Yleinen keskustelu > Asiaa Jälkipeleistä

KYSELY: Tappara.info 10v - täysremontti juhlan kunniaksi?

(1/15) > >>

Ljpp:
Palsta tosiaan täyttää 10 vuotta 2.1.2016, eli vajaan parin kuukauden päästä.

Olen mietiskellyt paljon tuota seuraavaa vuosikymmentä ja haluan kysyä kaikilta Teiltä miltä kuulostaisi seuraava kehityspolku:

- Uudeksi palstan alustaksi Discourse
- Vanhan palstan sisältöä ei siirrettäisi, vaan tämä jätettäisiin historialiseksi arkistoksi read-only tilassa. Vanhaa materiaalia voisi siis edelleen käydä lueskelemassa, muta kaikki uusi keskustelu siirtyisi uuteen foorumiin.

Äkkiseltään vanhan sisällön siirtämättömyys tuntuu tietysti käsittämättömältä, mutta kolikossa on enemmän kuin yksi puoli. Myös palstan kulttuurilliset rakenteet, itse palstan jaottelu yms. ovat jossain määrin vanhentuneita. Vaihdos antaisi mahdollisuuden aloittaa puhtaalta pöydältä ja foorumin alaosastot voitaisiin samalla tarkastella kriittisesti ja uudistaa. Alaosioita tulisi luultavasti lisää, jotta palstan moninaiset keskusteluaiheet saataisiin loogisemmin paloiteltua pienempiin osiin.

Ajankohta on myös mielenkiintoinen kysymys. Loogista olisi tehdä tämä tietysti hiljaisella kesäkaudella, mutta vaihto kesken kauden tukisi tehokasta käyttäjien ja kulttuurin siirtymää, koska Tapparalla olisi Liigassa ns. tilanne päällä.

Discourse toisi mukanaan paljon käytännöllisiä ja teknisiä etuja, kuten responsiivisen ulkoasun joka toimii kaikilla laitteilla, sosiaalisen median integraation, reaaliaikaisesti päivittyvät ketjut yms. Kannattaa tutustua järjestelmään ajatuksella ennen vastaamista.

ozzi:
Kuten jo olen aiemmin maininnutkin, kannatan ehdottomasti ajatusta. Tämä SMF alkaa olemaan vanhentunut.

Jos alotetaan puhtaalta pöydältä, onko mahdollista siirtää käyttäjätunnukset vai meneekö nekin uusiksi?

Kalumummo:
50/50. Itse ainakin olen todella tyytyväinen nykyiseen. Ei mitään ongelmia ja homma pelittää.

Axe Boobs:

--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Marraskuu 15, 2015, 13:22:57 ---Äkkiseltään vanhan sisällön siirtämättömyys tuntuu tietysti käsittämättömältä, mutta kolikossa on enemmän kuin yksi puoli. Myös palstan kulttuurilliset rakenteet, itse palstan jaottelu yms. ovat jossain määrin vanhentuneita. Vaihdos antaisi mahdollisuuden aloittaa puhtaalta pöydältä ja foorumin alaosastot voitaisiin samalla tarkastella kriittisesti ja uudistaa. Alaosioita tulisi luultavasti lisää, jotta palstan moninaiset keskusteluaiheet saataisiin loogisemmin paloiteltua pienempiin osiin.

...

Discourse toisi mukanaan paljon käytännöllisiä ja teknisiä etuja, kuten responsiivisen ulkoasun joka toimii kaikilla laitteilla, sosiaalisen median integraation, reaaliaikaisesti päivittyvät ketjut yms. Kannattaa tutustua järjestelmään ajatuksella ennen vastaamista.

--- Lainaus päättyy ---
Vaatii paljon lisää perusteluja, jotta saa minut painamaan kyllä-nappia. En ymmärrä ollenkaan, mitä some-integraatiota tämä palsta muka kaipaisi. Alaosiojakoa voi aina miettiä, myös nykyisen palstan puitteissa: en kuitenkaan koe siinä olevan mitään moitittavaa. Renponsiivisuus voisi olla noista se mukavin juttu, mikäli se toimii hyvin. Pystyn kyllä ongelmitta lukemaan halpispuhelimellani palstaa nykyiselläänkin, ei sillä.

En vastaa vielä mitään vaan jään seuraamaan keskustelua ja annan reilun mahdollisuuden. Näillä näkymin tulen kuitenkin lähipäivinä äänestämään alinta vaihtoehtoa.

Le GoaP:
Olen kyllä hienovaraisen palstan uudistamisen kannalla, eli esim. alajaostot voisi miettiä tarkemmiksi ja niitä voisi lisätä/ poistaa. Mutta sen verran täytyy sanoa myös, että vaikka käytössäni on ollut ja on edelleen älypuhelin en koskaan lue tai seuraa nettiä sen kautta, joten mihinkään mobiilikäytettävyyteen en osaa sanoa yhtään mitään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta