Kirjoittaja Aihe: Kauhajoen ammuskelu  (Luettu 21082 kertaa)

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #60 : Syyskuu 25, 2008, 15:42:03 »
Siellä perusteltiin mm.että suomessa on sellainen metsästyskulttuuri jossa nuoret käy isien kans mettällä heti kun vain saavat asetta kantaa ja jne.
En mää ainakaan ole käynyt. Ja ampuukos ne nuoret sitten siellä mettällä pistooleilla isien kanssa? Se kyllä selittäis miks työkaveri ei oo osunut kahdessa vuodessa kuin yhteen lintuun. Sisäministerillä on lobbaajien suputus niin voimakkaana korvassa, että eipä taida mitään positiivista tapahtua.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa Ojasfani#8

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 677
  • Sinioranssit & Seinäjoen Hurjat
    • Profiili
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #61 : Syyskuu 25, 2008, 15:55:35 »
En tietenkään väitä, että olisi jotenkin vanhempien tai läheisten vika tämä, mutta kyllähän nyt luulisi huomaavan, jos on oma poika on "hieman sekoomassa" ja tällaista toimintaa sallitaan himassa...

Eikös tuo ampuja ollut yksin (kissansa kanssa) asuva 22-vuotias? Onhan se sekoaminen voinut tapahtua vasta viime vuosina, jolloin hän on jo asunut yksin.


Hän oli kertonut viestissä, että oli suunnitellut iskua jo vuodesta 2002. Hän on ollut silloin 16-vuotias eli on tedennäköisesti asunut vielä vanhempiensa kanssa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2008, 15:58:46 kirjoittanut Ojasfani#8 »
Sinioranssit on täällä jäädäkseen
Ei meitä tap-piotkaan hiljentäis
On sydän sininen, on sydän oranssi
Ja suurin rak-kautemme Tappara

Laalaalallaalaa.......... ja suurin rakkautemme Tappara

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #62 : Syyskuu 25, 2008, 16:25:44 »
Lakia sen paremmin tuntematta voisin kuvitella, että todisteet täytyy olla aika selvät, ennen kun voidaan pidättää tai asetta pois ottaa.

Aseluvan voi paikallinen poliisiviranomainen peruuttaa oman harkintansa mukaan. Poliisiylijohtaja sanoi eilen tv-haastattelussa, että poliisilla on erittäin laajat valtuudet evätä lupa ja ottaa ase haltuun harkintansa mukaan. Tämä on fakta, ei mielipide puolesta eikä vastaan.
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa motomies

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 281
  • Tappara Arsenal Detroit ja Rops ikuisesti.
    • Profiili
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #63 : Syyskuu 25, 2008, 17:56:22 »
Siellä perusteltiin mm.että suomessa on sellainen metsästyskulttuuri jossa nuoret käy isien kans mettällä heti kun vain saavat asetta kantaa ja jne.
En mää ainakaan ole käynyt. Ja ampuukos ne nuoret sitten siellä mettällä pistooleilla isien kanssa? Se kyllä selittäis miks työkaveri ei oo osunut kahdessa vuodessa kuin yhteen lintuun. Sisäministerillä on lobbaajien suputus niin voimakkaana korvassa, että eipä taida mitään positiivista tapahtua.
Pistoolia ei saa käyttää muuta kuin lopettamisaseena metsällä eli käytännössä pelkästään loukulla pyydettäessä.  Tiedän aika monia jotka ovat kulkeneet nuoresta lähtien metsällä8itse sain metästys kortin 13 v) ja ihan terveitä ihmisiä niistä on tullut ja jos se aseen kantaminen kielletään alle 15 v niin onhan se h""vetin tyhmää koska saahan nuorilla olla terveitä harrastuksia.

Poissa Kosonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #64 : Syyskuu 25, 2008, 21:22:58 »
Pistoolia ei saa käyttää muuta kuin lopettamisaseena metsällä eli käytännössä pelkästään loukulla pyydettäessä.  Tiedän aika monia jotka ovat kulkeneet nuoresta lähtien metsällä8itse sain metästys kortin 13 v) ja ihan terveitä ihmisiä niistä on tullut ja jos se aseen kantaminen kielletään alle 15 v niin onhan se h""vetin tyhmää koska saahan nuorilla olla terveitä harrastuksia.

Niin no terve ja terve harrastus. Ei mun mielestä. Saako 13vuotias edes lätkässä taklata? Ja sitäkin pidetään terveenä harrastuksena.

Poissa motomies

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 281
  • Tappara Arsenal Detroit ja Rops ikuisesti.
    • Profiili
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #65 : Syyskuu 26, 2008, 16:55:53 »
Pistoolia ei saa käyttää muuta kuin lopettamisaseena metsällä eli käytännössä pelkästään loukulla pyydettäessä.  Tiedän aika monia jotka ovat kulkeneet nuoresta lähtien metsällä8itse sain metästys kortin 13 v) ja ihan terveitä ihmisiä niistä on tullut ja jos se aseen kantaminen kielletään alle 15 v niin onhan se h""vetin tyhmää koska saahan nuorilla olla terveitä harrastuksia.

Niin no terve ja terve harrastus. Ei mun mielestä. Saako 13vuotias edes lätkässä taklata? Ja sitäkin pidetään terveenä harrastuksena.
No se on maku asia sano mustikin kun kikuleitaan nuolas. Vähän sivuutetaan asiaa mutta ihmetyttää se että miksi nyky teini ei osaa olla YHTÄ minuuttia hiljaa kun jonkun tarvi pelleilla silloin hallillakin kerho pelissä kun oli hiljainen hetki?

Kahvara

  • Vieras
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #66 : Syyskuu 26, 2008, 17:09:34 »
No se on maku asia sano mustikin kun kikuleitaan nuolas. Vähän sivuutetaan asiaa mutta ihmetyttää se että miksi nyky teini ei osaa olla YHTÄ minuuttia hiljaa kun jonkun tarvi pelleilla silloin hallillakin kerho pelissä kun oli hiljainen hetki?
Itse en nauranut, vastaan silti.

Ihminen käsittelee surua/järkytyksiä/pelkoja eritavalla, itse tunnen erään joka pelätessään rupeaa nauramaan hysteerisenä. Varmaan tässä hieman sama asia, osa nuorista pelkää tai ainakin ajattelee että tälläinen voisi tapahtua omassa koulussa, näin ollen jotkut eivät pysty yksinkertaisesti pitämään pelkoa sisällään ja kun ei itkeäkkään voi alkaa esimerkiksi pelleilemään tai naureskelemaan tälläisessä tilanteessa, nolaten samalla itsensä tahattomasti.

Osa tietenkin vaan on tyhmiä, eikä näin ollen ymmärrä kuinka vakava asia tämä oli.

Täytyy nyt toivoa ettei tällästä enää koskaan tapahdu Suomessa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2008, 17:22:47 kirjoittanut T-a-p-p-a-r-a »

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #67 : Syyskuu 27, 2008, 02:55:24 »

Itse en nauranut, vastaan silti.

Ihminen käsittelee surua/järkytyksiä/pelkoja eritavalla, itse tunnen erään joka pelätessään rupeaa nauramaan hysteerisenä. Varmaan tässä hieman sama asia, osa nuorista pelkää tai ainakin ajattelee että tälläinen voisi tapahtua omassa koulussa, näin ollen jotkut eivät pysty yksinkertaisesti pitämään pelkoa sisällään ja kun ei itkeäkkään voi alkaa esimerkiksi pelleilemään tai naureskelemaan tälläisessä tilanteessa, nolaten samalla itsensä tahattomasti.

Osa tietenkin vaan on tyhmiä, eikä näin ollen ymmärrä kuinka vakava asia tämä oli.

Täytyy nyt toivoa ettei tällästä enää koskaan tapahdu Suomessa.

Nyt täytyy jatkaa oftopicia.. Tuon nauramisen lisäksi otti suunnattomasti päähän se, että muutamat nuoret miehet ei osaa sitä LAKKIAAN ottaa pois päästään. Ja ihan turha selittää millään tunnetilojen käsittelytavoilla. Kun pidetään HILJAISIA HETKIÄ tai MAAMME- laulu soi niin perse nousee sieltä penkistä ylös ja lakit otetaan pois päästä. Ei se voi olla niin vaikeaa..
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #68 : Syyskuu 27, 2008, 10:28:16 »
Olin tuolla aikaisemmin puolustellut poliisin toimintaa, mutta jos/kun tämä uutinen pitää paikkaansa, täytyy vetää sanoja takaisin. Paska homma, että muiden poliisien tekemä hieno taustatyö valuu hukkaan yhden rikoskomisarion pahan virhearvion takia.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #69 : Syyskuu 27, 2008, 12:04:53 »
Olin tuolla aikaisemmin puolustellut poliisin toimintaa, mutta jos/kun tämä uutinen pitää paikkaansa

Yllättäen ei pitänyt...

Minusta kaikkein inhottavinta tällaisen tapauksen jälkeen on Suomen kansan muuttuminen päättömäksi kanalaumaksi, joka vain pyörii ympyrää ja syyttelee jokaista mahdollista yksittäistä asiaa tapahtuneesta. Jälkiviisaana on aina hyvä osoitella ja syytellä kaikkia asiaan osallisia, tokihan kaverin mielenvikaisuus on jokaiselle selvää tapahtumapäivän jälkeen, mutta yllättäen kukaan ei varoittanut näinkin "selvästä tapauksesta" ketään ennakkoon. Aika harva kritisoija ei osaa ottaa huomioon sitä, että noita tapahtumia käy toisin päin monta kertaa useammin. Poliisi joko saa ongelmatapaukselta aseen pois tai sitten tapahtuma olikin väärä hälytys. Nämä lukuisat tapaukset eivät vain päädy ikinä lehtien lööppeihin. Parempi olisi jos tämä koko juttu saataisiin pois hömppälehdistöstä mahdollisimman pian, poliisin syytteleminen mediassa ei auta ketään, varsinkaan noilla iltapulu-"faktatiedoilla". Mitä muuta sieltä keltaisen lehdistön puolelta on tullut kuin syytöksiä jotain yksittäistä tahoa kohtaan?

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #70 : Syyskuu 27, 2008, 20:14:39 »
Minusta kaikkein inhottavinta tällaisen tapauksen jälkeen on Suomen kansan muuttuminen päättömäksi kanalaumaksi, joka vain pyörii ympyrää ja syyttelee jokaista mahdollista yksittäistä asiaa tapahtuneesta.
Tässä lähellä se huomaa hyvin. Tahtoisi että ystävät ja kaverit saisivat surra rauhassa, ei heitä kiinnosta syyttely. Sitten täällä toisaalla lueskelee kaikenlaisia ketjuja (keskustelupalstoilla) aiheesta ja jokaisessa lopputulos on sama, päädytään riitelemään siitä kenen vika, kuka teki oikein ja kuka teki väärin.
MITÄ SITTEN?! Se syyttely ja tappelu ei tuo ketään takaisin...
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Kauhajoen ammuskelu
« Vastaus #71 : Lokakuu 02, 2008, 13:09:31 »
Tänään Tampereella tyhjennetty muutama koulu uhkauksien takia. Miten kukaan jaksaa ja voi tehdä näin julmaa pilaa, jos nämä tämänpäiväiset tapaukset sitä on, kuten epäilen. Pahasti saa kilkata nupissa jos on edes munaa tehdä pilaa tästä asiasta, saatika sitten lähteä lahtaamaan opiskelijoita pitkin Suomea. Ei mahdu mun päähän.

Itse opiskelian näkökulmasta asiaa katsoen voin todeta, että pahaa tekee. Jokelan ja Kauhajoen gloryhuntterit kun aloittivat tän skitsofreenisen pelleilyn, voi vain kuvitella mitä on vielä edessä. Voihan toki olla, että tapaukset jäävät tähän, ja toki kaikki normaalit ihmiset sitä toivovat. Kukaan ei kuitenkaan voi olla varma loppuvatko koulusurmat, vai saadaanko tästä kenties vuotuinen tapahtuma.

Viha ihmiskuntaa kohtaan. Just joo. Hakekaa apua ongelmiinne, jos niitä on.

EDIT: Tampereen kouluissa ei todellista uhkaa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2008, 14:05:05 kirjoittanut Manse-Fani »