Kirjoittaja Aihe: Hallin järjestysmiehet  (Luettu 11890 kertaa)

Poissa Arska72

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Hallin järjestysmiehet
« Vastaus #30 : Joulukuu 14, 2009, 00:41:18 »
Palkkauksesta voin sanoa vain omalta kohdaltani. Suurin osa tekee töitä ns. talkoilla. Keräten rahaa eri seurojen toimintaan. Tästä johtuen ei paljon uusia kasvoja hallilla näy. Poislukien tietenkin restellin omat järkkärit, jotka ovat restellin itse palkaamia. En ole varma, miten hallin omat järkkärit palkkansa saavat ja kuinka suuret ne on. Ei se päätoimena kuitenkaan ketään elätä. Pääsääntöisesti kuitenkin toiminta on talkootyötä, kunnes senkin EU varmaan kieltää.
Järkkäreiden minimimäärä on kuitenkin poliisin ja pelastusviranomaisten toimesta määrätty. Onko se riirttävä kaikissa oloissa, siihen en ota henkilökohtaisesti tällä palstalla kantaa. Kaikkeen vaikuttaa aina kuitenkin raha ja järkkärit ovat oma kustannuseränsä, joista seurat yrittävät tinkiä niin paljon kuin mahdollista näin tiukkoina markk... euro aikoina.

Olen ollut itse järkkärinä noissa hommissa n. 5 vuotta ja otteluita tulee käytännössä n. 100 + pudotuspelit/vuosi. ja olen joutunut puuttumaan kovemmin ottein korkeintaan 5 kertaa. ja aina kyseessä on liiallinen päihtymys ja sen seurauksena häiriökäyttäytyminen ja mahdollinen päällekarkaus, joten aika kilttiä porukkaa tampereella on. Huumorilla ja sopivalla supliikilla selviää 99% tilanteista. :P
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2009, 00:44:27 kirjoittanut Arska72 »

Poissa JoLa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Manchester United, Tappara
    • Profiili
Vs: Hallin järjestysmiehet
« Vastaus #31 : Joulukuu 15, 2009, 18:01:45 »
Täysin ymmärettäväähän se on että tutkitaan ovella halliin mentaäessä. Eikä ne nyt niin kovin tarkasti puristele, ei mua ainakaan ole puristellut..

Naapurin kanssa olen samaa mieltä että kaljalle, vessaan yms. sellaiseen kesken erän lähtijät voisivat lähteä katkon aikana ( kuulun niihin välillä ittekkin ) Se on ärsyttävää kun peli on käynnissä ja joku porukka marssii ohi niin siinä menee pitkä tovi ettei näe mitään..

Siinä vaan on semmonenkin homma, että jos sattuu istumaan aivan keskellä katsomoa oviaukkojen välissä, niin ei kerkiä millään lyhyen katkon aikana menemään, tai tulemaan sitä väliä olematta jonkun nenän edessä kun peli on jo käynnissä. Kiitos uusittujen penkkien esim. kaarteissa, on tilaa paljon vähemmän ohitella ihmisiä, joka sekin viä aikaa siis enemmän. Ja silloinhan on mentävä kun on kova hätä. Yhtä paljon häiriöö aiheuttaa erätauolta myöhässä tulevat ihmiset, kun kesken erän kuselle lähtevät.