Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Kausiennakot 2015-16

(1/4) > >>

Terzzi:
Liiga pyörähtää käyntiin reilun viikon päästä ja tutut eri medioiden kausiennakot ovat jälleen luettavissa. Onko palstalaiset ehtineet vielä lukea?

IS kausioppaassa Tapparaa povataan sijalle 5 (4-6). Jotenkin negatiivinen mielikuva jäi (jälleen) tosta Tappara-jutusta. "Tapola on tällä kaudella tekemättömässä paikassa", "...eikä Tapola jatka ensi kaudella". Kaiken maailman uhkakuvat jo ennen kautta esillä. Enkä siis sitä kiistä, kyllähän Tapolaa punnitaan jälleen ja odotukset ovat kovat.

Pelaaja-arvioissa mm. Lajusen kohdalla kyllä aikamoista aliarviointia, ehdoton ydinpelaaja. Kyllä tulevat vielä kauden mittaan näkemään.. ;)

Eipä noita tarvi tosissaan ottaa (täällä kuumeni jo :D). Itse odotan kautta todella paljon. Sopivan uudistunut ryhmä, jossa on valtava potentiaali. Täältä löytyy kyllä uskoa ja luottoa. Kohta mennään!

Jatkoajan palstalta nimimerkki pekoni kirjottanu osuvasti:


--- Lainaus ---Media on kriisissä ja sen kriisin olennainen tekijä on tulovirta. Pulaa on lukijoista, kun he eivät halua lukemastaan maksaa. Näiden listojen on tarkoituskin tietyiltä osin kärjistää ja provosoida siinä toivossa, että ne herättävät keskustelua ja kasvattavat välillisesti lukijamassaa. Lukijamassan taas toivotaan konvertoituvan mediamyynnin tuloiksi.
--- Lainaus päättyy ---

mv1:
Äsken kävin myös ostamassa IS:n kausiennakon ja pikaisestii silmäilin sen läpi.
Onnistuivat provosoimaan minut! >:( Tapparaa aliarvioitiin aika rankalla kädellä. Tapola jälleen keskivertoa huonompi valmentaja, Lajunen ei ollut edes ydinpelaaja... Tappara on kaikenkaikkiaan heikentynyt arvion mukaan, itse näkisin että on vain tapahtunut vaihtuvuutta. Lähtijöiden tilalle on tullut kovia nimiä.

SaiPa on näköjään Urheilulehdessä ja IS:n kausiennakossa povattu korkealle, IS:ssä tais olla kakkosena. Minut ainakin yllättää moinen arviointi.

Top-5 maalivahdit:
1. Zapolski. Mitä ihmettä?? ??? En muista miten sanasta sanaan meni, mutta kutakuinkin näin: "pää kestää kevään kovat pelit" No niin näyttää kestävän, mites kevään välierät ja vaikka G6?? ;D

Karhunen ei tietenkään ollut top-5:ssä, no ei siinä, en mää suoralta kädeltä itekkään sinne rankkais.

Serpi:
Huomaa kyllä toimittajan tason lukiessa Urheilusanomien ennakkoo Tapparasta. Täälä myös yksi mielensäpahoittaja... Ilmeisesti tää toimittaja ei oo vaivautunu kattoon Tapparan CHL-pelejä ku lyttää Tapparan ja Tapolan pelityylin hyökkäyksen osalta tylsäks ja mielikuvituksettomaks Rautakorpi kopioks  :o mun mielestä viime kauden "kriisin" jälkeen suurimmalta osin peli oli hyökkäyksen osalta kaikkee muuta ku tylsää ja kaavamaista! En varmaan edes uskalla lukee pelaaja-analyysejä jos kerta Lajustakaan ei noteerata joukkueen ydinpelaajaks... Kyllä minä niin mieleni pahoitin!! ;D

gatecrasher:
Itse olen laadukkaan urheilujournalismin fani, eli analyyttistä, kriittiistä, perusteltua. Ei se että kirjoitetaan negatiivisesti periaatteessa haittaa itseäni ollenkaan jos siihen on aihetta, esim. kausiennakot 2010-11 ja 2011-12 Tapparan osalta. Ja toisaalta taas posiposihöpö-jutut lähtee suoraan roskiin. Mutta onhan tuossa US:n ennakossa Tapparan osalta paljon mutu-pohjalta heitetty asioita ja jopa virheitä. Taidettiin siinä kummastella sitäkin ettei Tapparassa ole käsitelty tripla-hopea pettymystä joukkueena mitenkään. Sinänsä kyllä hienoa, että SaiPan urheilullinen ja ammattitaitoinen tekeminen saa arvostusta, mutta vetynkestävä SaiPa-fani Vili Pesu vie arvioilta vähän pohjaa. No ei siinä mitään, näiden tarkoitus onkin olla varmaan hauskaa viihdettä eikä mikään absoluuttinen totuus.

Screamager:
Vaikuttaa siltä, että suurin syy tuohon Urheilusanomien Tapparan joukkueanalyysin sävyyn löytyy kirjoittaja-kohdasta: Juha Hiitelä. Viime kauden oli NHL-kirjeenvaihtajana Vancouverissa ja nyt palannut takaisin Suomeen.

Jutussa on niin paljon viimekautisia syksystereotypioita vallalla, että ei tainnut kevätkauden 2014-15 pelit näkyä Vancouveriin asti. Perustelut olivat paikoin todella heppoisia: muun muassa kopissa pidetään "happi ja elintila vähissä", kun valmennusjohdon kiristämät nyörit ovat niin tiukalla. No, ei näytä olevan tiukalla ainakaan kaudenaluspelien perusteella, eikä isossa kuvassa ollut viime keväänäkään. Ihme on, jos liigakautta lähestytäänkin ihan toisella ajatusmaailmalla kuin millä näitä kaudenaluspelejä on pelattu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta