Kirjoittaja Aihe: Juha Metsola  (Luettu 523563 kertaa)

8onsekova16

  • Vieras
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #945 : Maaliskuu 26, 2014, 13:36:24 »
Kyllä mä väittäisin että Prahassa ja Calgaryssa on haukattu viime kevään perusteella totaalisesti paskaa kun eivät pärjänneet edes "no-top-ranked" Metsolalle.

Heitä nyt jo se Metsola-patsas sieltä nurkasta pois. Rupee tuleen sen verta sekasta juttua. Väität ihan tosissasi että Metsola on parempi kuin Raanta, Ortio ja Vehanen. Herää jo.  8)

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #946 : Maaliskuu 26, 2014, 13:49:13 »
Heitä nyt jo se Metsola-patsas sieltä nurkasta pois. Rupee tuleen sen verta sekasta juttua. Väität ihan tosissasi että Metsola on parempi kuin Raanta, Ortio ja Vehanen. Herää jo.  8)

Lue nyt se mun "sekava" juttu. Kirjoitin että hävisi Raannalle viime kaudella play-offit, voitti selkeästi Ortion ja Vehasen. Paremmuuteen en ole ottanut kantaa. Sinun olettamuksen mukaan Metsolan pitäisi olla parempi maalivahti, koska olihan hänella huomattavasti parempi GAA kuin Vehasella tai Ortiolla.

Mutta jos ajatellaan palstan yleistä mielipidettä ja asiantuntijuutta maalivahdeista, niin olisihan Raanta pitänyt heittää samantien tuon ensimmäisen Ässä-kauden play-off sulamisen jälkeen hiuksista sinne kuuluisaan paikkaan.

Minulle on kyllä vaikea saada kämpille Metsola-patsasta. Voit kaivaa vanhoja kirjoituksiani joissa olisin pitänyt Jani Niemisen aikoinaan ennemmin kuin Metsolan.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2014, 13:51:07 kirjoittanut coly »

Poissa TaPPi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1322
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #947 : Maaliskuu 26, 2014, 13:52:00 »
Olen kyllä eri mieltä siitä että Metsola voitti Vehasen ja Ortion. Tappara joukkueena voitti Lukon ja IFK:n. Vehanen ja Ortio eivät sen huonompia olleet mitä Metsolakaan.

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #948 : Maaliskuu 26, 2014, 13:55:34 »
Olen kyllä eri mieltä siitä että Metsola voitti Vehasen ja Ortion. Tappara joukkueena voitti Lukon ja IFK:n. Vehanen ja Ortio eivät sen huonompia olleet mitä Metsolakaan.

Aivan. Nyt tää kääntyikin jo tälläiseen asetelmaan. Hiukan jo odottelinkin tälläistä korttia. Harmittavasti Tappara joukkueena oli valovuoden edellä Ässiä, mutta maalinsuullahan se ratkesi.

Jatkakaa. Ei ***** mitä argumentteja toinen toisensa perään. Palola veteli maaleja Vehaselle sieltä ja täältä ilman maskeja ja sinä tulet pokkana väittämään ettei Metsola voittanut Vehasta.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2014, 13:57:58 kirjoittanut coly »

8onsekova16

  • Vieras
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #949 : Maaliskuu 26, 2014, 13:57:38 »
Sinun olettamuksen mukaan Metsolan pitäisi olla parempi maalivahti, koska olihan hänella huomattavasti parempi GAA kuin Vehasella tai Ortiolla.

En ole kertaakaan haukkunut tai puolustellut kantaani Metsolan tasosta yhdelläkään tilastolla. Itse sinä ja muut niitä prosentteja tänne tungette eripituisilta jaksoilta. Kunhan vain sanoin että jos kerran niitä tilastoja tänne tykkäätte tunkea mielummin kuin katsella pelejä niin käyttäkää edes oikeaa tilastoa. Minä itse en niitä lue niinkuin raamattua, toisin kuin osa täältä. Jokainen joka katselee oikeasti pelejä niin huomaa että Metsola on hukassa jossain välissä jokaisessa pelissä. Ei vain voi tulla  huipulle kymmeniä ja kymmeniä kämmejä joka kausi. Herranjestas sentään, puolesta kentästä ranari tolppaan, kauhea lerppu viidestä metristä kolmannessa erässä. noita riittää vaikka kirjan tekoon. Huippuvahdilla ei.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #950 : Maaliskuu 26, 2014, 14:13:37 »
Mulle on ihan sama vaikka Metso imasis kuus helppoa joka pelissä, kunhan Tappara voittaa. Toistaseks näyttää hyvältä.
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa KARPAASI

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #951 : Maaliskuu 26, 2014, 14:14:56 »
Jos muistellaan viime vuoden Lukko-sarjaa niin kyllä Vehanen suli siinä täysin.
3 ottelussa lahjoitti 2 maalia ja ratkaisevassa 4 matsissa Raumalla
meni jokainen Opan veto sisään ilman maskia ja otettiin vaihtoon pelin jo ratkettua.
Jos joku väittää ettei tässä Metsola vetänyt Vehasta dunkkuun 100-0 niin ei ole
seurannut tuota sarjaa. Maalit muuten sarjassa Tapparalle 15-5.. ;)
Vai että samantasoiset molarit tässä sarjassa..?

