Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tappara - Hifk 2. Puolivälierä 21.3.2015

<< < (8/9) > >>

gatecrasher:
Itsekin jäsen Myrrä70 linjoilla. Toki voitot kelpaavat. Pientä ihmetystä vain aiheuttanut meidän puolustuspelaaminen kentän joka osa-alueella, etenkin keskialue vuotaa kuin seula. Mutta eiköhän pystytä parantamaan. Tai on pakko.

cace6969:
Parannettavaa löytyy. Niinkuin aina. Etenkin puolustuspelissä. En tässä kuitenkaan jaksa olla negatiivinen. Hienoa että Tappara pelaa pudotuspelejä ja voittaa pelejä. Uskon että Tappara parantaa tästä. Tai itseasiassa olen siitä aika varma. Pudotuspeleissä nyt vaan aika harvoin mennään voitosta voittoon täydellisellä pelillä.

iroj:

--- Lainaus käyttäjältä: Myrrä70 - Maaliskuu 22, 2015, 11:13:06 ---Jännää että joidenkin mielestä täällä ei saisi sanaakaan sanoa negatiiviseen suuntaan ja kaikki kritiikki otetaan heti paniikin lietsomisena. Fakta on se että johdetaan 2-0, mikä on TODELLA hyvä asia, mutta fakta on myös se, että peli on kaukana siitä mitä se oli runkosarjan peleissä loppupuolella esim. Kärppiä ja Jyppiä vastaan. Ok, taas irvileuat voi todeta kritiikin että tulipalo oli väärin sammuttu kun ei voitettu oikealla tavalla, mutta aivan sama. Pelissä on paljon hyvää, mutta kyllä siinä on paljon huonoakin. 6 päästettyä maalia kahdessa pelissä kertoo varmaan sen parhaiten.

--- Lainaus päättyy ---

Vähän voi olla huolissaan mutta en ole hirveän huolestunut.
Rautakorven Tappara pelasi paljon puolustusvoittoisemmin kuin Tapolan Tappara ja sitä myötä suoritusvarmuus oli parempi mutta ehkä Tapolan Tappara pystyy parhaimmillaan parempaan hyökkäyspeliin.
Puolustuspeli näyttää "huonolta" osittain siksi että se ei ole yhtä varmaa kuin Rautakorven aikana.
Tappara on kuitenkin päästänyt vain 3 maalia tasakentällisin ja se ei ole paljon kahteen peliin.
2 ensimmäistä olivat osittain "huono tuuri"-osastoa (täydellinen maski/kiekko muutti suuntaa?, kiekko kimposi erotuomarista).
Toisen pelin alussa Hifkin ylivoima yllätti jotenkin Tapparan alivoiman tehden 2 maalia.
Hifkin ylivoima ei ollut kovin hyvää ensimmäisessä pelissä.
Runkosarjassa Metsolan torjuntaprosentti oli 93,6 ja puolivälierissä se on nyt 91,2.
Lankisen vastaavat luvut 91,1 ja 85,2 joten Lankisen taso on tippunut paljon enemmän/Hifkin puolustus vuotaa/Tapparan hyökkäyspeli on tehokasta.
Tappara on edelleen jatkanut tehokasta viimeistelyä ja laukausten onnistumisprosentti näistä peleistä on 8,5% ja Hifkin 5,7%.
Yleensä puolustuspeli tiivistyy ja maalimäärät vähenee pudotuspeleissä mutta nyt on käynyt päinvastoin ainakin kahdessa ensimmäisessä pelissä.

grassinen:

--- Lainaus käyttäjältä: Myrrä70 - Maaliskuu 22, 2015, 11:13:06 ---Jännää että joidenkin mielestä täällä ei saisi sanaakaan sanoa negatiiviseen suuntaan ja kaikki kritiikki otetaan heti paniikin lietsomisena.

--- Lainaus päättyy ---

Näinhän se osalla on. Se on heti niin kauheen negatiivista jos keskustellaan asioista niiden oikeilla nimillä. Riippuu ihan tasosta millä ottelua puretaan kuinka "negatiivista tai positiivista" se on. Jotkut vois löysätä sitä pipoo ja miettiä vähän useemmalta kantilta asioita joskus. :)

Ja hieno homma et johdetaan 2-0, vaikka puolustuksessa on parantamista kuulemani perusteella (eilistä peliä en pystynyt seuraan kun radioista käsin).

peterra:

--- Lainaus käyttäjältä: Myrrä70 - Maaliskuu 22, 2015, 11:13:06 ---Jännää että joidenkin mielestä täällä ei saisi sanaakaan sanoa negatiiviseen suuntaan ja kaikki kritiikki otetaan heti paniikin lietsomisena.

--- Lainaus päättyy ---

Viittasit varmaan muhun. Noh, se on varmaan vähän ihmisestä kiinni, että kuinka asiat näkee. Mä en jaksa pyöriä negatiivisissa asioissa, kun se ratkaiseva asia on kuitenkin saavutettu kaksi kertaa jo tähänkin sarjaan. Kun ainoastaan voitolla on oikeasti merkitystä. Mulle on ihan sama voitetaanko pelit 4-3 jatkoajalla vai 2-0 varsinaisella jos voitetaan tässä vaiheessa kautta. Parannettavaa löytyy aina, se on ihan varma. Täydellistä peliä ei ole olemassa eikä sellaista koskaan tule. Lähelle voi päästä, mutta täydellistä ei vaan inhimillisessä ole.

Välillä vaan mietin, kun luen foorumeita, että kommenteista päätellen on aivan sama voitetaanko vai hävitäänkö. Jos hävitään keskustelu on erittäin negatiivista, jos voitetaan, se on edelleenkin sitä "väärin voitettu." Mä taas en sit ymmärrä, että miten kommentit kuten "jos tää ei parane niin noutaja tulee" voi edes käsittää muutoin kuin paniikin lietsontana. Mikä tuollaisen kommentin syvin olemus on ja miten sen voi ymmärtää jollain muulla tavalla?

Mä luotan tähän joukkueeseen. Sitkeyttä voi osoittaa monella tavalla. Yksi kovan joukkueen merkki on esimerkiksi se, että löytyy keino, jolla voittaa. Kahtena päivänä on löydetty keinoja voittaa, se on fanille riittävästi. Tai mun mielestä sen pitäisi olla. Toisaalta, kyllähän mä sen tiedän, mitä tapahtuu, jos tulee tappio. Sen esimerkin näkee jatkoajan kärpät-osiosta. Asiat ei oikeasti oo ihan niin mustavalkoisia aina. IFK on johtanut pelejä tässä sarjassa minuutin tähän asti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta