa lähi- ja perushoitajien palkkaa ei niinkään sairaanhoitajien joitten helppo mennä vaikka Ruotsiin ja Norjaan rahastamaan ja annettaisiin jonkin suuruinen koulutusmaksu -tai vaikka sanktio jos lähtee ulkomaille töihin vaikka Suomen valtio maksanut koulutuksen.
En saa kollegoilta paljon positiivista palautetta sairaanhoitajien ahneus palkkojen korotuksissa jotka toimivat lähihoitajien tehtävissä.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #65 : Lokakuu 12, 2007, 13:41:26 »
Ahne, ahneempi, ammattiliitto?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710126709564_uu.shtml

Tehy painostaa sairaanhoitajia irtisanoutumaan ja uhkailee liitosta erottamisella.

Tehy painosti eilen ainakin yhdellä Tampereen yliopistollisen sairaalan osastolla kaikkia liittoon kuuluvia hoitajia kirjoittamaan nimensä irtisanoutuvien listalle, Aamulehti kertoo.

Hoitajia on painostettu uhkaamalla heitä välittömällä erottamisella ammattiliitosta.

Lisäksi irtisanoutumista pelkääviä on haukuttu rikkureiksi. Heitä on myös peloteltu työmäärällä ja vastuulla, joka kaatuu töihin jäävien harteille, kun valtaosa tehyläisistä irtisanoutuu.


Tuntuu kyllä että hoitajat ovat tässä kiistassa liiton pelinappuloina...

Rafael

  • Vieras
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #66 : Lokakuu 12, 2007, 13:42:32 »
Lähinnä suurin tarve on nostaa lähi- ja perushoitajien palkkaa ei niinkään sairaanhoitajien

Näin on. En ymmärrä kyllä pätkääkään, että sairaanhoitajat olivat mukana Superinkin allekirjoittamassa sopimuksessa. Mielestäni sairaanhoitajat voisivat operoida, jopa pienemmällä palkalla mitä he nyt tienaavat. Mielestäni myöskään sairaanhoitaja ei saa omasta vapaasta tahdostaan muuttaa ulkomaille. Etenkään jos hän aikoo harjoittaa siellä ammattiaan. Suorastaan ääliömäistä hakea töitä sieltä, jos aikoo vain saada parempaa palkkaa. Sairaanhoitajat ovat suoranaisia pettureita tässäkin asiassa! Kerrassaan huonoja ihmisiä! Muut saavat tehdä mitä tahtovat. Lähi- ja perushoitajille lisää liksaa! Ei sairaanhoitajille.

Rafael

  • Vieras
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #67 : Lokakuu 12, 2007, 13:51:14 »
Eipä ne poliisien ja palomiestenkään palkat taida häävejä olla ;D Ja mitä tulee työn "paskasuuteen", niin no. Itse ehkä valitsisin palomiehen homman. Samalla tavalla he ansaitsisivat palkan korotuksen.

No todellakin ansaitsisivat. Varsinkin palomiesten kohdalla on tällä hetkellä todella paljon epäkohtia. Eläkeikä päällimmäisenä. Mutta tässäkin asiassa on paljolti vaikea tehdä mitään ratkaisua, koska muiden alojen ihmiset kokevat sen epäreiluksi. En oikein ole selvillä, että koska palomiehet neuvottelevat seuraavan kerran työehdoistaan, mutta aika vahva tuntuma minulla on siitä, että lakko on sielläkin lähellä. Lisäansioiden lisäksi he tulevat varmasti vaatimaan eläkeiän laskemista 55:een ikävuoteen, ellei asiaan tule ratkaisua aikaisemmin.

edit. Palomiehet kuuluivat kunta-alan sopimukseen. Eläkeikä-kysymys tulisi käsitellä seuraavassa hallitusohjelmassa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2007, 13:59:40 kirjoittanut Rafael »

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #68 : Lokakuu 12, 2007, 14:16:46 »
Näin on. En ymmärrä kyllä pätkääkään, että sairaanhoitajat olivat mukana Superinkin allekirjoittamassa sopimuksessa. Mielestäni sairaanhoitajat voisivat operoida, jopa pienemmällä palkalla mitä he nyt tienaavat. Mielestäni myöskään sairaanhoitaja ei saa omasta vapaasta tahdostaan muuttaa ulkomaille. Etenkään jos hän aikoo harjoittaa siellä ammattiaan. Suorastaan ääliömäistä hakea töitä sieltä, jos aikoo vain saada parempaa palkkaa. Sairaanhoitajat ovat suoranaisia pettureita tässäkin asiassa! Kerrassaan huonoja ihmisiä! Muut saavat tehdä mitä tahtovat. Lähi- ja perushoitajille lisää liksaa! Ei sairaanhoitajille.
Jotenkin alkoi tuntua trollilta, mutta ei Suomessa voi koulutuksen mukaan ihmisiä karsinoida muuton suhteen. Muuhun trollaukseen en ota kantaa.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Rafael

  • Vieras
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #69 : Lokakuu 12, 2007, 14:20:16 »
Jotenkin alkoi tuntua trollilta, mutta ei Suomessa voi koulutuksen mukaan ihmisiä karsinoida muuton suhteen. Muuhun trollaukseen en ota kantaa.

Vastasin vain tyhmään kommenttiin tyhmästi.

Nimimerkillä itsekin ahne Tehyläinen.

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #70 : Lokakuu 12, 2007, 14:37:26 »
Vastasin vain tyhmään kommenttiin tyhmästi.
Nimimerkillä itsekin ahne Tehyläinen.
My bad. Pitäisi lukea ainakin kolme kertaa nää jutut, että tajuaisi.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa Jasu76

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 375
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #71 : Lokakuu 12, 2007, 16:24:43 »
Lähinnä suurin tarve on nostaa lähi- ja perushoitajien palkkaa ei niinkään sairaanhoitajien

Näin on. Lähi- ja perushoitajille lisää liksaa! Ei sairaanhoitajille.

Meinaatko että lähihoitaja, peruskoulun jälkeen kaks ja puol vuotta opiskellu, saa tienata enemmän kuin peruskoulun jälkeen 6 ja puol vuotta opiskellu, vastuullisemmassa työssä oleva, sairaanhoitaja?

Tällä hetkellä nääs ainakin "täällä" peruspalkat seuraavanlaisia:
Perushoitaja: 1669€/kk
Sairaanhoitaja: 1815€/kk

Tuossa kerrassaan kumuloituu hyöty opiskella +3,5a...

äly hoi älä jätä, oho se meni jo!

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #72 : Lokakuu 12, 2007, 21:15:33 »
En ymmärtänyt tuosta mitään. Siis sairaanhoitajat ansaitsevat palkan korotuksen mutta ei nyt ehkä 500e ole varaa korottaa. Poliisit ja palomiehet mainitsin myös matalapalkka aloina joihin palkan korotus olisi paikallaan. Mitäs aihetta kiukustumiseen tuossa on? Tällä palstalla olen huomannut, että sovun säilymiseksi on syytä pysyä vaan jääkiekkokeskusteluissa ;D Janne on paras!

ei tartte pysyä jääkiakossa. tuo reilu 500e tulis niinku parin vuoden sisään, ei kerta rysäyksellä. Ja ne palomiähet yms. tarttis sen kans yhtälailla. Superilaiset oli taas tyhmiä (mies pj.)ja meni hyväksymään tuonkin huonon sopimuksen. No aina voi mennä yksityiselle hoitoon ja maksaa ne rahansa sinne ja samaten kunnat ja sairaanhoitopiirit joutuu nyt maksamaan yksityisille vuokrafirmoille rahaa työntekijöille. Kumpi kannattavampaa?
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #73 : Lokakuu 14, 2007, 23:32:07 »
En lukenut ketjua muutoin kuin tuolla ihan alussa joskus mutta nyt vallitsevaan tilanteeseen heitän oman kommenttini. Mä en näe minkäänlaista realiteettia tehyn tämänhetkisissä 25%:n korotusvaatimuksissa. Korotusta toki tarvitsevat palkkaansa mutta 25%, hei haloo?!
Jos korotusta tulisikin se 25%, mitä sillä saan minä, asiakas? Saanko hymyä sen sijaan että joutuisin katsomaan naama norsun vitulla olevaa vastaanottovirkailijaa? Saisinko asiallista palvelua puhelimessa sen sijaan että minua ja vaivojani vähätellään?
Mä olen ymmärtänyt että esim. sairaaloissa on liian vähän työntekijöitä? Saadaanko 25%:n korotuksella helpotusta hoitajien työtaakkaan? Epäilenpä. Ja miksi niin? Jos on vaikeuksia maksaa nykyisellekään työvoimalla 25%:lla korotettua palkkaa niin millä rahalle uskotte työnantajan palkkaavan lisää porukkaa? Onko se sitten hyvä niin että rahaa on takataskussa vaikka muille jakaa (no ei nyt ehkä ihan oikeesti niin paljon) ja silti työt kaatuu niskaan? Ei sillä, käy se mulle kun en alalla ole mutta mä odotan sit saavani vastinetta maksamilleni veroille (jotka selvästikin nousee jos tämä korotus toteutuu).
Kiitos.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2007, 23:42:23 kirjoittanut Anikos »
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Desperado

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #74 : Lokakuu 15, 2007, 04:12:55 »
Anikos: Asiaa,peukku sulle