Poissa polvitaklaaja

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1214
  • Twat
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #952 : Maaliskuu 26, 2014, 14:17:54 »
Ei vain voi tulla  huipulle kymmeniä ja kymmeniä kämmejä joka kausi. Herranjestas sentään, puolesta kentästä ranari tolppaan, kauhea lerppu viidestä metristä kolmannessa erässä. noita riittää vaikka kirjan tekoon. Huippuvahdilla ei.
VMP.

Jostain syystä Metsola kuin pari muutakin pelaaja ovat aikamoisen piikin alla näiden mokien suhteen. Kyllä siellä näitä urpoluja on riittänyt useammallakin vahdilla ja niistäkin saisi kirjan jos vain rupeaisi pitämään listaa yllä. Tässä on vaan se, että suurimman osan Liigan matseista me katsotaan Tapparan ollessa kentällä ja ei noita kaikkia raportoida erilaisissa julkaisuissa kuten Jatkoaika sun muut.

Metsola on hyvä vahti jolla voi voittaa mestaruuden se on ihan varmaa. Metsola on kuitekin siinä mielessä erilainen kuin Raanta, että tarvitsee hyvän puolustuksen ympärilleen jotta homma menee helpommaksi. Miksi? Koska tulee aika paljon maaliltaan ulos jotta voi paikata pientä kokoaan mutta taas monessa tilanteessa tuo hötkyilyn näköinen tai ylipelaamisen näköinen venkoilu paikataan hyvillä reflekseillä.

Mitä tulee tuohon Colyn kommenttiin niin olen täysin samaa mieltä nyt oli kyse voitoista eikä paremmuudesta.
"Mikä jätkä sää oot kun etsää osaa puhua etkä sää osaa pelata, niin mikäs tää sun juttus oikein on?" Ville Nieminen Siim Liivikille ajassa 60:00 ekassa pleijari pelissä 2013..

8onsekova16

  • Vieras
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #953 : Maaliskuu 26, 2014, 14:21:14 »
Mulle on ihan sama vaikka Metso imasis kuus helppoa joka pelissä, kunhan Tappara voittaa. Toistaseks näyttää hyvältä.

Tästä nyt varmaan kaikki ainakin on samaa mieltä. Siitäkin että Metsolalla se voittaminen on mahdollista.

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #954 : Maaliskuu 26, 2014, 14:23:28 »
En ole kertaakaan haukkunut tai puolustellut kantaani Metsolan tasosta yhdelläkään tilastolla. Itse sinä ja muut niitä prosentteja tänne tungette eripituisilta jaksoilta. Kunhan vain sanoin että jos kerran niitä tilastoja tänne tykkäätte tunkea mielummin kuin katsella pelejä niin käyttäkää edes oikeaa tilastoa.

SINÄ itse kirjoitit tälläistä:

Maalivahdeissa ratkaisee kokonaisuus, ei pelkkä torjuntaprosentti, itseasiassa maailmalla arvostetaan paljon enemmän tilastoa GAA.

Itse toit esille GAA:n. Joka on Metsolalla itseasiassa hyvä.

Fakta on sekin, että GAA on erittäin tärkeä tilasto kuten mainitsit. Varsinkin pitkässä juoksussa, jolloin on helppoa sanoa Metsolan olevan huippuvahti tähän sarjaan, sen ollesssa alle kahden kauden otannalla runkosarjassa 2.00 ja viime kevään play-offseissa 1.84 ja nyt 1.67.

Väitätkö sinä siis tosissasi ettei tuollaisilla tilastoilla ole mahdollisuutta voittaa? Tilastojen ollessa tuollaiset saa maali tulla periaattessa vaikka puolesta kentästä, koska todennäköisyydet voittoon säilyvät edelleen.

Nuo on kuitenkin tilastoja eli faktaa. Faktaa on sekin, että siniviiva rannari kopahti viime pelissä tolppaan, mutta tilastoissa se ei näy. Eihän se tietenkään saisi osua tolppaan, vaan pitäisi poimia hanskaan.

Metsola torjui ensimmäisessä pelissä Ritamäen läpiajon pelin ollessa 3-2. Maali siitä, niin ehkä olisi hävitty ensimmäinenkin peli loppujen lopuksi. Pärssinen oli nokikkain toisen pelin jatkojalla ja Metsola torjui sen antaen mahdollisuuden edelleen joukkueelleen.

Jääkiekossa on paljon jossittelua ja läheltä piti tilanteita. Tilastoilla on kuitenkin loppujen lopuksi suurin merkitys joukkueen menestykselle. Se riittääkö Metsola mestaruuteen on mulle oikeastaan ihan sama, enkä mieti sellaisia. Katsotaan mihin riittää, tilastojen perusteella mies on aivan riittävä maalivahti ja joukkueen on hoidettava loput.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2014, 14:26:12 kirjoittanut coly »

Poissa TaPPi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1322
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #955 : Maaliskuu 26, 2014, 14:25:58 »
Olen kyllä eri mieltä siitä että Metsola voitti Vehasen ja Ortion. Tappara joukkueena voitti Lukon ja IFK:n. Vehanen ja Ortio eivät sen huonompia olleet mitä Metsolakaan.
Harmittavasti Tappara joukkueena oli valovuoden edellä Ässiä, mutta maalinsuullahan se ratkesi.
Kukas muu näin on väittänyt kuin sinä itse ? Tappara oli monella osa-alueella Ässiä huonompi, minkä takia hävisi. Myös maalivahtien välisessä taistossa Tappara oli huonompi, mistä jopa kaikki täällä taitavat olla samaa mieltä. Ässiä ei olisi välttämättä pysäytetty vaikka siellä olisi ollut kuka tahansa maalissa

Poissa cace6969

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 633
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #956 : Maaliskuu 26, 2014, 14:34:42 »
Ässät puolusti noissa finaaleissa äärimmäisen hyvin omaa maalinedustaa ettei Raanta joutunut varsinkaan Porissa edes kunnon testiin. Mitään siis Raannalta pois ottamatta. Metsolalle tuli paljon enemmän pahoja tilanteita kun Raannalle. Siis Porissa. Tampereella oli tasaisempaa pelillisesti.

Poissa TaPPi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1322
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #957 : Maaliskuu 26, 2014, 14:37:33 »
Ässät puolusti noissa finaaleissa äärimmäisen hyvin omaa maalinedustaa ettei Raanta joutunut varsinkaan Porissa edes kunnon testiin. Mitään siis Raannalta pois ottamatta. Metsolalle tuli paljon enemmän pahoja tilanteita kun Raannalle. Siis Porissa. Tampereella oli tasaisempaa pelillisesti.
Tämä on toki täysin totta, kuten on sekin että Metsolalle meni useampia helppoja ja Raannalle ei yhtään.

8onsekova16

  • Vieras
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #958 : Maaliskuu 26, 2014, 14:39:27 »


SINÄ itse kirjoitit tälläistä:

Maalivahdeissa ratkaisee kokonaisuus, ei pelkkä torjuntaprosentti, itseasiassa maailmalla arvostetaan paljon enemmän tilastoa GAA.


Väitätkö sinä siis tosissasi ettei tuollaisilla tilastoilla ole mahdollisuutta voittaa? Tilastojen ollessa tuollaiset saa maali tulla periaattessa vaikka puolesta kentästä, koska todennäköisyydet voittoon säilyvät edelleen.

Minä en ole ikinä sanonut että Metsolalla ei voida voittaa, sinä pistät nyt taas sanoja minun suuhuni. ÄLÄ. Lisäksi tämä " Maalivahdeissa ratkaisee kokonaisuus, ei pelkkä torjuntaprosentti, itseasiassa maailmalla arvostetaan paljon enemmän tilastoa GAA" Ei todellakaan tarkoita sitä että itse katsoisin niitä, johan tuossakin mainitsen että' se kokonaisuus ratkaisee. Kunhan vain sanoin että tuo tilasto on parempi, siltikään en edes tarkistanut mikä se milläkin maalivahdilla on, koska katson mielummin pelejä enkä tilastoja. Ja peleissä huomaa sen, Metsola ei ole yhtä hyvä kuin Raanta, Ortio tai Vehanen, mutta Metsolalla voi voittaa. Muuta en ole ikinä väittänytkään.

Poissa S.T.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1265
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #959 : Maaliskuu 26, 2014, 14:55:59 »
Tämä on toki täysin totta, kuten on sekin että Metsolalle meni useampia helppoja ja Raannalle ei yhtään.

Tällä palstalla viime vuoden 1 finaalin ratkaisumaali olisi pistetty Metsolan piikkiin. Raanta oli Liigan paras maalivahti viime vuonna ja Ässät puolusti joukkueena parhaiten koko kauden.
Water is wet, the sky is blue, women have secrets. Who gives a fuck? 
-Joe Hallenback, The Last Boy Scout-