Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Alkuveryttelyt

(1/3) > >>

Manse-Fani:
Onkohan tällä palstalla paljonkin niitä, jotka katselevat mielellään myös peliä edeltävät alkulämmöt? Itse katson jokaisen pelin lämmittelyt, ja niitä tarkasti seuraamalla löytää jänniä jippoja.

Seuratkaapas esimerkiksi Lehtoa. Usein hyvät aluveryttelyt kielivät hyvästä pelistä, ja näin myös tänään. Ei mennyt kuin ehkä kolme neljä kiekkoa sisään. Hanskaan tahi kilpeen napsahteli komeesti lähes joka kuti.

Tuokkola on aika flegmaattisen olonen näissä karkeloissa. Mitä nyt jos juuri hanskan kohalle sattuu kiekko napsahtaan, niin Pekka saattaa sen ottaa. Muuten kyllä ei juurikaan pane tikkua ristiin kiekkojen kiinni saamiseksi.

Lopussa, kun pelaajat vetelevät rankkuja, on Tuokkola taasen lähes ohittamaton. Peittää kyllä hemmetin hyvin, siellä ei monet saa maalia. Ja katsokaapa Pukkaa kun vetää rankkaria, lähes aina sama harhautus, joka ei mene sisään kuin kerran kuukaudessa. Epäonnistumisen jälkeen Pukka nauraa minkä kerkiää.

Kun muut pelaajat ovat jo häipyneet pukuhuoneeseen, viimeisenä loput kiekot maaliin jää laukomaan Pukka tai Mäntymää, tai vaihtoehtoisesti molemmat, kuten tänään. Tässähän äijät saa harjotusta laukauksiinsa, jotka eivät niitä maan parhaita ole.

Mun mielestä alkuveryttelyt on kyllä, voisipa sanoa että puoli ottelua. Jotenkin tulee hyvä fiilis niitä katsellessa.

ippe:
Alkuveryttelyissä pelaajat pääsääntöisesti hakevat paikkoja lämpimiksi, eli harvoin maalivahti edes yrittää ottaa niitä kiekkoja kiinni tai pelaajat maalia. Tekevät vain samantyyppisiä liikkeitä kuin itse pelissäkin jotta juuri ne oikeat lihakset lämpiävät ja näin loukkaantumisvaara laskee. Tottakai myös tuntuma kiekkoon on tärkeä saada. Tampere cupissa mä kiinnitin huomiota siihen että venäläiset joukkueet näpräävät paljon enemmän kiekon kanssa kun taas suomalaiset luistelevat rinkejä, tekevät ylivoimahyökkäyksiä ja laukovat viivasta.

Mä takavuosina kiinnitin huomion siihen, että varsinkin paikallispeleissä joukkeet tekivät juuri samat lämmitteet/harjoitteet aivan täsmälleen samaan aikaan. Mietin että onko siellä joku yhteinen äänimerkki koska vaihdetaan seuraavaan kuvioon.

Verryttelyiden lopuksi yleensä joukkueen nuorimmat pelaajat vuorotellen hoitavat kiekot maalin tuntumaan josta ne on helpompi kerätä pois ennen jäädytystä. Venäjällä kuri on niin kova, että keräävät kiekot suoraan astiaan asti.

baldie:

--- Lainaus käyttäjältä: Manse-Fani - Tammikuu 09, 2006, 22:25:13 ---
Seuratkaapas esimerkiksi Lehtoa. Usein hyvät aluveryttelyt kielivät hyvästä pelistä, ja näin myös tänään. Ei mennyt kuin ehkä kolme neljä kiekkoa sisään. Hanskaan tahi kilpeen napsahteli komeesti lähes joka kuti.

Tuokkola on aika flegmaattisen olonen näissä karkeloissa. Mitä nyt jos juuri hanskan kohalle sattuu kiekko napsahtaan, niin Pekka saattaa sen ottaa. Muuten kyllä ei juurikaan pane tikkua ristiin kiekkojen kiinni saamiseksi.


--- Lainaus päättyy ---

Voisikohan tässä Tuokkolan tapauksessa mitenkään vaikuttaa sellainen asia, että Lehto alottaa kummiskin maalissa-periaate. Mitä sitä nyt turhia repii, ku kaveri menee maalille matsissa.

Manse-Fani:

--- Lainaus käyttäjältä: baldie - Tammikuu 10, 2006, 03:50:22 ---Voisikohan tässä Tuokkolan tapauksessa mitenkään vaikuttaa sellainen asia, että Lehto alottaa kummiskin maalissa-periaate. Mitä sitä nyt turhia repii, ku kaveri menee maalille matsissa.
--- Lainaus päättyy ---

Luultavasti juurikin tämä, tai ainakin itse ajattelen asian näin.

Kyljys:
No joo kyllä tulee lämmittelyt melko usein katottua, mutta yleensäkkin vaan lauantai otteluissa kun arkipäivinä ei kerkiä millään, hyvä ku peliin kerkee..

Onhan niitä iha mukava katella vaikka aina samat kikat ja kuviot sielä pyöriikin, mutta kyllä se nyt ainaka käytävillä lojumisen voittaa..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta