Kirjoittaja Aihe: Lukko-Tappara 31.1.2015 (La)  (Luettu 10673 kertaa)

Poissa Line

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Lukko-Tappara 31.1.2015 (La)
« Vastaus #30 : Helmikuu 01, 2015, 19:00:59 »
Ei tämä minun mielestäni niin huono peli Tapparalta ollut kuin mitä numerot näyttävät. Kyllä syksyn voittoputken aikana voitettiin huonommallakin pelillä. Lukolta sattui nyt kaikki onnistumaan ja rokottivat niistä virheistä, joista moni muu ei ole rokottanut. Tällaisia pelejä tulee joskus ja niitä tuli muuten jokunen myös kahdella edellisellä kaudella. Toisaalta itse ollaan voitettu lähiaikoina mm. Blues 6-1 ja Ilves 5-0 eikä välttämättä varsinkaan Blues-pelissä oltu noin paljon parempia, mutta niin vain kävi. Itse en tästä ottelusta jaksa huolestua. Ihan luottavaisin mielin voidaan lähteä tauolle ja hyvin on aikaa vielä nousta taulukossa ylemmäksi tauon jälkeen.

Poissa Armas T. Koljonen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: Lukko-Tappara 31.1.2015 (La)
« Vastaus #31 : Helmikuu 02, 2015, 20:34:36 »
Lukkoa ennakoitiin selväksi altavastaajaksi tähän matsiin. Se on aina mukavampi tila aloittaa peli, kun ei ole ennakkosuosikin paineita. Raumalaiset onnistuivat tsemppaamaan itsensä suurinumeroiseen voittoon; käyttivät heikkouttaan vahvuutena.
Lätkässä kumminkin maalit ovat paljonkin sattuman varaisia (mikä selittää esimerkiksi CHL:n pudotuspelien maalieroperiaatteen typeryyttä), ja tällä kertaa ei onni potkinut.

Haluan katsoa, että tämä tappio tuli aivan täydelliseen aikaan: Marraskuun vaikeuksien voittaminen on saattanut antaa tilaa pienelle tyytyväisyydelle, mikä ei todellakaan ole sopivaa näin runkosarjan loppusuoran kynnyksellä. Eli parhaassa tapauksessa joukkue kokee tämän muistutuksena kovan työn ja hyvän yhteishengen merkityksestä ja siitä, että nyt ei ole paikka huokaista.

Hävisiväthän esimerkiksi Ässätkin mestaruuskeväänään Kalpalle Kuopiossa  5-0 puolivälierissä.