Kirjoittaja Aihe: "Tapparan puolesta"  (Luettu 9705 kertaa)

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
"Tapparan puolesta"
« : Marraskuu 25, 2015, 23:05:20 »
Olen jo pitkään miettinyt, että voisimmeko fanien puolelta masinoida mielenkiintoisia kampanjoita Tapparan puolesta teemalla. Tämä ei siis liity mitenkään Bluesin vastaavaan toimintaan vaan tässä on kyse enemmän yksilöllisestä pienestä kilpailusta ja ideasta, joka tehtäisiin Tappara-fanien toimesta ikään kuin joukkueen tukemisena.

Itse olen jo pitkään halunnut tehdä muutamia elämänmuutoksia, mutta elämänmuutos on aina niin pitkä prosessi, että yksin taistelu ilman aitoa päämäärää välillä turhauttaa minua. Itselleni olen todennut, että elämänmuutoksen ylläpitäminen on se vaikein tehtävä ja helposti palaan vanhoihin tapoihin. Sosiaalinen paine ja sosiaalinen yhteinen, mutta samalla kaikille yksilöllinen päämäärä tekisi ehkä minunkin elämänmuutoksestani helpompaa. Olisiko Tapparan faneilla täällä infossa lähteä "elämänmuutostalkoisiin" mukaan?

Itse haluaisin lähteä seuraavissa asioissa tekemään pientä kilpajuoksua kohti kevättä:
-Ylipaino. Olen aikuisiällä päässyt useasti kiinni liikuntaan, mutta se on aina ollut kausittaista. Haluaisin tehdä liikunnasta pysyvän asian elämässäni, joten haluaisin kevääseen mennessä tiputtaa painoani reippaasti. Toinen asia, mitä haluaisin tehdä, on lisätä yleistä lihaskuntoa ja alkaa käymään salilla tai tehdä muuta sellaista, joka parantaisi nykyistä aivan hirveää lihaskuntoani.
-Tupakointi. Pääsin jo viime vuonna eroon tupakasta ja olin polttamatta 8 kuukautta, kunnes romahdin uudestaan ja sen jälkeen meno on ollut kylmää.

Koska tällaiset elämänmuutokset ovat aina yksilölle vaikeita, uskon, että pystyisin pääsemään tavoitteisiini paremmin ryhmässä, kun tietäisin, että muutkin tekevät samojen asioiden parissa töitä, joka sitten heikolla hetkellä toivottavasti motivoisi myös minua.

Me fanit vaadimme joukkueeltamme paljon, joten ehdotankin, että fanit lähtisivät yhdessä jokainen yksilöllisellä tavallaan mukaan elämäntapamuutokseen, koska kaikilla on varmasti jokin asia, joka olisi kiva muuttaa pysyvästi.

Näistä voitaisiin tehdä esim. someen ihan oma ryhmä, jossa jaettaisiin fiiliksiä, mitä tehtiin ja tässä samassa hengessä julkaistaisiin esim. montako kiloa on menetetty Tapparan hengessä, montako kiloa on saatu lisää lihasmassaa Tapparan hengessä, montako tupakkaa on jäänyt Tapparan hengessä polttamatta jne. Keväällä tästä voitaisiin kaikista osallistuneista koostaa lista, jossa selkein numeroin laskettaisiin yhteen tehdyt muutokset, joka sitten vietäisiin vaikka joukkueen ja Tapparan tietoon, että fanit ovat tällä panoksella osallistuneet yhteisen mestaruuden tavoitteluun. Siinä samlla yksilöt, yhteishenki ja yhteinen rakas seura hyötyvät.

Kommentteja, ideoita, osallistujia? :)

Poissa Jaukki

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1147
  • Tappara.co --> Treppu
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #1 : Marraskuu 25, 2015, 23:14:49 »
Kysymys:
Vaikka alkaisin käymään salilla, miten se vaikuttaisi Tapparan menestykseen?
Titta på ylähylly!

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #2 : Marraskuu 25, 2015, 23:20:17 »
Kysymys:
Vaikka alkaisin käymään salilla, miten se vaikuttaisi Tapparan menestykseen?

Ei se tietenkään vaikutakaan. Kysymys on enemmän symbolisesta teosta, käytännössähän meidän tekemisillämme tai tekemättä jättämisillä ei ole mitään tekemistä Tapparan kanssa ellei kyse ole transaktioista eli rahansiirroista. :)

Mielestäni jääkiekossa ja fanittamisessa on pitkälti kysymys ainakin osittain yhteisöllisyydestä ja pienet yhteiset symboliset teot luovat sille pohjaa. Käytännössähän merkitys on absurdi tai abstrakti, koska se, että me käymme salille tai tiputamme painoa ei tee Tapparasta voittavaa joukkuetta =)

Tämä olisi enemmän tukiviesti ja urheiluhenkeen sopiva sellainen =)

Poissa Jaukki

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1147
  • Tappara.co --> Treppu
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #3 : Marraskuu 25, 2015, 23:32:17 »
Kysymys:
Vaikka alkaisin käymään salilla, miten se vaikuttaisi Tapparan menestykseen?

Mielestäni jääkiekossa ja fanittamisessa on pitkälti kysymys ainakin osittain yhteisöllisyydestä ja pienet yhteiset symboliset teot luovat sille pohjaa. Käytännössähän merkitys on absurdi tai abstrakti, koska se, että me käymme salille tai tiputamme painoa ei tee Tapparasta voittavaa joukkuetta =)
Tähän vahva sama. Olin ala-, ja ylä-asteella koulukiusattu, ja Tappara-yhteisö olivat perheen sekä kahden ystävän lisäksi ainuita syitä jatkaa matkaa. Kun menen hallille se on kuin kotona olisi. Sinne olen aina ollut tervetullut ja olen saannut olla yksi porukasta. Siinä se suurin syy varmaan miksi Tappara on nykyään mulle perheen ja ystävien jälkeen tärkein asia.

Edit. Niin ja messissä olen vain jos tulee aihe mihin voin osallistua.
Titta på ylähylly!

Poissa tomppa94

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1348
  • Tappara.co --> Donizimo
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #4 : Marraskuu 26, 2015, 13:50:29 »
^ täältä löytyy kohtalontoveri.. Olen siis itsekin koulukiusattu. Yks kiusaamisen syy oli et pidin Tapparan vaatteita ja muut muuta henkistä kiusaamista. Tosin Tappara vittuilua en ota nii sillai, logoo oon aina ja tuun aina kantamaan ylpeenä sano kuka mitä tahansa. Huvittavinta oli että kyseiset kiusaajat oli itsekin Tappara "faneja".

Mulle ainakin Tappara fanit on kaikki sellasia kelle en auo päätäni mistään jokainen kuuluu siihen "Tappara perheeseen". En myöskään suosi kiusaamista kenellekkään.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2015, 13:52:53 kirjoittanut tomppa94 »

Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #5 : Marraskuu 26, 2015, 14:17:41 »
Kun alotatte sen elämäntapa remontin, ni asettakaa tavoitteita, se helpottaa lopputulokseen pääsyä. Myös välitavoitteisiin pääsyn voi palkita, esim. Tapparan hengessä seuran hupparilla tms. Toi toimii ainakin tupakanpolton lopettamisessa. Itse vaihdoin röökit Jenkkiauton bensoihin, ei tavallaan tullut lisäkuluja polttoaineesta.
Sama toimii salilla. Mä kerään lisää painoo, ja muutama vuosi sitten tavote oli yli 90kg, nyt se on joka vuosi pikkasen lisää, eli 105kg tän vuoden tavote.
Salihommista jos haluaa ilmasia vinkkejä, ni saa kysyy.
"Varo ettei talos pala!"

Poissa Jaukki

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1147
  • Tappara.co --> Treppu
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #6 : Marraskuu 26, 2015, 14:50:23 »
^ täältä löytyy kohtalontoveri.. Olen siis itsekin koulukiusattu. Yks kiusaamisen syy oli et pidin Tapparan vaatteita ja muut muuta henkistä kiusaamista. Tosin Tappara vittuilua en ota nii sillai, logoo oon aina ja tuun aina kantamaan ylpeenä sano kuka mitä tahansa. Huvittavinta oli että kyseiset kiusaajat oli itsekin Tappara "faneja".
Itsellä sama.

Suunnittelin päivällä hieman tätä ideaa ja pohdin voisiko tänne palstalle tehdä tälle asialle oman alueen? Kuten "Pelaajat" ja "Ottelut" alueet. Koska Facebook on epävarma alusta tälläiseen touhuun, topicit hautautuvat ja lentävät bittiavaruuteen todella helposti. Twitter, Instagram ja Vine voisivat toimia tukisiipinä projektille. Itse voisin alkaa mainostamaan tällöin tätä palstaa ja projektia omilla some-tileilläni. Tarpeen vaatiessa voin luodakin some-tilit projektille.

Toinen vaihtoehto olisi ulkoinen foorumi MUTTA
-kuka luo? (En osaa)
-kuka ylläpitää? (Ei ole aikaa)

Ja jos joku ei tiedä mitä ovat Twitter, Instagram ja Vine:
Twitter-Sovellus missä voit kirjoittaa 140 merkin pituisia viestejä ja lähettää kuvia.
Instagram-Lisää kuvia ja max. 15s pitkiä videoita
Vine-Täällä voit jakaa muutaman sekunnin pituisia videoita. Vine on Twitterin videosovellus.
Titta på ylähylly!

Poissa Latela

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #7 : Marraskuu 27, 2015, 11:19:32 »
Itselläkin alkaa rööki lakko maanantaina ja toi olikin hyvä vinkki et palkita itsensä vaikka tappara paikalla jne ja sali hommat pitäs alottaa kanssa

Poissa Latela

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #8 : Marraskuu 27, 2015, 11:21:00 »
Oisko savuton hakametsä hyvä teema😃

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #9 : Marraskuu 27, 2015, 11:35:10 »
Itsekin voisin heti ensi maanantaina lähteä tietoisesti tuohon savuttomuuteen mukaan, mikäli siis "kohtalotovereita löytyy"
Tästä olisi kiva tehdä jotain virallista listausta, jossa tuloksien seuraaminenkin on mahdollista.
Se, millä instrumentilla se hoidetaan, onkin sitten vähän vaikeampi asia. :)

Poissa Latela

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #10 : Marraskuu 27, 2015, 11:49:04 »
Ja tapparalta kysyy lähtiskös kaupunki ja tappara savuttomana hakametsä kumppaniaan se voi kyl nostaa metelin pystyyn ja käy porukkaa viel vähemmän matseissa

Poissa tomppa94

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1348
  • Tappara.co --> Donizimo
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #11 : Marraskuu 27, 2015, 13:52:27 »
Ihan vaan kyselen et oisko tässä porukassa kiinnostusta pistää joku lätkäjengi pystyyn ihan höntsäillen ja kuntoa ylläpitämään vaikka kerran viikossa? Tietenkin joku joka osaa hoitaa nää vuorot ja maksut jne kaikille niin saa ottaa vastuun siitä. :D Tyyliin sunnuntaisin vaik hakamettäs?

Poissa WarAxe89

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #12 : Marraskuu 27, 2015, 14:55:06 »
Itsellä kanssa olis tuo painon pudottaminen tavoitteena ja toisena ainakin se että haluaisin opetella painimaan että voitan ensi kesänä mökkipaineissa yhden kaverin jolta olen tähän asti ottanut aina täpärästi pataan. Janoan revanssia :D Tuo kaveri muuten kannattaa tepsiä.  ;D

Myös liiallisesta kaljan tissuttelusta pitäis alkaa viimeistään vuoden vaiheessa alkaa opetella eroon ja kahvin juontiakin olis tarkoitus vähentää. Onhan tuossa jo tavoitteita kerrakseen.

Poissa Nevöföget03

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 187
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #13 : Marraskuu 27, 2015, 15:27:34 »
Tähän Tapparan puolesta-painonpudotuskampanjaan voisi kiinteäski osaksi liittää Sinioransseissa laulamisen ja hyppimisen. Siitä ei liikunta parane.

Poissa WarAxe89

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: "Tapparan puolesta"
« Vastaus #14 : Marraskuu 27, 2015, 16:59:05 »
Tuskin kuuluu millään tavalla tähän ketjuun tai aiheeseen muuta tämän päivän lottorivi:

1. Hifk-Kärpät (1)

2. Kalpa-Ilves (1)

3. Lukko-KooKoo (2)

4. Tps-Pelicans (1)

Yhteiskerroin: 30,17 ja panos 5 euroa

Kuinkahan moni lähtis kokeilemaan samaa? :D

No jokatapauksessa yksi lupaus seuraavalle vuodelle voisi olla se että lopetan otteluiden lopputulosten veikkaamisen rahasta.