Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Ilves-Tappara 28.12.06

(1/7) > >>

Eepi:
Jep, ei aikaakaan kun joulutauko on ohi, ja SM-liiga pyrähtää käyntiin muunmuassa paikallisottelulla Tampereella. Kaikenlaiset ennako-arviot, tulosveikkaukset ja "Liigapörssi-vinkit" olisi suotava laittaa tänne tätä ottelua koskien.

Itse en osaa sanoa muutakuin, että helpolla tuskin päästään, sellaisia ne paikalliskamppailut nyt vain tuppaavat olemaan. Jos tulos on sanottava, vaikkapa 3-3. Jatkoajan voittajasta en sano mitään.

Kokoonpano: http://www.sm-liiga.fi/sarjaohjelma_kokoonpano.asp?otteluid=34306&ottelu=Ilves+%2D+Tappara

Ennakot:
http://www.tappara.fi/ottelut/ilves4a.html
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?ottelu=21226&versio=ennakko
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/analyysit/article136534-1.html

Annilieh:
Kyllä mä luotan siihen että Tappara vie ja Ilves vikisee. Kahden aikasemman hyvän paikallisottelun putkea on hyvä jatkaa kolmannella. ;D
Helppoa pelistä tuskin tulee, mutta luotan meidän poikiin!

Mac:
Itse luulen pelistä tulevan tiukka, mutta luulen Tapparan vievän voiton jotain 2-3.

Liigapörssin pelaajana mainittakoon vaikka hintalaatusuhteelta ehdottomasti paras valinta:

Petri Kontiola, hinta vaan laskee verrattuna viime jakson alkuun. Aivan hurjassa kunnossa, eiköhän nuo EHT -pelitkin sen osoittaneet. Clarken hinta on odotetusti eksponentiaalisessa kasvussa, jopa näin voi sanoa. Nikkilä on aika halpa, mutta ei tiedä kuinka paljon ja koska Lehtokin saa jälleen vuoron / vuoroja. Ilveksestä jos joku aikoo jotain ottaa niin ehkä Pasi Häkkinen, kun Rask on noissa kisoissa ja kyllä kai pakit Ilveksessäkin tekee pisteitä ja ne jäänee lähinnä kahden pakin, Lumpeen ja Kudrocin varaan eikä hintakaan päätä huimaa, niin heitä voisi miettiä. En usko Lumpeen olevan vielä parissa ensimmäisessä ottelussa kovin hyvä, vaikka todellakin yllätyin viime kaudella hänen kunnostaan. Tuskin nähdään yhtä jäätäviä suorituksia enää.

Lisäksi voitaneen mainita energinen, hyvin mm. Kärppiä vastaan pelannut Teemu Laine. Maalit lienevät harvassa, mutta myös syötöistä ja kahden minuutin rangaistuksista saa pisteitä. Itse uskon myös Aallon nostavan nyt profiiliaan.

Romppa:
Jääperformanse "Sonjan paluu II"

Naapurit odottanevat Joulupukin ikää lähentelevien messipoikiensa uudestisyntyneen pyhien aikana ja nakuttavan Tapparasta reikäjuustoa. Mutta sitähän ne ovat aina odottaneet, niin kuin sitä toistakin ihmettä, jonka ilmestymisestä on heillä kulunut kohta jo 22 vuotta. "Äl menetä toivorikkauttas!"

Sonja siis liukuu jälleen jäälle. Riittääkö potku ja irtooko mailanpää naapurin napaan yhtä notkeasti kuin ennen? Aivan sama kunhan vahinkoja ei meikäläisille aikaan saa.

Radek Duda on mielenkiintoinen uutuus, harkitsen jopa try outille ottamista Tähdenlento -tiimiini. Mutta se tarkoittaisi itsensä Janne Ojasen viltittämistä, ja siinäpä onkin mulle omantunnon kanssa painiskeltavaa. Täytynee pähkäillä asiaa rusehtavan kristallipallon äärellä. Jos pieleen menee, niin se on sitten ranskalaisten vika. Eivät osaa viljellä rypäleitä.

Dale Clarke puolestaan on vakuuttanut Tähdenlennon vaativan valmennusjohdon ja jatkaa todennäköisesti joukkueessa koko kauden.

Keyman:
Siitä lähdetään, että Ipalta ovat pois mm. Lindgren, Sandell ja paljon vastuuta tänä vuonna (pakosta) kerännyt Lehtivuori. Tapparalta ulkona on Venäläinen. Joka tapauksessa Lindgrenin poissaolo on kovempi juttu kuin Venäläisen, joten saataneen "materiaalietu" puolellemme.

Tauon jälkeiset pelit ovat aina arvoitus, mutta Urama näyttäisi ainakin toistaiseksi poistaneen "taukopeikon" Tapparasta, joten kirvesrinnat ovat vahvoilla. Toisaalta tämä on Ilvekselle PALJON tärkeämpi peli kuin Tapparalle. Jos Ipa voittaa se saa lentävän lähdön keväälle. Jos Tappara vie niin Ilvekselle se on henkisesti kova paikka.

Tappara voi pelata rennosti ja se toivottavasti aiheuttaa naapurille ongelmia. Avausmaali kirvesrinnoille Ilveksen kotipelissä ja liikapuristus naapurileirissä on taas valmis.

1-5.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta