Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tappara - SaiPa 21.2.2015 (La)

<< < (8/11) > >>

c-paaty:

--- Lainaus käyttäjältä: Kankaantaan profeetta - Helmikuu 21, 2015, 20:44:09 ---Palolan maalienkeräilystä olen jo hieman enemmänkin kuin vähän huolestunut.  Totta kai häneltä odotetaan pisteitä, mutta kai nyt edes vähän voisi osallistua puolustamiseenkin!

--- Lainaus päättyy ---

Muuten olen kirjoituksestasi samaa mieltä mutta Palolaa on kyseenalaisti. Palola tekee koko kautta ajatellut ylivoimasesti eniten karvausta ja töitä hyökkäyspäässä, joka on taas näkynyt tulostaululla kiekoriistojen kautta myös todella monena pisteenä omalla tilillään ja toisaalta on vaikeuttanut vastustajan hyökäyksiin lähtöjä, puolustusta sekin. Jos ajatellaan pelkästään puolustavaa pelaajaa ja peliä omassa päässä niin se on taas eri asia ja siihen en ota kantaa.

Ensimmäisen erän kun saisi kuntoon niin sarjataulukko näyttäisi aivan eriltä. Tänäänkin en ollut yhtään huolestunut 1-3 tilanteessa. Tiesin että tasoihin tullaan, mutta miksi antaa joka pelissä maali tai kaksi eteen. Valmennukselle todellinen porkkana.

bastardo:

--- Lainaus käyttäjältä: juti - Helmikuu 21, 2015, 19:59:51 ---
--- Lainaus käyttäjältä: bastardo - Helmikuu 21, 2015, 19:41:12 ---En ikinä lakkaa ihmettelemästä sitä miten paskasti Tappara motivoituu näitä pikkujengejä vastaan. Tänään olisi ollut taas kotietukamppailuun helpot 3 pinnaa tarjolla, mutta kun ei maistu...
Tokaa erää lukuunottamatta peli oli aivan hirveää katsottavaa.

--- Lainaus päättyy ---

Käsittämätöntä miten täällä taas yhden tappion jälkeen seuranta- ja otteluketjuissa vedellään jo ranteita auki. Tässä pelissä ei ollut mistään muusta kysymys kuin Tappara pelasi toisen pelin kahteen päivään levännyttä Saipaa vastaan ja Saipa nyt sattui pomputtamaan aika erikoisella tavalla kaikki maalit. Näitä tappioita vaan tulee jokaiselle joukkueelle jokaisessa sarjassa... Nauttikaa nyt hyvät ihmiset mielummin noista maaleista kuten Tapparan 4, yksi hienoimmista mitä tällä kaudella Liigassa nähty! top-4 sijoitus alkaa jo olemaan komeasti hanskassa!

--- Lainaus päättyy ---

En minä mitään ranteita availe vaan ihmettelen miten vuodesta toisen Tapparan pelissä jatkuu kaksi trendiä; ensimmäisissä erissä ei olla hereillä ja näitä pikkujoukkueita vastaan ei saada hyviä peliesityksiä aikaan.
Lisäksi Saipa kyllä teki omat maalinsa ihan tekemällä tasoitusta lukuunottamatta. Tapparan puolustuksen suosiollisella avustuksella.
Ja kuten sanottu, tässä vaiheessa ei ihan vielä kannata lähteä takki auki kylille huutelemaan kotiedusta kun matkaa sääleihin on noin vähän. Silloin kannattaisi ottaa kovalla asenteella kaikki tarjolla olevat pisteet, eikä fleguilla varsinkaan kotiyleisön edessä.

peterra:
Kyllähän noita pikkujengejä vastaan ollaan ihan hyvin tällä kaudella pelattu ainakin tuloksellisesti. Esim. Saipaa vastaan voitettu vissii kolmesti ja hävitty kahdesti. Toinen niistä jatkoilla. Ei kai tuossa nyt hirveän suurta hätää oo ollut. Mun mielestä on ihan inhimillistä, että nää "lähtökohdissa" altavastaajat niin ei vaan sytytä samalla tavalla, kun Tappara näyttää sytyttävän juuri nyt kaikkia ja kaikki haluaa voittaa Tapparan. Bluesilla sama juttu. Se vaan on sellaista ihmismielen heikkoutta, että se 100%:n lataus on tosi vaikeaa saada silloin, kun lähdetään ennakkosuosikkeina. Ihan samanlaista ongelmaa Kärpilläkin on.

Kankaantaan profeetta:

--- Lainaus käyttäjältä: peterra - Helmikuu 21, 2015, 21:25:51 ---Huh, onpa hienoa, että ensi viikon matseissa kaikissa peleissä on vaihteeksi samat lähtökohdat eikä toinen joukkue pääse levänneenä. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää, miten Tapparalla voi olla näitä näin paljon vrt. muihin. Onko se sit Leinosen vai Ilveksen syy, sitä en tiedä, mutta kyllähän tää nyt on ollut käsittämättömän usein tilanne, että Tappara on ollut se joukkue, joka ei oo levänneenä päässyt haastamaan. Kyllä nää viikon kolmannet pelit näyttää ainakin ekoissa erissä aika brutaalisti sen, mikä ero siinä on, kun on eri lepomäärät. Kun katsoin ensi viikon otteluohjelmaa olin ihan varma, että kun huomasin Tappara-Lukko matsin perjantaina, että Lukko tulee levänneenä tohon matsiin ja Tappara ei, mutta tällä kertaa Lukollakin on matsi torstaina, joten lähtökohdat ovat samat :)

--- Lainaus päättyy ---

Tämä televisio/internet vs. peli paikan päällä nautittuna -asetelmahan on aivan sairas. Televisiointioikeudet maksavat riittävästi ja voittoahan pitää aina silti tehdä, koska Yleisradio-tyypisen ajattelun aika on ollut jo kaksikkymemntä vuotta sitten ohi. Siksi ei voida pelata parillisella määrällä joukkueita täysiä kierroksia, vaan kaikki edes puolittain kynnelle kykenevät joukkueet otetaan mukaan ja pelipäivien määrä maksimoidaan.

Pelataan maanantaina kuusi peliä ja tiistaina yksi "täydentävä". Keskiviikkona puhutaan "täydestä kierroksesta" (jolloin minimissään kaksi joukkuetta pelaa toisen ottelun putkeen). Torstaina pidetään vähän pitkin hampain liigan "huilipäivä" mutta perjantaina pelataan neljän ottelun kierros ja perään lauantaina toinen viiden ottelun kierros (jolloin minimissään neljä perjantaina pelannutta joukkuetta joutuu pelamaan taas heti perään uudestaan) ja lopuksi sunnuntaina pelataan yksi "lauantain lähes täyden kierroksen lähes täydentävä" ottelu, jonka jälkeen riemukas liigaviikko on käsitelty.

Pidin vanhasta järjestelmästä enemmän. Oli vakioidut pelipäivät, vakiomäärä joukkueita eri sarjatasoilla ja pelattiin neljä täyttä kierrosta. Sarjajärjestelmä oli selkeä, reilu ja ennustettava. Pelaajat ehtivät harjoittelemaan. Mutta nyt on nyt.

Le GoaP:

--- Lainaus käyttäjältä: Kankaantaan profeetta - Helmikuu 21, 2015, 20:57:59 ---Mutta tuo, jonka tummensin, vaarantaa tulevaisuutesi tällä palstalla. Arvostan objektiivisuuttasi ja suoranaista rehellisyyttäsi, mutta jos haluat välttyä nimimerkkiensä takana pysyvien hahmojen suoranaisilta hyökkäyksiltä, vältä loppuun asti arvostelemasta maailman sympaattisinta maalivahtia.

--- Lainaus päättyy ---

Itse olen varmaankin näitä ns. Metso-pystin omistajia ja olenkin Metsolaa usein vahvasti puolustanut tällä palstalla täysin kohtuutonta arvostelua vastaan. Tänään kuitekin kävin katsomassa ensimmäisen Liiga-pelin sitten viime kevään finaaleiden. Liiga on minulla KHL:n ohella tällä kaudella boikotissa, mutta kova ikävä vain veti nyt Tampereelle ja myönnyin yhden ottelun boikotin purkuun. Ja peliksi valitsin itseäni hlökohtaisesti "kaikkein vähiten kiihottavan vastustajan" eli SaiPan, toinen vaihtoehto olisi ollut Pelsut, mutta niitä tuli viime keväänä nähtyä aika paljon.

No, mutta paljon on junnujen SM-sarjapelejä tällä kaudella tullut pk-seudulla nähtyä, ehkä siksi silmä ei ole harjaantunut Liiga-peleihin, mutta annan silti palautteeni tästä Tappara-SaiPasta:

x Vaikka olenkin Metso-pystin miehiä, niin tänään Metso oli normitasonsa alapuolella. Muutama liian helppo eteen ja muuallekin pomputus tuli, eikä yhtään gamesaveria.

x Omasta mielestäni Tapparan pelissä ei ollut näkyvissä yhtään mitään mikä viittaisi playoff-menestykseen. Mitään selkeitä pelitapoja en nähnyt ja avauspeli sekä pelinrakennus oli mielestäni "80-lukulaista". Organisoitu vastustaja niistää tuollaiset pelinrakentelut tosi helposti. Ainoa millä Tappara tänään pärjäsi oli sinänsä vahva pelaajamateriaali ja yksilötaito. Mm. kenttätasapaino ja pelaajien väliset etäisyydet kaikin puolin olivat välillä kammottavia.

Mutta voihan toki olla, että olen nyt 3/4 vuodessa pudonnut Liiga-kiekkoilun ajantasalta.

Ja en ole vaatimassa Tapolaa pölkylle. Vaikeaan paikkaan mies tuli ja aloittelija hän vasta on. Itse ainakin antaisin Tapolalle ensi kauden myös Tapparan päävalmentajana. Ehkä jotakin pelitavallista ohjetukea kaikin tavoin kyllä tarvittaisiin valmennusryhmään enemmän tueksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta