Äänestys

Kenestä Suomen seuraava presidentti?

Arto Lahti
0 (0%)
Heidi Hautala
0 (0%)
Bjärne Kallis
1 (2.2%)
Matti Vanhanen
4 (8.7%)
Henrik Lax
0 (0%)
Sauli Niinistö
21 (45.7%)
Tarja Halonen
16 (34.8%)
Timo Soini
4 (8.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 39

Kirjoittaja Aihe: Presidentinvaalit  (Luettu 10037 kertaa)

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Presidentinvaalit
« : Tammikuu 14, 2006, 11:27:04 »
Huomenna ensimmäinen kierros.

Meneekö toiselle kierrokselle?
-Menee

Kävitkö/käytkö äänestämässä?
-Kävin, elämäni ensimmäistä kertaa :D
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa ramsau

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Viestejä: 75
  • ??
    • Profiili
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #1 : Tammikuu 14, 2006, 11:28:48 »
Ehanaa, Sauli ressaks
Sen verran täytyy sanoa, että Lax olisi ollut minun vaihtoehtoni mikäli ei rkp:ssä hilluisi. Harmi että menee hyvä ehdokas hukkaan väärässä puolueessa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2006, 11:30:37 kirjoittanut rainer »

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #2 : Tammikuu 14, 2006, 12:00:48 »
Niinistö alusta loppuun. Olen miettinyt Kokoomukseen liittymistäkin...
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

ajl

  • Vieras
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #3 : Tammikuu 14, 2006, 12:07:45 »
Niinistö alusta loppuun. Olen miettinyt Kokoomukseen liittymistäkin...
Miksi? Mitä ovat ne asiat joita Kokoomus edustaa, asiat jotka ovat lähellä Sinun ajatusmaailmaasi? Niin lähellä ja tärkeitä asioita, että jopa liittyminen puolueeseen on tullut ajankohtaiseksi, kerro ihmeessä.

Moni äänestää tunteella tietämättä sen kummemmin asioista, ja ei siinä tietenkään mitään tuomittavaa ole. Itse tuskin edes äänestän, se kun on nykypolitiikassa aivan sama, ketkä siellä asioistamme päättävät, linjat ja ajatusmallit ovat kaikilla puolueilla lähes samat.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #4 : Tammikuu 14, 2006, 12:31:05 »
Kokoomuksen on käsittääkseni yrittäjän asialla, täällä paikallinen kokoomus jopa lapsipeheen asialla. Valtakunnallinen politiikka ei niinkään kiinnosta, kunnallinen kylläkin.
Tosin luovuin politiikka-ajatuksesta ja päätin että yritän vaikuttaa mieluummin erilaisten järjestöjen kautta.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Jerzy

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #5 : Tammikuu 14, 2006, 12:43:41 »
...täällä paikallinen kokoomus jopa lapsipeheen asialla.

Missä muka kokoomus sellaista paikallispolitiikkaa harjoittaa?

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #6 : Tammikuu 14, 2006, 12:54:42 »
...täällä paikallinen kokoomus jopa lapsipeheen asialla.

Missä muka kokoomus sellaista paikallispolitiikkaa harjoittaa?
Täällä. :D Ehkäpä ei "kokoomus" puolueeni mutta ko. henkilöt kyllä.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa MP80

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #7 : Tammikuu 14, 2006, 15:11:25 »
Minulla on vielä tässä vaiheessa kaksi vaihtoehtoa. Kai se päätös tulee tehtyä sitten huomenna äänestyskopissa. Sen verran voin sanoa että Halosta en tule missään nimessä äänestämään.

Juhi

  • Vieras
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #8 : Tammikuu 14, 2006, 15:52:29 »
Mattia tuli äänestettyä ja se on vielä parantanut otettaan jokaisessa tentissä...

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Re: Presidentinvaalit
« Vastaus #9 : Tammikuu 14, 2006, 15:57:56 »
Ennen kaikkea Halosta vastaan (ellei 2. kierroksessa sitten ole Halonen vs. Hautala/Lahti/Soini)
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

ajl

  • Vieras
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #10 : Tammikuu 14, 2006, 18:38:13 »
Samaa kuin Karsson olen ihmetellyt minäkin. Niin täällä kuin esim. Jatkoajasakin valtaosa toitottaa, että kuka vaan kunhan ei Halonen. Kuitenkin galluppien mukaan Halosen kannatus on suoraan sanoen murskaava. Taitaa vain olla niin, että näillä korkeastikoulutettujen kansoittamilla sivustoilla ei juuri tavallisia duunareita vieraile, vaan valtaosa on jotain aivan muita tai ainakin itseään sellaisina pitäviä.

Nykyään kun kaikki on päälaellaan, onneksi sentään suuri osa normaaleista työntekijöistä ymmärtävät parhaansa ja äänestävät työväen presidenttiä. Mihinkä tässä ollaan oikein menossa, kaiketi Laxin teema seuraavissa vaaleissa on: Pakkoruotsi pois ja Kalliksen: Uskonvapauden puolesta, saatanan palvonta oppiaineeksi

Niinistön suosio johtunee siitä, että hän osaa rullaluistella ja on nätti eikä sorrrra ärrrrrräää. Toisaalta presidentin tärkein tehtävä lienee juurikin tuo edustaminen, ja sillä kriteerillä Niinistö on joukon sopivin hoitamaan tehtävää.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #11 : Tammikuu 15, 2006, 00:01:06 »
Voipi olla niin että nämä jotka toitottaa ettei Halonen ainakaan, jättävät suuri osa äänestämättä kokonaan.
Ja tais osua omaan nilkkaan kun meni prassailemaan että jää yhteen kierrokseen. Pah, sanon mä!
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Re: Presidentinvaalit
« Vastaus #12 : Tammikuu 15, 2006, 13:59:40 »
Lainaus
Nykyään kun kaikki on päälaellaan, onneksi sentään suuri osa normaaleista työntekijöistä ymmärtävät parhaansa ja äänestävät työväen presidenttiä. Mihinkä tässä ollaan oikein menossa, kaiketi Laxin teema seuraavissa vaaleissa on: Pakkoruotsi pois ja Kalliksen: Uskonvapauden puolesta, saatanan palvonta oppiaineeksi.
Valitettavasti Niinistön vaalikamppanja on kyllä ollut aivan täysi susi - ellei sillä ole sitten tarkoituksella haettu ärsyttävyyttä huomion herättämiseksi.

Suurin osa tuntui tarttuvan "Työväen presidentti"-sloganiin kirjaimellisesti, vanhan valkoiset vs. punaiset asettelun pohjalta. Jos vaivautui tutkimaan Niinistön muuta vaalimateriaalia, niin ehkä heräsi huomaamaan mitä sillä tarkoitettiin. Sloganilla oli huomattavasti monitasoisempi merkitys ja viesti siitä mikä onkaan normaalin suomalaisen veronmaksajatyössäkävijän etu.

Valitettavasti liian monitasoinen ja "fiksu" vaaliteema tälle kansalle. Olisi pitänyt vain pamauttaa Tarjamaisen syvällisesti "Haluaisin tehdä tästä maasta sellaisen että täällä on kaikkien parempi olla". Ei tarkoita yhtään mitään, ei sisällä mitään konkretiaa, mutta menee läpi suomijunteille kuin väärä raha. Kun ei  ole mitään mielipiteitä, ei ole vastustajiakaan.

Toivotaan "Internetin vallankumousta" näissä vaaleissa ja, että Halosella menee skumppa väärään kurkkuun kun tulos julkistetaan. Korkea ennakkoprosentti lupaa huonoa, mutta viimeaikoina uutisoitu suuri epävarmojen määrä lupaa hyvää - osa haloslaisista on alkanut heräilemään ja ajattelemaan itse?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2006, 14:01:14 kirjoittanut Ljpp »
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa Hannu H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #13 : Tammikuu 15, 2006, 16:10:38 »
Vastaan tässä ajankulukseni ketjun alkuperäisiin kysymyksiin osaltani.
- Veikkaan ettei mene toiselle kierrokselle.
- Kävin tänään äänestämässä, enkä vielä ainakaan ole jättänyt äänestämättä missään vaaleissa äänioikeuden saatuani ja oma ääni meni tietysti parhaalle tämänkertaisista ehdokkaista.

Tänä iltana se selviää, miten käy. Onhan se tietysti hyvin mahdollista, että tämän kuun lopussa vielä äänestetään. On se tuleva presidentti kuka tahansa, niin onneksi olkoon hänelle. Ja tuskin mikään asia tässä maassa muuttuu mullistavasti, on siellä sitten minkälainen teemailija tahansa.

Poissa Andy

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1921
  • Apteekin kautta kotiin lepäämään
    • Profiili
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #14 : Tammikuu 15, 2006, 18:11:28 »
Menee toiselle kierrokselle. Halonen vs. Niinistö n. 45-25%

Taidan kohta lähteä äänestämään. Ja se on varma, että sitä nykyistä lattarintaista sosiaalitanttaa en äänestä (kiitos tästä Hyvät Herrat  :D)
A-Rod is the hottest product  - After I played him, I needed an anti-biotic  -  He's not robotic  -  But he's patriotic  -  I had a thought in my head, he hit a serve and I forgot it  -  Roddick - If he's in a tournament,  you boycott it