Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hakkuri

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21
76
Hidas, mutta kankee, tumma ja tulinen, lyöntilaukaus ja se harhautus;)

Hidas ja kankee ei kyllä tule mieleen kun ajattelen Marjamäkeä parhaimmillaan, esim. peleissä 1972-77. Isoksi mieheksi liikkui kyllä varsin sulavasti. Ei olis 1975 MM:ssäkään ollut jarrut päällä mitään jakoa. 80-luvun puolella oli sitten jo ehkä hieman eri juttu, puhumattakaan viimeisestä kaudesta. Vuodet tekevät tehtävänsä. Mutta kieltämättä tuo esittämäsi kuvaus "rimmaa" jos runollisesti ajatellaan.  8)

77
Harmaana tämä päivä koitti ja vielä harmaammaksi se muuttui. R.I.P #3, muistosi kuitenkin elää ikuisesti.

78
Marja, voita tämäkin taistelu!
IL: Tamperelainen kiekkolegenda taistelee hengestään
Luin uutisen Iltalehdestä ja kyllä se iski tajuntaan kuin jättikokoinen leka... Surullista. Mutta - voimia Pekalle selviytyä!

Piti tuossa katsoa kirjahyllystä "Kirvesrinnat - Tapparan tarina". Joo, siellä kansilehdellä on "Hakkurille 11.11.05" ja Korven Ranen ja Ojasen lisäksi Marjamäen nimmari. Oli tuolloin hyväkuntoisen näköinen ja iloisella mielellä. Kättä paiskattiin ja muutama sana vaihdettiin. Paljon nähtynä "Marjan" pelejä ja ehdottomia suosikkejani kautta aikain. Tsemppiä!!

79
Yleinen kiekkokeskustelu / Vs: Tampereen Ilves 2012-13
« : Huhtikuu 27, 2012, 22:36:40 »
Ei poistu Niinimäki, eikä Marjamäki. Ei ole siis katastrofi valmis.
Katastrofi ei ole valmis, mutta edelleen mahdollinen. Niin vaan kaudella 2011-12 mentiin karsintaan, vaikka nuo pelaajat olivat joukkuetta tukemassa. Nuoret on ensi kaudella vuoden varttuneempia, totta. Mutta riittääkö se pitkällekään. Ihan vaan Ilveksen vuoksi toivon kyllä joukkueeseen muutamaa kovaa vahvistusta. Hmm. olenpa minä nyt tullut empaattiseksi vaiko paremminkin hentomieliseksi...   8)

80
Ottelut / Vs: SM-liiga: Finaalit (Pelicans-JYP)
« : Huhtikuu 26, 2012, 13:05:06 »
Joo, onnittelut vaan Jypille ja jyppiläisille! Yllättävää kyllä, itsekin olin Jypin takana. Erityisesti Jokerit-sarjassa, mutta myös finaaleissa. Vaikka aina olen vannonut ja kannattanut ennen muita ns. "hämäläisjoukkueita". Niin, ainakin silloin lapsuudessa ja nuoruudessa asuessani 18 vuotta Lahden naapurikunnassa tuo seutu luettiin Hämeeseen. Nykyään en tiedä mistään mitään, kaikki on määritelty uudelleen...   8)

Yksi syy siihen, että toivoin Jypin menestystä oli varmaankin valmentajassa. Pelaajauransa aikana Suikkanen oli minulle ainakin lievästi "inhokki". Nyt valmentajana kunnioitan häntä aika lailla, mutta ne "mediaitkut" vai miksi niitä vedätyksiä kutsuisi, hieman kiusaavat. Väritön, vaatimaton, mutta joukkueen suhteen vaativa - ja asiallinen Aho keräsi sympatiani.

Pelicans pelasi hyvän sarjan, mutta miksi Jyp vei ottelut. Minusta pääsyy oli huolellisuus, rutiini - ja Helenius. Huomasi kyllä, että esim. Auvityllä ei jyppimeininki ollut vielä ihan niin selkärangassa kuin muilla. Esim. Hubacek oli kai jo valmiiksi niin jyppi kuin olla ja voi. Tilanteita ja mahdollisuuksia ottelusarjan pitkittämiseen ja jopa viemiseen oli Pelicansilla vaikka kuinka, mutta ainakin vielä nyt se joku pieni juttu puuttui. Mutta jos joukkue ei tuosta hajoa maailmanääriin, niin ehkä jo ensi kaudella homma osataan viedä loppuun asti. Tosin kovaa tulee kilpailu olemaan. Selvästi esim. Kärpät ja Jokerit ovat "sotajalalla" menestyksen suhteen. Tämän kauden saldo ei tyydytä.

