Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tappara-Blues 03.03.07

<< < (9/9)

Luuseri:
Makarov, sitä juuri tarkoitin että Bluusilla on parhaimmillaan terävämpi kärki kuin meillä. Ja lasken siihen Kariyan ja Kohnin lisäksi myös ilman muuta ja ennen kaikkea Mandervillen, tuntuu playoff-pelaajalta.

Ja niin, Kakenhaba vaikuttaa ihan ihmismäiseltä tapaukselta, joten tervetuloo vaan tänne mun puolesta. Tässäkö meille uus Grainger? (Missähän sekin muuten luuraa, viritteleekö jo sotajuonia playoffien alla?).

makarov:
Luuseri ehkä on helpompi ottaa kiinni yksi ketju kun kolme ketjua tätä minä tarkoitin..Bluussilla on kyllä tehokas kaksikko mutta se on helposti hoidettavissa. kyllä Tapparalla on paljon enemmän ratkaisijoita kun Bluussilla, yli kaheksan äijää tehnyt yli 30 pinnaa kun Bluussiilla vain neljä kaveria! Kontiola nyt tuskin Filmaa ihan Turhaa Heikkilä siitä itkee, itkisi mielummin ensi kauden sopimuksestansa!

Luuseri:
Monesti se vaan on silleen, että tiukoissa playoff-peleissä ei maaleja juurikaan tule, yksi neronleimaus ratkaisee koko pelin - ja kukas sen neronleimauksen tekeekään kuin se The Ratkaisija. Koko joukkueen taisteleva puolustus saattaa pimentää kyllä laajalla mutta tasapaksulla materiaalilla tulevan vastustajan. Meinaan vaan että esim. eräs Caloun oli niitä miehiä joka saattoi ratkasta pelin yksin. Tapparalla ei vielä ole semmoista noussut esille tälläkään kaudella. Bluesin kolmikko voi mun mielestä iskuun päästessään ratkoa pelejä.

Mutta mitäs näistä tämän enempää, katellaan... Kyllä Tapparaan luotan ihan täysin.

Ljpp:
kakenhaba,

Itse en ollut matsissa paikalla, joten en voi tarkemmin kommentoida tapahtunutta, mutta lukemani perusteella Kaken haban näyttely hieman ihmetyttää.

Ensinnäkin jos puhutaan henkisestä yliotteesta, niin 2-0 tuloksen myötä se on ehdottomasti Tapparalla, joka pystyi nollaamaan liigan (ehkä) vaarallisimman kentällisen. Varsin mielenkiintoinen ratkaisu Heikkilältä laittaa "kiukuttelukortti" pöytään jo tässä vaiheessa. Blues:lla on erittäin hyviä pelillisiä edellytyksiä menestyä Tapparaa vastaan, mutta keskittämällä energiansa kiukutteluun se tuskin tulee sarjaa voittamaan. Toisaalta samalla Heikkilältä meni yllätysmomentti, verrattuna siihen että olisi aloittanut törkykiekon vasta playoff-peleissä siinä tapauksessa, että sarja/peli olisi kääntymässä Tapparalle. Eli nyt tämä kikka on nähty ja käytetty ja nyt se ei ainakaan tule Uramalle tai muillekaan yllätyksenä. Tapparallekin tämä tuli toivottavasti vain sopivana herätyksenä, sillä joukkue on ollut hiukan "virkamiemäisyyteen" taipuvainen.

Toisaalta epäilenkin, että Kake kokeneena valmentajana bluffaa. Ehkä yritys oli kuumentaa Tapparan pelaajia jo tuleviin koitoksiin, sillä pienet jäähymäärät lienee yksi tärkein menestyksen edellytys tulevissa peleissä. Paljonko Kakella on varaa peluuttaa esim. Lostedtia, jonka pelitaidot ovat sitä luokkaa että miehen jokainen vaihto päättyy joko jäähyyn tai vastustajan tekemään maaliin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta