Kirjoittaja Aihe: Juha Metsola  (Luettu 524050 kertaa)

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #480 : Syyskuu 29, 2013, 11:00:46 »
Olen nähnyt TV:stä pari Tapparan peliä tällä kaudella ja varsinkin Jokerit-pelissä oli nähtävissä, miten isot hyökkääjät laittavat Metsolan hankalaan tilanteeseen. Kaverit parkkeeraavat ihan siihen maalivahdin alueen rajalle ja estävät Metsolaa käyttämästä parasta asettaan, eli hyvällä liikkuvuudella tehtyä peittämistä. Näin ollen hän joutuu jäämään pieneksi maalivahdiksi liian sisälle, eikä muutenkaan saa kunnolla katsekontaktia kiekkoon.

Vastustajat ovat siis lukeneet läksynsä hyvin ja jos Tapparan puolustus ei pysty hoitamaan kavereita maalin edestä pois, niin vaikeuksia tulee Metsolalla olemaan jatkossakin.. Tämä ei kuitenkaan poista sitä seikkaa, että Juha on loistava maalivahti ja riittävän hyvä liigaan. Kenttäpelaajien vaan pitää pystyä nostamaan tasoaan nykyisestä.

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #481 : Syyskuu 29, 2013, 11:04:30 »
En ala väittelemään tästä, minun mielipiteeni ei muutu kumminkaan koska olen jo nähnyt jo tarpeeksi. Metsola ylipelasi eilenkin Hagmanin ekaan maaliin itsensä pihalle tulemalla liikaa vastaan, hyvä harhautus mutta olisi silti ollut torjuttavissa mikäli ei olisi jättänyt koko maalia auki, väitän että erilaisella sijoittumisella olisi ollut torjuttavissa.

En ole ydinfyysikko. Mutta sanot Metsolan tulleen liikaa vastaan kun Hagman nosti kiekon rystyltä ihan yläpeltiin, olisi pitänyt pysyä "syvemmällä".

Sitten siihen kysymykseen. Kuvitellaan Hagmanin tekevän sama harhautus ja Metsola ei tulisi vastaan, niin olisiko siellä yläkulmassa ollut pienempi vai isompi tila?

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #482 : Syyskuu 29, 2013, 11:04:52 »
Se on jo nähty Kerhon ollessa finaaleissa ja Tapparan. Jo kerhoaikana finaaleissa Metsolaa kritisoitiin, ja minusta sama pelaaminen jatkuu täällä. Ok, mutta ei siltikään tarpeeksi hyvä.

Itsellä on sellainen muistikuva, että Kerhon ollessa finaalissa tolppien välissä seisoi Teemu Lassila eikä Metsola. No nyt se Metso on sitten kai vielä huonompi kun ei päässyt edes pelaamaan.

Porkkana

  • Vieras
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #483 : Syyskuu 29, 2013, 11:15:13 »
En ala väittelemään tästä, minun mielipiteeni ei muutu kumminkaan koska olen jo nähnyt jo tarpeeksi. Metsola ylipelasi eilenkin Hagmanin ekaan maaliin itsensä pihalle tulemalla liikaa vastaan, hyvä harhautus mutta olisi silti ollut torjuttavissa mikäli ei olisi jättänyt koko maalia auki, väitän että erilaisella sijoittumisella olisi ollut torjuttavissa.

En ole ydinfyysikko. Mutta sanot Metsolan tulleen liikaa vastaan kun Hagman nosti kiekon rystyltä ihan yläpeltiin, olisi pitänyt pysyä "syvemmällä".

Sitten siihen kysymykseen. Kuvitellaan Hagmanin tekevän sama harhautus ja Metsola ei tulisi vastaan, niin olisiko siellä yläkulmassa ollut pienempi vai isompi tila?

No huh huh. Katsotko sinä noita pelajä ollenkaan? Metsola tuli vastaan niin paljon ettei ollut ollenkaan maalin ja kiekon välissä, pysymällä lähempänä maalia Hagmanille ei olisi ollut tilaa lyödä tyhjiin vaan juurikin yrittää sinne yläpeltiin. Nyt riitti sipaisu tyhjiin kun oli vauhdilla kiertänyt Metsolan. Minä en kyllä ymmärrä tätä väittelyä, mikäli Metsola olisi niin hyvä kuin täällä osa väestä sanoo, hän ei tuossa iässä olisi kulkenut liigan ja mestiksen väliä, finaalin jälkeen jäänyt taas suomeen. Hänet olisi ostettu johonkin isompaan liigaan.

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #484 : Syyskuu 29, 2013, 11:49:33 »
No huh huh. Katsotko sinä noita pelajä ollenkaan? Metsola tuli vastaan niin paljon ettei ollut ollenkaan maalin ja kiekon välissä, pysymällä lähempänä maalia Hagmanille ei olisi ollut tilaa lyödä tyhjiin vaan juurikin yrittää sinne yläpeltiin. Nyt riitti sipaisu tyhjiin kun oli vauhdilla kiertänyt Metsolan.

Olin jo kirjoittamassa vastinetta mutta puhutaanko tässä siitä ensimmäisestä maalista? Itse aikasemmassa viestissä tarkoitin sitä Hagmanin läpiajoa.

Porkkana

  • Vieras
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #485 : Syyskuu 29, 2013, 11:57:37 »
No huh huh. Katsotko sinä noita pelajä ollenkaan? Metsola tuli vastaan niin paljon ettei ollut ollenkaan maalin ja kiekon välissä, pysymällä lähempänä maalia Hagmanille ei olisi ollut tilaa lyödä tyhjiin vaan juurikin yrittää sinne yläpeltiin. Nyt riitti sipaisu tyhjiin kun oli vauhdilla kiertänyt Metsolan.

Olin jo kirjoittamassa vastinetta mutta puhutaanko tässä siitä ensimmäisestä maalista? Itse aikasemmassa viestissä tarkoitin sitä Hagmanin läpiajoa.

Tosiaan läpiajosta puhuin, mutta se taisikin olla toinen, vaikka väärin sanoin. Mutta Joo, Tuo on silti minun mielipiteeni, ja luultavasti monen muunkin(myös agenttien) koska Metso ei vain vakuuta tarpeeksi.

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #486 : Syyskuu 29, 2013, 12:05:42 »
No jos puhe on läpiajosta niin mielestäni olet pihalla kuin lintulauta.

Eihän se ollut maalin ja kiekon välissä kun se reppuun meni. Jos se pysyy "paikoillaan", niin siellähän on alakulmat ihan sepposen selällään auki, samoin jää ylös enemmän tilaa vaikka tekisi saman harhatuksen. Nimenomaan haastoi ja ajoi hyökkääjän ratkaisuun. Nyt ammattimies nosti kiekon ihan yläkulmaan rystyltä, oli aika kaukana suupaisusta se nosto.

Minun puolesta voit hakea tukea agenteilta asiaasi. Mulle riittää oma tietotaitoni, vaikka olisi vääräkin.

Porkkana

  • Vieras
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #487 : Syyskuu 29, 2013, 13:10:29 »
 :D no Joo, en hae mitään tukea mistään. Mutta tosiasiahan on että Metsola ei ole vakuuttanut, ainakaan minua. Sylkee, pomputtaa, ei ota mitään ylhäältä kiinni. Makaa jokaisessa tilanteessa ennenkuin veto on edes lähtenyt. Lisäksi tulee vastaan niin paljon että syljettyään kiekon on pelannut itsensä jo ulos. Siinä on minun mielipiteeni, "vaikka olisinkin väärässä" dramatisoidaan vähän. Itse en ole nähnyt Metsolalta  muutakuin väläytyksiä, ja aina niitä seuraa joku imaisu. Sitten kun keväällä ruvetaan pelaamaan maalin pelejä niihin ei vain ole varaa.

Poissa MrReferee

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #488 : Syyskuu 29, 2013, 13:12:22 »
Jussi Markkanenhan sanoi, että hyvää maalivahtipeliä ei ole ilman hyvää puolustuspelaamista, ainakaan pitkässä juoksussa, tämä siis maalivahtipelistä noin yleisellä tasolla!

Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #489 : Syyskuu 29, 2013, 13:33:50 »
Itse en ole nähnyt Metsolalta  muutakuin väläytyksiä, ja aina niitä seuraa joku imaisu. Sitten kun keväällä ruvetaan pelaamaan maalin pelejä niihin ei vain ole varaa.