81
Yleinen keskustelu / Vs: Surullinen uutinen
« : Huhtikuu 11, 2012, 00:56:40 »
Tämmöinenkin suru-uutinen tuli nyt silmiini... R.I.P Tsemppari! Enpä jutellut kaverin kanssa kuin muutaman kerran livenä, mutta olihan hän todella tuttu näky hallilla. Ns. henkeen ja vereen TAPPARA. Viimeaikoina taisi kyllä olla jo hieman hiljaista, voi olla etten pariin vuoteen muista häntä enää siellä hallilla nähneeni. Ja tietysti hyvin tuttu nimi täällä "virtuaalimaailmassa", Tsemppari/TM. Yllättävä ja ikäväkin uutinen, mutta tätähän tämä maailmanpyörän roteeraus on. Ennemmin tai myöhemmin. Itsekukin.  :(

82
Ottelut / Vs: Karsintasarja: Ilves - Vaasan Sport
« : Huhtikuu 05, 2012, 10:38:37 »
Kyllä tuo sama ilmiö tulee esiin varsinaisissakin pleijaripeleissä. Usein sieltä ratkaisijoiksi nousee niitä "ei niin taitavia", mutta kovalla asenteella pelaavia pelaajia.
Kyllähän tuossa tietysti jotain perää on, mutta aika harvassa varsinaisissa pleijareissa ainakin tällä kaudella on ne pelaajat olleet, jotka tekevät siellä yhtä paljon maaleja kuin runkosarjassa? Mielestäni Talajakin teki tämän kauden runkosarjassa jo aikamoisen määrän maaleja. Vai muistanko väärin?? Ei se kenttä kyllä aivan täysin käänny, ajatellaan nyt vaan vaikka Tuppuraista, Hardtia jne. jne. No, kun isot pleijarit on ohi, niin katsotaan kuka teki ja mitä...   8)

Tässä on vaan nyt se "hauska" pointti, että jos Ilves ensi kautta varten varaa kovasti näihin duunareihin, niin eipä niillä pelkästään kovin korkealle nousta. Mutta katsotaan. Karsintapelit olis kyllä saattaneet mennä vaikka 7. peliin ilman noita sankareita. Ketjullisella Niinimäkiä Ilves olis ollut todella hädässä. Toivottavasti Niinimäki on taas iskussa syksyllä, sillä muuten Ilves on... taas hädässä??  :o

83
Ottelut / Vs: Karsintasarja: Ilves - Vaasan Sport
« : Huhtikuu 03, 2012, 23:40:49 »
No niin. Ilves vihdoin kesälomille ja liigajoukkueena. Onnittelut!  ;D

Ei nää liigakarsinnat mitään "taitokisoja" taida yleensä olla. Nytkin tuli ainakin minulle sellainen mielikuva, että Välimaan ja Tuomisen, Kantolan jne. kaltaiset kaverit ovat näissä peleissä omimmillaan. Olivat melkein Ilveksen "ykkösketjua" näissä peleissä. Niinimäen kaltaisilla taiteilijoilla taas ei oo juuri jakoa. Liigassa ei ihan sama kuvio toistu? Ehkä tästä menee nousua tavoitteleville mestisjoukkueillekin se viesti, että isoja vääntäviä sotureita pitää joukkueessa olla enemmän. Pörräävillä nallipyssyillä ei pärjää.   ;)

84
Ottelut / Vs: Karsintasarja: Ilves - Vaasan Sport
« : Maaliskuu 29, 2012, 22:58:15 »
Ekassa erässä näytti vielä hieman "isät vs. pojat" -peliltä, mutta Ilves ei käyttänyt muutamia hyviä paikkojaan. Sport taas teki suunnilleen ainokaisestaan maalin! Viimeisessä erässä Ilveksellä oli alkuun parin minuutin hyvä jakso, mutta siinä se sitten oli. Kahdessa viimeisessä erässä Sport näytti löytäneen pelityylin, joka piti Ilveksen aisoissa. Sportit olivat vikkeliä, yritteliäitä, alkoivat voittaa kaksintaisteluja, avaukset olivat paljon parempia. Ilves ei oikein päässyt mihinkään. Sport otti keskialueen hyvin ja Ilveksen koettaessa laidoilta, Ilves myös pysyi laidoilla. Sieltä ei juuri päästy tilanteisiin. Ilves oli kyllä luokaton! Hyökkääjät olivat lähes seisovin jaloin ja jos pikkuisen liikettä oli, niin avaukset olivat todella kehnoja, tulivat hyökkääjän luistimiin, takapuolelle jne. Todella heikkoa!! Jo ekassa erässä Ilvekselle tuli omalla puolustusalueella monia hasseja, joista liigajoukkue olisi armotta rokottanut. Parannettavaa on silläkin saralla rutkasti.

Minusta Sportin Räsänen vei Raipea 6-0. Sportilla on nyt pelisysteemikunnossa ja pelaajien itseluottamus on hyvä. Laitinen oli hyvä maalilla ja jatkanee. Ja kyllä se nro 8, Suontaustan Pete vai mikä se uusi kaveri oli. Toi kyllä joukkueeseen lisää kokemusta ja tukevuutta. Ylivoimassakin alkoi olla pikkuisen itua ottelun vanhentuessa. Ilveksen systeemit on nyt sekaisin. En tiedä, joko Raipe keksii jotain uutta jo Vaasaan vai keksiikö koko aikana. Ottelusarja on pian taputeltu, ei tässä voi montaa peliä Sportille antaa. Sport on nyt kyllä kuskin pukilla, vaikka Ilves otteluissa johtaakin 2-1. Mutta parin ottelun päästä tilanne on hyvinkin 2-3. Viides ottelu on äärimmäisen tärkeä, se Ilveksen on pystyttävä pitämään. Ja sitten se mahdollinen seitsemäs. Paljon voi yksi ottelu muuttaa. Ilveksellä ja Raipella on nyt paljon puhuttavaa. Jotain pitää keksiä.  ???

BTW Mikähän sitä Niinimäen Jesseä vaivaa. On kyllä niin haluton ja surkea, että ihan harmittaa minuakin. Jos Ilveksellä on edes joku reipas vaihtomies, niin ei muuta kuin kaukaloon. Ja Jesse vaikka katsomoon. Mutta pois haahuilemasta jäältä.  >:(

85
Yleinen kiekkokeskustelu / Vs: Suomen mestari 2011-12?
« : Maaliskuu 28, 2012, 22:50:11 »
Jokerit on minusta koko kauden pelannut alakanttiin materiaaliin nähden. HIFK-Jokerit on kyllä aikamoisessa asemassa oleva ottelusarja tulevaa mestaria ajateltaessa. Ettei vaan taas olisi se "moraalinen finaali".

Kyllä se näin tais olla. Jos joku Jokerit nyt sivuun kampeaa, niin aikamoinen yllätys on. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Jokerit on siitä hyvä esimerkki. Materiaali on hommattu sen mukaan kuin missä on puutteita nähty. Aivan kalkkiviivoilla vielä SM-liigassa "testatut" Bume  ja Lupa, kun hieman oli epäilystä puolustuksen suoriutumiskyvystä. On siellä hieman eri pelimerkit kuin esim. Leinosella käytettävissä.

Jyppi varmaan taistelee urhoolisesti Jokereita vastaan, mutta eiköhän ihmeiden aika ole ohi. Finaalissa sitten Jokereilla vastassa joko KalPa tai Kärpät. Vaihtelun vuoksi toivon sinne hopeaa kiillottelemaan KalPaa, mutta taitaa Kärpät olla kuitenkin kovemmassa kevätiskussa. Ja Haataja on kaveri, jota HIFK olisi kaivannut. Sittenkin enemmän kuin taivaisiin ylistettyjä Peltosta tai MG:ä. Kärpillä on kyllä varsinkin puolustajia ollut viime viikkoina niin paljon saikulla, että siinä voi olla yksi akilleenkantapää. Mutta yllätykset on kaiken suola, joten en yhtään laittaisi pahakseni, jos joku JYP/KalPa/Kärpät laittaisi Jokerien mestaruuden vaakalaudalle ihan tosissaan!  ;D

86
Ottelut / Vs: Karsintasarja: Ilves - Vaasan Sport
« : Maaliskuu 27, 2012, 23:02:06 »
Tasoero on näiden joukkueiden välillä suurempi kuin olin odottanut. Kyllä homma on selvä. Ilves pistää poikki neljässä tai viidessä pelissä. Täytyy kyllä ihmetellä miten Sport nyt edes yhden voiton ottaa. Ainoa syy taitaa olla se, että Ilves "haluaisi" yhden kotimatsin vielä lisää. Kyllähän siitä aina joku kymppitonni jäisi kirstun pohjalle. Siis vain asenteellinen lepsuus Ilveksen puolelta voisi avittaa Sportia. Näyttäis oikea joukkue pysyvän liigassa. Sport on vielä kaukana liigatasosta.  ::)

87
Ottelut / Vs: Karsintasarja: Ilves - Vaasan Sport
« : Maaliskuu 27, 2012, 14:27:46 »
Mielenkiintoinen ottelu edessä... En nyt vielä allekirjoita Ilveksen "4-0"-suvereniteettiä. Katsotaan Vaasan kohtaaminen ensin. Monasti seuraava peli alkaa siitä mihin edellinen päättyi. Sport vei viimeisen erän Tampereella. Kyllä tässä pientä jännitystä on ilmassa. Toskala maalissa, mielenkiintoista. Ilveksen hermokontrollin täytyy kestää Red Armyn kotipesässä. Vaikka Sport olisi miten "mikkihiirijoukkue" ja yv:llä tehoton ekassa pelissä, niin en liikaa alkaisi suosittelemaan jäähyaitiosta pelaamista. Se on kuitenkin varmaa, että Sportilla on tänään kaikki pelissä. Toivottavasti Ilves on hereillä...   ;)

88
Ottelut / Vs: Karsintasarja: Ilves - Vaasan Sport
« : Maaliskuu 23, 2012, 21:48:01 »
Olipahan aikamoinen tehopläjäys Ilvekseltä heti ensimmäisessä erässä! Uskaltaako tästä nyt kuitenkaan vetää sitä johtopäätöstä, että homma on ohi. Itse en peliä nähnyt ja tiedän vain lopputuloksen ja maalintekijät... Sikäli laittaisin vielä jäitä hattuun, että takavuosilta on muutama "huono kokemus" esim. playoff-sarjan aloittavasta murskavoitosta, joka sitten olikin vain se yksi voitto. Vastustaja vei lopulta sen ottelusarjan. Elikkä katsotaan nyt seuraava peli Vaasassa. Jos Sport onnistuu sen klaaraamaan, niin homma on taas ihan uusi. Mutta täytyy sanoa, että ilmeisesti Raipen ja Veskun vakoilumatka Vaasaan ei ollut tulokseton!  ;)

Ja se yksi pääkysymys: Mites se Red Army pärjäs? Taisivat joutua aika kovaan paikkaan hekin. No, seuraavaan Tampereen peliin on lippu hallussa, joten sitten pääsen minäkin tarkailemaan tapahtumia ihan livenä...   8)

89
Ottelut / Vs: Karsintasarja: Ilves - Vaasan Sport
« : Maaliskuu 23, 2012, 18:30:19 »
Vahvasti täällä Ipaan uskotaan ja kyllä minäkin uskon Ipan sarjan vievän. Mutta ei välttämättä helpolla. Sport oli muutama vuosi sitten ns. tolppa sinne tolppa tänne -tilanteessa eli todella lähellä liigaa. Hurjan ja suuren faniporukkansa tukemana Hakametsäkin on heille puolittain kotiareena. Sport laittaa Ilveksen tosi tiukille. On Ilves kova, jos se kaksi ekaa peliä vie heti suoraan. Melkein uskon enemmän Sportin vievän 2-0 ja sitten katsotaan, herääkö Ilves. Todennäköisintä lienee 1-1 kahden ottelun jälkeen. Aikalailla uskon ja luotan vaasalaiseen hurmokseen. Sillä tehdään pieniä ihmeitä. Mutta katsotaan. Ehkä olen yliarvioinut hengen voiman?? Materiaalihan se on joka ratkaisee.  ;D

90
Pelaajat / Vs: Ville Nieminen
« : Maaliskuu 21, 2012, 00:19:07 »
Joo, tuossa Örebro-jutussa viitattiin muutenkin siihen, että Nieminen on pudonnut joukkueessa vaihtopelaajan rooliin ja esim. kahdessa edeltävässä ottelussa on pelannut vain joitakin hajavaihtoja. Aika pahasti vaikuttaa siltä, että Ville on laitettu nyt syrjään.

On muuten kuitenkin sen verran hokkiruotsia tuo artikkeli, ettei sitä kaikkea tahdo aivan pelkällä kouluruotsilla ymmärtää. Esim. tuo verbi "peta". Katsoin jopa yhdestä pikkusanakirjasta ja siinä puhutaan vaan "kaivelemisesta". Taitaa kuitenkin olla tässä yhteydessä lähinnä "heittää" joko alempaan ketjuun tai kokonaan ulos kokoonpanosta. Joku voi kokeilla tuota sanaa vaikka googlen kääntäjällä. Mahtaako sekään tietää. No, vaikka tuo hokkiruotsi ei minullekaan kovin tuttua ole, niin kyllä uskon Villen "tarinan" selvinneen. Tosin, kuten täällä jo edellä mainittiin, niin ei tässä tapauksessa täysin varmasti voi sanoa, etteikö Villellä voisi olla jotain pientä kremppaa. Josta siis ei haluta suuremmin puhua.  ::)

Hieman tämä Örebro-juttukin luo kyllä varjoja Villen jatkon ylle. Kyllä se vanhuus ja vaivat alkaa montaa pelaajaa jo rassata kun ikä pyörii 35:n korvissa. Vaikka olis vielä pari vuotta sitten ollut miten timanttisessa kunnossa, niin valitettavasti se ei ole mikään tae jatkosta...   ???

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21