Kirjoittaja Aihe: Tapparan peliesitykset 2015-2016  (Luettu 44456 kertaa)

Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Tapparan peliesitykset 2015-2016
« Vastaus #75 : Joulukuu 19, 2015, 13:14:05 »
Laitoin nyt tällä kertaa tänne. Laskeskelin, että Tappara on pelannut 18 peliä vieraissa ja 15 kotona(en tarkistanut toiseen kertaan).  Luulisi, että pelimäärä vieraissa ja kotona tulee tasoittumaan. (Liigasta ei koskaan tiedä:D). Mielestäni joukkue on suoriutunut  hyvin syksystä, verrattuna nyt vaikka viime vuoteen. Kovin pitkiä tappioputkia ei ole, joten voisi sanoa, että suorittaminen on ollut tasaisempaa.
Joukkueen identiteetti ja pelitapa on vahvistunut. Se on mielestäni suurin edistys viime vuoden syksyyn. Tykkään tästä pelitavasta huomattavasti enemmän kuin Rautakorven aikaisesta. Huomattakoon, että tämä tapa pelata on vaikeampi omalle maalivahdille, joten ihan vertailukelpoisuutta ei ole, mitä tulee mokkepeliin.

Mokkepelistä en avaudu isommin. Suht koht puhtaat paperit. Sanon vain sen, että Domi on yllättänyt minut positiivisesti. Mitä tulee Karhuseen, niin olen hiukan pettynyt. Taso ei ole noussut odotukseni mukaan. Samat puutteet näkyvät pelissä, kuin kesälläkin. Vaikea sanoa tyypistä sen kummemmin, kun en poikaa tunne. Olen tunnistavinani kuitenkin ongelman syvimmän olemuksen. Ja jos näin on, niin haastavaa tulee olemaan.

Pakisto on miestäni pelannut kelvollisesti, vaikka lapsuksia tulee silloin tällöin. Pahin sattui Bonsalle tuossa muinoin ihan tuplana. Jalkanopeus tuottaa hiukan ongelmia. Elorinteelle enemmän peliaikaa, niin puolustuspelaaminenkin paranee :D

Hyökkäys samoin saa puhtaat paperit. Maaleja en ole laskenut, onko enemmän kuin viime kaudella vastaavaan aikaan vai ei? En tarkastanut. Menetetyt pelaajat on mielestäni pystytty korvaamaan omilla ja vierailla. Positiivisin pelaaja on ollut Kuusela. On noussut elämänsä vireeseen.
Karjalainen on ollut myös positiivinen yllätys. Minun odotusten mukaan ovat menneet mm. Lajunen, Haapala, Savinainen, Laine.
Muista ei sen kummemmiin.

Alivoima -ylivoimapeliin en ole ihan tyytyväinen. Kukapa koskaan olisi?

Valmennus saa myös puhtaat paperit. Hiukan tuntuu joskus siltä, että pelin sisällä reagoiminen on hidasta tai olematonta. Varsinkin pelin loppuhetkillä toivoisi hiukan vielä viilausta. Peluuttaminen yleensä voisi mielestäni olla tasaisempaa. Minun ymmärtääkseni lähes kaikissa joukkueissa ei ylivoimaa ja alivoimaa vedä samat jätkät. Se luo peluuttamiselle lähes ylivoimaisia haasteita. Esim. Haapla on tuosta kärsinyt tulokseensa ja taitoihinsa nähden kohtuuttomasti. Ilmeisesti viime peleissä tuohon on valmennuskin kiinnittänyt huomiota. Saa
nähdä, vaikka pelaisi tuosta syystä jossain muussa ketjussa kuin Lajusen ja Kuuselan kanssa???

Yleisömääriin hiukan pettynyt olen minä. Muutama sata voisi peleissä käydä enemmän väkeä, koska kyseessä on liigan kärkijoukkue. Fanikatsomo on ollut oikein aktiivinen.

Keväälle toivon ainakin yhtä laituria minimissään ja lisäksi.....katsotaan.
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Tapparan peliesitykset 2015-2016
« Vastaus #76 : Joulukuu 19, 2015, 15:03:46 »
Mitä tulee Karhuseen, niin olen hiukan pettynyt. Taso ei ole noussut odotukseni mukaan. Samat puutteet näkyvät pelissä, kuin kesälläkin. Vaikea sanoa tyypistä sen kummemmin, kun en poikaa tunne. Olen tunnistavinani kuitenkin ongelman syvimmän olemuksen. Ja jos näin on, niin haastavaa tulee olemaan.

Minun silmääni, näkemättä kaikkia pelejä, Karhusen trendi on ollut laskeva. Tai korkeintaan vaakasuora ja pelin taso on noussut. Kauden ensimmäisissä peleissä hän näytti mielestäni oikein hyvältä, kauden ajankohta huomioiden, mutta syksy on tuonut tullessaan ongelmia. Ns. helposta maaleista on puhuttu, mutta itse on katsellut huonoja irtokiekkoja ja vähän "sekavan" näköistä tekemistä jossain tilanteissa.

Eihän Karhun itseluottamus ole kärsinyt siitä, että huomaa tulevansa oikeasti haastetuksi, eikä olekkaan suvereeni ykkönen?

@Messi, mistä muuten valmennus tai johto tiesi, että Domi pystyy täyttämään saappaat, koska tämä ei saanut yhtään peliä Norosen vielä ollessa mukana?

Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!