"muutakuin väläytyksiä", "aina seuraa joku imaisu". Ilmeisesti et viime kaudella paljoa Liigaa seurannut mutta Metso pelasi 46 ottelua 93.01% ja 2.09 päästettyjen maalien keskiarvolla. On se kumma miten tuollaisen kauden jälkeen joku pystyy vielä kirjoittamaan ettei ole nähnyt Metsolalta mitään. Mutta nykyään tämäkin palsta tuntuu olevan täynnä tuuliviiriä joten ei tuo erikoisemmin yllätä.

Poissa Väsyneet Kädet

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 990
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #490 : Syyskuu 29, 2013, 13:49:44 »
Ja henkisen kasvun paikkahan tämä on myös Metsolalle. Nuori poika lähtee nyt ensimmäistä kertaa selkeänä ykkösveskarina kauteen. En epäile hetkeäkään, etteikö Metsolankin peli vielä parane kauden mittaan - samoin kuin koko joukkueella.

Poissa iroj

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1450
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #491 : Syyskuu 29, 2013, 14:04:08 »
Viimeisessä kolmessa pelissä Tapparaa vastaan tehdyt maalit ovat olleet sellaisia että niistä ei voi paljoa Metsolaa syyttää.
Viikon takainen HPK-peli oli huonompi esitys.
Se on puolustuksen vika jos vastustaja pääsee yrittämään maalia nokikkain molaria vastaan.
Nämä tilanteet eivät ole mahdottomia torjua mutta hyvät pelaajat tekevät näistä maaleja hyvällä onnistumisprosentilla (kuten Dehnerin ja Hagmanin läpiajot).
Huolestuttavaa on se että kun vastustajat ovat päässeet nokikkain Metsolaa vastaan niin usein on mennyt sisään tällä kaudella toisin kuin viime kaudella.
Tämä voi kertoa molarin itseluottamuksen puutteesta.
Huolestuttavaa on sekin että vastustajat yrittävät tehdä maalia taktiikalla "maskia tekemään ja laukaus kauempaa".
Tällaiset saattavat onnistua vaikka maalivahti ja puolustus eivät pelaa huonosti ja laukaus tulee vähemmän vaarallisesta paikasta.
Metsola ei ole nyt vakuuttanut yhtä hyvin kuin viime kaudella otettuaan ykkösmolarin paikan mutta hän on ollut parempi kuin Tuokkola vuosi sitten.

Poissa Juissi

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 299
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #492 : Syyskuu 29, 2013, 14:16:01 »
Metsolalla olis aivan varmasti ollut samanlainen viime kauden alku, mutta silloin meillä pelasi Peki Tuokkola, jota syytettiin tappioista. Metsola sai tontin siinä vaiheessa, kun joukkueen peli loksahti kohdalleen ja väitän, että sama tapahtuu myös tällä kaudella. Pakistossa on kuitenkin puolet jätkistä uusia ja se vie aikaa ennenkuin se toimii täydellisesti. Jäitä hattuun vaan, ei se Metsolaan kaadu meidän menestys!

Poissa kontio

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #493 : Syyskuu 29, 2013, 19:19:59 »
Metsolalla olis aivan varmasti ollut samanlainen viime kauden alku, mutta silloin meillä pelasi Peki Tuokkola, jota syytettiin tappioista. Metsola sai tontin siinä vaiheessa, kun joukkueen peli loksahti kohdalleen ja väitän, että sama tapahtuu myös tällä kaudella. Pakistossa on kuitenkin puolet jätkistä uusia ja se vie aikaa ennenkuin se toimii täydellisesti

Juuri näin . Peli ei ole joukkueella uomissaan joten moken vaikutus näkyy.  Ainoa mitä pelkään on että vaikka metsoon ei hävitä, niin voitetaanko me metsolla. Jos joukkueen peli perustetaan siihen että puolustukseen kuluu enemmän energiaa hyökkäyksen kustannuksella. Toivottavasti olen väärässä.

Poissa heka8835

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Juha Metsola
« Vastaus #494 : Syyskuu 29, 2013, 20:19:25 »
No se on ainakin kiva huomata, että kun Juhaa hieman kritisoidaan saadaan ainakin keskustelu aikaan puolin ja toisin, eikös se oo tällasten "chättejen" tarkotus :) Itse edelleen sitä mieltä, että Metsolla ei mestaruuteen mennä, mutta antaa miehen näyttää epäilykseni vääriksi! Kun vaan koko tiimi jossain vaiheessa herää, niin kasvaa Metsokin varmasti lisää mittaa.