Kirjoittaja Aihe: Avautumista ja informaatiota Digi-ajan kanavista ja tallennusmetodeista  (Luettu 15057 kertaa)

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Avautumista ja informaatiota Digi-ajan kanavista ja tallennusmetodeista
« Vastaus #30 : Toukokuu 08, 2008, 22:05:34 »
Kokeile vaihtaa scart-kaapeleita päikseen. Muuttuuko tilanne mihinkään suuntaan?

Poissa Romppa

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 667
    • Profiili
Vs: Avautumista ja informaatiota Digi-ajan kanavista ja tallennusmetodeista
« Vastaus #31 : Toukokuu 10, 2008, 17:46:55 »
Lakkasin "mutkuilemasta" vastaan, maksoin kympin kahenkympin scartista ja nyt toimii kunnolla. Kiitos.

Emmää kyä viäkää ymmärrä, et miten ilman DVDn virtaa signaali kulkee häiriöittä, mutta powerit päällä ei. Mystillistä.
"Kyllä kai Ilveksellä jonkinlaiset huoltajat jo on, mutta ne taitais tarvita toisenlaisetkin huoltajat", totesi vaimoni, kun uutinen Ipan mainoksistaan saamista sakoista ehti meille asti.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Avautumista ja informaatiota Digi-ajan kanavista ja tallennusmetodeista
« Vastaus #32 : Toukokuu 11, 2008, 18:33:39 »
Emmää kyä viäkää ymmärrä, et miten ilman DVDn virtaa signaali kulkee häiriöittä, mutta powerit päällä ei. Mystillistä.

Eipä tuossa mitään mystistä ole, huonosti (tai jopa olemattomasti) suojattu halpa (yleensä laitteen mukana tullut) kaapeli ottaa herkästi häiriötä ulkopuolelta. Sähköä käyttävät laitteet taasen aiheuttavat (radiotaajuisilla) säteilyvuodoilla näitä häiriötä, laitteitakin suojataan häiriöiltä varsin vaihtelevalla menestyksellä.

Jos tykkää kaiken maailman häiriöistä ja muista ongemista, kannattaa ryhtyä hifistiksi. :)

muncci

  • Vieras
Digiaikaan siirtyminen ei koskaan oikein innostanut minua missään vaiheessa. Digiboksin hankkiminenkin vaan venyi ja venyi ja venyi. Viikko ehdittiin alkukeväästä olla totaalisessa tv-pimennossa. Sitten alkoi jo lievä ahdistus ja stressi vaivata. Eihän tällainen tv-orja tiedä miten olla kun kodissa kahdet mustat ruudut ikäänkuin tuijottaa sinua koko ajan. Telkkaria tulee ihastella ja palvoa jatkuvalla syötöllä. Sehän on ensimmäisiä asioita mitä pikkulapsille opetetaan. Ei auttanut muu kuin hankkia olkkariin tallentava boksi.

Enivei, äsken muutettiin uuteen kämppään ja ajattelin tehdä toisesta makuuhuoneesta itselleni oman "luolan", omilla leluilla (xbox, tietokoneet, tv, oma lepotuoli, luettavat). Saa sitten vaimo hääriä vapaasti noissa muissa huoneissa sisustuksineen ja hömpötyksineen. Elieli, joku haplisboxi tarttis varmaan hankkia tänne, mutta millainen? Mitä ominaisuuksia siihen haluankaan? Lähinnä varmaan
- nopea tekstitv, hyvällä muistilla.
- perusasiat, mm tekstitykset pitää toimia.

Ehdotuksia otetaan lämpimästi vastaan Nykyinen tallentava on Topfieldin joku malli. Ihan tyytyväinen olen kyllä siihen ollut. Ja niin, kaapeliverkossa ollaan.

Tiedän että tämä ei ole mikään paras mahdollinen palsta kysellä tällaista, mutta jostain on aloitettava. (ja tämä on niinku ainut palsta mihin mulla on toimivat tunnarit tällä hetkellä..)

Kiitos Tack.

Poissa hippo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Elieli, joku haplisboxi tarttis varmaan hankkia tänne, mutta millainen? Mitä ominaisuuksia siihen haluankaan? Lähinnä varmaan
- nopea tekstitv, hyvällä muistilla.
- perusasiat, mm tekstitykset pitää toimia.

Ehdotuksia otetaan lämpimästi vastaan Nykyinen tallentava on Topfieldin joku malli. Ihan tyytyväinen olen kyllä siihen ollut. Ja niin, kaapeliverkossa ollaan.[/size])

Kiitos Tack.

Arvon Muncci, itse suosittelen Humaxin boksia sulle jos et tarvitse tallentavaa. TTV:n kaupasta (nykyinen elisa shopit) hallituskadulla myy sitä boksia n.70e hintaan. Ei ole hd boksi mutta sisältää kuitenkin korttipaikan.
Tallentavissa kannattaakin katsoa että on kaks viritintä jotta voit tallentaa ja katsoa samaan aikaa eri kanavanippujen ohjelmia.

Itse ostin Inverton digiboksin missä on 500gb kovalevy keväällä Mustasta pörssistä alta 300€:hen ja todella tyytyväinen olen ollut. Kahdesti jättänyt puolessa vuodessa nauhoittamatta kun on tiltannut mutta muuta vikaa ei ole ollut ja on todella nopea sekä helppo käyttöinen laite.