Jääkiekkokeskustelu > Pelaajat

Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?

<< < (128/213) > >>

iceman:

--- Lainaus käyttäjältä: Kultatukka03 - Syyskuu 25, 2015, 22:57:51 ---Ei tolla valmennuksella pitkälle mennä kun kypsyttää jo tässä vaiheessa kautta ykköskorin äijät (kuusela, savinainen, dixon). Vaikka ei oo tehoilla vielä mässäily niin silti selkeesti tapparan paras hyökkäsketju molempiin suuntiin.

--- Lainaus päättyy ---
Turha vielä panikoida isommilla muutoksilla. Viime kaudella syyskuussa 8 pelin jälkeen kasassa oli 10 pistettä ja tänä vuonna kuuden pelin jälkeen kasassa on jo 9 pistettä. Ehkä dieseliä hehkutellaan vielä. Katsotaan nyt kuu loppuun ensin rauhassa.

Se ero on, että viime vuonna senttereitä ei ollut joka kenttään kauden alussa ja tänä vuonna kaikki ei mahdu kerrallaan pelaamaankaan keskellä...

Eikös myös perinteisesti loka-marraskuun tienoilla vahvistuksia ole alkanut tippumaan ja mm. veropakolaisille on tarjottu turvapaikkaa (Tosin taloudellinen tilanne voi rajoittaa hankintoja..).

Ps. Eikös Järvisenkin peli auennut Rautakorven aikaan vasta, kun siirtyi lopulta keskelle... (silloin koitettiin erikoisimmasta päästä muistaakseni mm. Järvinen-Kuusela-Erkinjuntti -ketjuakin...)

gatecrasher:
No joo. Periaatteessa näillä samoilla kentillä on vedetty ekasta treenimatsista lähtien. Noissa harkka- ja CHL-peleissä olisi voinut hiukan enemmän testailla koostumuksia. Näistä parista kotimatsista on lahjoitettu viisi pinnaa lähinnä heikon ylivoiman vuoksi. Ja tämä pitäisi olla ykköskentän tuloksentekopaikka. Tähän olisi pitänyt reagoida jo ajat sitten vaikka kausi vasta alussa. Itselle nuo pinnat kyllä olisivat kelvanneet.

Vilttitossu:
En oikein ymmärrä, miks Lajusta pitää jääräpäisesti peluuttaa siinä roolissa, missä Järvinen on Liigassa ollut huomattavasti paljon tehokkaampi....
Onko noin, että ruoho tässä tapauksessa on vihreempää aidan toisella puolen, ja muualta tullutta pelaajaa pidetään lähtökohtaisesti parempana, kun omaa, jo muutaman vuoden joukkueessa ollutta?

Battleaxe73:
Mun mielestä Tappara on tuloksellisesti aloittanut ihan ok. Minkäänlaiseen paniikkiin ei ole siinä mielessä syytä. Mietityttää tietysti tuo maalinteko, kun se oli mun silmissä ennen kautta se isoin kysymysmerkki. Laine on yllättänyt todella positiivisesti ja Ilomäki tietysti. Dixoniin alkaa usko mennä tehomiehenä. Kuuselasta en ole huolissani ja Savinaisesta en sano vielä mitään. Lajunen ei ole vielä onnistunut ja Plastinokaan ei nyt mikään yv pelote ole ollut. Haapalan on odotettu nousevan uudelle tasolle. Olen ite tullut siihen päätelmään pienessä päässäni, että Haapalalta puuttuu yksi tärkeä juttu- laukaus. Tekee kyllä aika ajoin maaleja, tosi tärkeitäkin. Tuntuu vaan, että kiekko pitää viedä sinne maaliin, kauempaa ei onnistu. Voi olla vaikeaa nousta tosi hyväksi maalintekijäksi sillä periaatteella. Jos sitä vetoa miettii niin Laineen ohella sitten Kuuselalta ja Savinaiselta löytyy hyvä pommi. Onko vielä jollain muulla? Eli ykköskentän tehot nyt ainakin pitäis löytyä. JMJ:tä vois Kuuselan kanssa kokeilla.

Slobo:

--- Lainaus käyttäjältä: Battleaxe73 - Syyskuu 26, 2015, 13:34:27 ---Mun mielestä Tappara on tuloksellisesti aloittanut ihan ok. Minkäänlaiseen paniikkiin ei ole siinä mielessä syytä. Mietityttää tietysti tuo maalinteko, kun se oli mun silmissä ennen kautta se isoin kysymysmerkki. Laine on yllättänyt todella positiivisesti ja Ilomäki tietysti. Dixoniin alkaa usko mennä tehomiehenä. Kuuselasta en ole huolissani ja Savinaisesta en sano vielä mitään. Lajunen ei ole vielä onnistunut ja Plastinokaan ei nyt mikään yv pelote ole ollut. Haapalan on odotettu nousevan uudelle tasolle. Olen ite tullut siihen päätelmään pienessä päässäni, että Haapalalta puuttuu yksi tärkeä juttu- laukaus. Tekee kyllä aika ajoin maaleja, tosi tärkeitäkin. Tuntuu vaan, että kiekko pitää viedä sinne maaliin, kauempaa ei onnistu. Voi olla vaikeaa nousta tosi hyväksi maalintekijäksi sillä periaatteella. Jos sitä vetoa miettii niin Laineen ohella sitten Kuuselalta ja Savinaiselta löytyy hyvä pommi. Onko vielä jollain muulla? Eli ykköskentän tehot nyt ainakin pitäis löytyä. JMJ:tä vois Kuuselan kanssa kokeilla.

--- Lainaus päättyy ---


Uskon että tiistaina tilanne on jo toinen

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta